kriper

Hvor mange har en Nintendo?

30 indlæg i dette emne

Sofie ønsker sig en Nintendo til hendes 5 års fødselsdag. Hun er allerede glad for at spille på fars telefon, så vi frygter lidt, at hun ikke kommer til at lave andet end at spille hvis hun får den. Hvor mange i aldersgruppen har Nintendo? hvor meget bruger de den? er I nødt til at have regler for hvor meget den må bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min dreng købte sin egen nintendo (for julegavepenge etc) da han var ca 8 år...han brugte den en del i starten, men aldrig i flere timer i træk sådan så han ikke lavede andet, det gad han ikke. Og som med alt andet legetøj så skifter interessen hurtigt og lige nu er det onlinespil der er det helt hotte....så han bruger den kun hvis vi skal køre langt, hvor den jo er genial til at holde ham beskæftiget. Nej vi har ikke været nødt til at lave regler for det kunne vi se at han godt selv kunne styre, men nu var han også noget ældre end jeres pige, så måske i skal lave en aftale inden hun får den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander købte en efter jul og kan sidde med den en hel dag hvis han får lov. Men det er det samme med tv, computer og Wii.

Vi har ingen faste regler, men når jeg synes han har siddet nok med den siger jeg den skal pakkes væk.

...kan sige jeg også har købt en og forleden kom jeg til at sidde 6 timer i træk for jeg skulle bare lige se næste bane og næste bane og... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste datter på næsten 5 år har en og elsker den. Hun bruger den tit, men ikke så tit er det er nødvendigt at sætte begrænsninger på hvor længe ad gangen- endnu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias har lige købt sin engen DSi her for en månede siden. Han bliver 5 år til april. Han elsker at spille på den og er faktisk god til det, bedre end mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op jeg godt nok små børn har mange penge mellem hænderne i dag - når man tænker på hvad en DS koster;)Jeg er og har altid været modstander af legetøj som gør børn passive og ikke er aktive i legen, men kun bliver underhold. Men, men alligevel har en DS´er sneget sig ind i vores kære hjem. min pige slapper af til den, hun ser mindre tv, og hygger sig måske inde i vores seng mens jeg slapper af med en bog. der kan gå flere dage hvor hun slet ikke spiller. Så kan hun have en dag hvor hun er træt i hovedet efter en lang dag i skolen, så vil hun bare sidde lidt med den og slappe af - det kender vi vel godt, når vi trænger til bare at sidde om blive 'underholdt' af tv´et

Sålænge man som forældre stadig opfordre til leg i den friske luft og selv laver udendørs aktiviteter sammen med dem, så er det skam ikke være end de ser lidt tv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander brugte de penge han har fået i dåbs/fødselsdags/julegave de sidste 6 år.

I lommepenge får han 100,- om måneden og dem sparer han troligt op til at købe spil for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her må simon vente til jul med at få en.

for pc har lige fanget hans interresse så kan han bruge den lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Daniel bliver 5 til april, og har i lang tid ønsket sig en nitendo DS.

Det får han så i gave, men har sagt til ham at han selv måtte vælge mellem Lego og en DS for jeg har simpelthen ikke råd til begge dele.

"Jeg ønsker mig en DS mor, så kan Bedste gi' mig Lego"

Ja dum er han ikke :)

Nå men vi har også talt meget om det her, og mener at nu er tiden inde, da han spiller lidt på vennernes DS når han besøger dem, og vi kan se, at han godt kan finde ud af det.

Nu er det så lige...

Hvad er forskellen på en DS og en DSi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DS er den ældste model.

DSi kan lidt mere (f.eks. tage billeder hvilket er et stort hit hos alle dem jeg kender - de kan efterfølgende lege med billederne, sende dem til hinanden mv.)

Og så er der DS XL som jeg anbefaler. Den koster et par hundrede mere men skærmen er meget større hvilket gør at spillene er lettere. Mange spil i dag har meget små ting man skal røre ved med 'pennen' og jo større skærm - jo lettere :)

Den er dog ikke så stor at den bliver for stor til de små hænder (Linus på knapt 3 kan spille Silkespil på min :))

Og lige som mobiltelefoner kan man få forskellige skins til at klistre på - sejt!

Jeg har denne og Xander har denne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter Anna på 5 fik en DS Lite i julegave. Hun har tre spil til den og er meget glad for den. Hun spiller dog meget i perioder. Der kan være et par dage hvor hun spiller og så går der måske tre ugers tid hvor den slet ikke bliver rørt. Hun er også glad for mandens Iphone hvor han har hentet et par spil til hende. Men det er med samme interessemønster som ved hendes nintendo. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op jeg godt nok små børn har mange penge mellem hænderne i dag - når man tænker på hvad en DS koster;)Jeg er og har altid været modstander af legetøj som gør børn passive og ikke er aktive i legen, men kun bliver underhold. Men, men alligevel har en DS´er sneget sig ind i vores kære hjem. min pige slapper af til den, hun ser mindre tv, og hygger sig måske inde i vores seng mens jeg slapper af med en bog. der kan gå flere dage hvor hun slet ikke spiller. Så kan hun have en dag hvor hun er træt i hovedet efter en lang dag i skolen, så vil hun bare sidde lidt med den og slappe af - det kender vi vel godt, når vi trænger til bare at sidde om blive 'underholdt' af tv´et

Sålænge man som forældre stadig opfordre til leg i den friske luft og selv laver udendørs aktiviteter sammen med dem, så er det skam ikke være end de ser lidt tv.

Xander brugte de penge han har fået i dåbs/fødselsdags/julegave de sidste 6 år.

I lommepenge får han 100,- om måneden og dem sparer han troligt op til at købe spil for :)

Tobias har også brugt penge fra sin opsparingskonto, hvor alle de dåbs, fødsels og julegaves penge står på, som han har fået i snart 5 år. Og når knægten har over 4000 kr. stående på en konto ved siden af sin børneopsparing, så kan han godt selv købe sin DSi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Daniel bliver 5 til april, og har i lang tid ønsket sig en nitendo DS.

Det får han så i gave, men har sagt til ham at han selv måtte vælge mellem Lego og en DS for jeg har simpelthen ikke råd til begge dele.

"Jeg ønsker mig en DS mor, så kan Bedste gi' mig Lego"

Ja dum er han ikke :)

Nå men vi har også talt meget om det her, og mener at nu er tiden inde, da han spiller lidt på vennernes DS når han besøger dem, og vi kan se, at han godt kan finde ud af det.

Nu er det så lige...

Hvad er forskellen på en DS og en DSi?

Mener også at i DSi er der kamera og det er der ikke i en DS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine på 4 og 6 har også en DSi hver og er rigtig glade for den.

De spørger altid om de må spille på den (! har aldrig sagt at de skal spørge først ^_^ ) og de spiller sjældent mere end en time ad gangen, så her foregår det helt naturligt.

De sidder faktisk også ofte bare med en DS'er hvor den anden bare kigger med og kommenterer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de virkelig finde ud af det i den alder?? Min søn bliver 5 til april og han har en v-smile med lynet McQueen spil, men det gider han ik rigtig spille. Derfor har jeg bare tænkt at han var for lille til computerspil! Hmmm... men måske er han bare for stor til v-smile?

Er helt paf nu.. er det ikke for svært for dem at spille de spil?? Hvilke spil spiller jeres på de computere?

Måske sku han ha en i fødselsdagsgave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de virkelig finde ud af det i den alder?? Min søn bliver 5 til april og han har en v-smile med lynet McQueen spil, men det gider han ik rigtig spille. Derfor har jeg bare tænkt at han var for lille til computerspil! Hmmm... men måske er han bare for stor til v-smile?

Er helt paf nu.. er det ikke for svært for dem at spille de spil?? Hvilke spil spiller jeres på de computere?

Måske sku han ha en i fødselsdagsgave?

Tobias spiller cars, bakugan (han forstår ikke helt spillet, men han bruger tid på det), mario og mange andre spil som jeg ikke kender eller kender navnene på. Det er hans far der er spille nørd her hjemme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah købte en dsi for sine model-penge da han var 3 1/2 år. I starten ville han hele tiden spille, men idag bruger han den ikke så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de virkelig finde ud af det i den alder?? Min søn bliver 5 til april og han har en v-smile med lynet McQueen spil, men det gider han ik rigtig spille. Derfor har jeg bare tænkt at han var for lille til computerspil! Hmmm... men måske er han bare for stor til v-smile?

Er helt paf nu.. er det ikke for svært for dem at spille de spil?? Hvilke spil spiller jeres på de computere?

Måske sku han ha en i fødselsdagsgave?

Min 4årige spiller primært super mario, men også kong fu panda :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jakob fik en dsi til sin 5 års fødselsdag. han har egentligt ikke brugt den så meget, far og mor har spillet en del mere. han har fået spillene super mario og pixeline og jungleskatten. begge er platformsspil, der har vist sig at være lidt svære for ham, da han ikke har prøvet platformsspil før. vi troede dog at det ville være de rigtige spil, da hans fætter også fik en til sin 5 års fødselsdag, han er nu 6 år og spiller meget mario. jeg har nu bestilt et silke spil til Jakob ( pixelines lillesøster) det er den type spile han kender fra pc, så måske kan det sætte ham lidt mere igang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn elsker deres nintendos - min datter fik sin i 4 års fødselsdagsgave (for et år siden) og min søn på 7 er igang med nummer 2 (hans første blev slidt op:-))

Det er meget forskelligt hvor meget de spiller og det er mest, hvis et spil lige fænger deres interesse.

Jeg syntes faktisk også det er en god måde for dem at hygge sig sammen - de spiller ofte spil sammen f.eks MarioKart

Og ikke mindst er den guld værd når men skal køre lidt langt i bil eller lignede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de virkelig finde ud af det i den alder?? Hvilke spil spiller jeres på de computere?

Min den ældste bliver 5 til april og det er læææææænge siden hun blev træt af V smile. Hun kan sagtens spille DS og meget bedre end jeg kan. Hun spiller hello kitty, byggemand Bob, super Mario osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vil helst ikke komme til at lyde fordømmende, men kan simpelthen ikke forstå hvad en 5 årig skal med en nintendo. Min drenge på 5 år plager tit om at få en, nogen af drengene i børnehaven har en, og har den ofte med derhen. Selv om de kun har begrænset tid derhenne hvor de må spille, fylder det ret meget for Oskar. Han tænker på spil, snakker om spil og drømmer om spil.... ! Min søde dreng med en fantastisk fantasi, er rigtig god til at lege, og jeg ville være så ked af at det blev ødelagt af en spille verden han ikke kan leve uden. Kan altså heller ikke forstå hvorfor det skal være nødvendigt med så dyrt legetøj.. og så har de det med i børnehave!!!

Oskar har fået af vide han ikke kan få sådan en før han bliver 8 år... jeg syntes det er for stort ansvar for sådan en lille dreng! og dumt når han nu er så god til at lege. Han spiller nogen gange playstationen eller computer her hjemme, hvor vi har kontrol med det, så det er ikke fordi han ikke få lov til at spille....

nå.. ja det er altså bare min holdning... vil ikke være fordømmende, for det er jo op til folk selv hvad de mener, kan bare godt undre mig:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vil helst ikke komme til at lyde fordømmende, men kan simpelthen ikke forstå hvad en 5 årig skal med en nintendo. Min drenge på 5 år plager tit om at få en, nogen af drengene i børnehaven har en, og har den ofte med derhen. Selv om de kun har begrænset tid derhenne hvor de må spille, fylder det ret meget for Oskar. Han tænker på spil, snakker om spil og drømmer om spil.... ! Min søde dreng med en fantastisk fantasi, er rigtig god til at lege, og jeg ville være så ked af at det blev ødelagt af en spille verden han ikke kan leve uden. Kan altså heller ikke forstå hvorfor det skal være nødvendigt med så dyrt legetøj.. og så har de det med i børnehave!!!

Oskar har fået af vide han ikke kan få sådan en før han bliver 8 år... jeg syntes det er for stort ansvar for sådan en lille dreng! og dumt når han nu er så god til at lege. Han spiller nogen gange playstationen eller computer her hjemme, hvor vi har kontrol med det, så det er ikke fordi han ikke få lov til at spille....

nå.. ja det er altså bare min holdning... vil ikke være fordømmende, for det er jo op til folk selv hvad de mener, kan bare godt undre mig:-)

For det første, så må Tobias ikke have hans DSi med i børnehave (børnehavens regler) og for det andet så ville han aldrig få lov til at få den med i børnehaven, hvor andre børn ville kunne ødelægge den.

Tobias bruger sin som afslapning og afkobling, efter en lang dag i børnehaven. Nogle børn bruger fjernsynet og lige for tiden bruger Tobias sin DSi og det får han lov til.

Tobias fantasi til fri leg er på ingen måde ødelagt fordi han spiller, han får der imod nye idéer til nye lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dimitrij fik en DSi i julegave sidste år, det var det helt store ønske. Og helst i rød.. jow jow. Men han blev super glad for den, og er det stadig, selvom det har aftaget meget. Der kan sagtens gå uger hvor han ikke lige spiller på den, og andre gange tager han gerne en ½ times tid. Vi bruger den mest til når vi skal køre langt i bilen, så er han beskæftiget i mens.

I børnehaven får han ikke lov til at tage den med, selvom nogle andre børn får lov. Synes ikke den hører til der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har lige fået et spil der hedder treasure adventure til en 50'er fra Kvickly, hvor man lægger puslespil, farvelægger tegninger og laver prik til prik tegninger. Det er fra crayola. Det er super fedt... Hun er på vej til 5 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER