Haarup

Av mine hænder.

8 indlæg i dette emne

Andre der har prøvet at hænderne gør ondt?

Jeg syntes i den sidste uges tid at mine hænder først begyndte at sove umotiveret, og bagefter gjorde ondt, og jeg havde svært bed at knytte dem helt.

Nu gør de bare ondt (igen ikke hele tiden, men sådan on/off) og på de tidspunkter har jeg ikke nok føling i dem til at kunne knytte hænderne helt tæt. Resultat jeg er vildt klodset og taber ting.

Andre der har prøvet noget ligende? Og hvad gjorde i for at det blev bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du vand i kroppen? For sådan får jeg det når jeg har vand i kroppen også selvom mine hænder ikke er mærkbart opsvulmet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt lyde som karpaltunnel syndrom.

Det havde jeg i sidste graviditet, der er vist desværre ikke så meget at gøre end at forsøge at slappe mest muligt af i håndleddene.

For mig hjalp det især at sove med håndskinner så jeg ikke bøjede i håndleddene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det rigtig meget, også i fødderne. Aner desværre ikke hvad vi skal gøre. Men nu har jeg bestilt massage tid til begge dele.

Jeg har pænt meget vand i kroppen, så tror det er derfor. Både fødder og hænder er dobbelt størrelse.

Om aften og morgen ligger jeg i sengen og vrikker og knytter og slapper af i begge dele, det hjælper en smule.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som karpaltunnel syndrom. Nogle har held af massage, ikke alle. Jeg havde tendens til at højre arm sov og ondt i hånden som følge deraf! Men det var hovedsageligt pga vand i kroppen så en nerve i højre skulderblad blev klemt!!! Min læge kaldte det karpaltunnel men er ikke helt sikker på det, da andre der har haft det beskriver det anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, det lyder som karpaltunnelsyndrom. Nogle har glæde af akupunktur - spørg evt. din JM :)

 

Jeg havde selv en hormonbetinget seneskedehindebetændelse i begge håndled i sidste trimester og som holdt sig indtil jeg holdt op med at amme.. Jeg ved ikke, hvor ondt det gør på dig? Da det var værst, var det det mest smertefulde jeg har prøvet indtil videre (inklusiv at føde et barn! ;)) For mig lettede akupunktur en smule, synes jeg - men da alle sagde at det var karpaltunnelsyndrom, og ikke lyttede når jeg sagde hvor ondt jeg havde fremfor sovende fingre, så ved jeg ikke, om det ligesom "sidder det samme sted" ift. akupunkturbehandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg har vand i kroppen. Måske. Laver dagligt venepumpe øvelser for benene, for at undgå det, men det er jo kun ben og bækken det hjælper for.

Tænkte om man kunne lave nogle ligende øvelser for hænderne?

Jeg ved ikke om det er karpaltunnelsyndrom. Har læst lidt om det, og tænker ikke umilbart lyder precis som jeg har det.

Der står noget om at man skulle have mindre følelse i nogle af fingrene end andre, og at det kun er fingerspidserne der sover. Sådan syntes jeg ikke jeg har det. Men der er nogle andre ting i beskrivelsen som passer meget godt. Fx har jeg et af riciko jobbene.

Ved jeg burde kontakte JM eller svangerambulatoriet hvis det er vand i kroppen. Da jeg har forhøjet riciko for svangerskabsforgiftning. Men kan slet ikke overskuge konsekvensen af dårlig nyhed lige nu. Har fødselsdag på fredag, og holder det på lørdag. Skal nå 1000 ting inden.

Så blir ved at tænke. Skal jo aligevel til JM om en uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg har vand i kroppen. Måske. Laver dagligt venepumpe øvelser for benene, for at undgå det, men det er jo kun ben og bækken det hjælper for.

Tænkte om man kunne lave nogle ligende øvelser for hænderne?

Jeg ved ikke om det er karpaltunnelsyndrom. Har læst lidt om det, og tænker ikke umilbart lyder precis som jeg har det.

Der står noget om at man skulle have mindre følelse i nogle af fingrene end andre, og at det kun er fingerspidserne der sover. Sådan syntes jeg ikke jeg har det. Men der er nogle andre ting i beskrivelsen som passer meget godt. Fx har jeg et af riciko jobbene.

Ved jeg burde kontakte JM eller svangerambulatoriet hvis det er vand i kroppen. Da jeg har forhøjet riciko for svangerskabsforgiftning. Men kan slet ikke overskuge konsekvensen af dårlig nyhed lige nu. Har fødselsdag på fredag, og holder det på lørdag. Skal nå 1000 ting inden.

Så blir ved at tænke. Skal jo aligevel til JM om en uge.

Ja det kan du godt. Jeg lagde på ryggen med armene op så bøjede og strakte jeg fingrene en 10-20 gange. Så stræk og bøj håndled og drej dem først nogle gange den ene vej og så den anden vej.

Så er det albuer du bøjer og strækker og til sidst laver jeg små cirkler med armene strukket op i luften. Det gentog jeg 3-5 gange. Når behovet opstod.

Er det ikke kun ved meget vand meget pludselig? Eller er det anderledes for dig?

Jeg tænker at hvis du ikke ved om det er vand så er der i hvert fald ikke nok til at jeg ville bekymre mig. Jeg kunne lave huller/fordybninger i mine ben og fødder og det var stadig ikke alarmerende :o og mine fingre lignede frankfurtere :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER