Gulbak0874

Lige fået abort... Gravid igen?

9 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har lige været igennem en hård og lang process grundet kirurgisk abort. Det har været en meget hård og lang tid for både min kæreste og jeg, da vi begge var meget i tvivl om det var det rigtige at gøre. Jeg er studerende og vil gerne være uddannet før jeg sætter baby til verden, så jeg er sikret job efter fødsel.

Jeg fik lagt en spiral op i samme omgang, men blev meget syg grundet hormonerne i spiralen og den blev taget ud igen en uge efter aborten.

Efterfølgende har vi haft sex med kondom da vi ikke ønskede endnu en graviditet. Vi havde så samleje hvor kondomet sprang, og 17 timer efter tog jeg en fortrydelsespille.

Jeg er nu i tvivl om jeg kan være blevet gravid igen, da min menstruation skulle være kommet d. 23/3 og er udeblevet. Jeg har hørt at man skulle blive nemt gravid efter en kirurgisk abort .

Jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg er gravid igen så skal jeg have bebs, men er det muligt?

Hilsen en meget bekymret pige på 19 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du testet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du testet?

Nej ved ikke om det er for tidligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det første mens efter aborten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det første mens efter aborten?

Har ikke haft mens siden aborten d. 3/3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at din krop godt kan være lidt tid om at komme tilbage til sin oprindelige rytme og det lyder højest usandsynligt du skulle være gravid med alle de forholdsregler I har taget. Så jeg tror ikke på det, men der vil nok altid være en lille bitte risiko. Hvis mens udeblev d. 23/3 pga graviditet, burde du sagtens kunne teste det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang er din cyklus normalt?

Du kan ikke stole på din cyklus efter en udskrabning. Det kunne jeg i hvert fald ikke. Min cyklus var før MA 29-56 dage. Der gik 84 dage inden jeg fik min mens og der gik kun 16 dage derfra til jeg fik den igen. Derefter stabiliserede den sig på 29-37 dage.

Tag en test og få afklaring - husk at testen ikke ændrer på OM du er gravid, den oplyser dig bare om det ;)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået? Har du fået din mens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke gravid, og har endelig fået min mens for en uge siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER