Guest

Frisør -hvor tit?

16 indlæg i dette emne

Ronja er 3,8 år nu og jeg har haft hende til frisøren 2 eller 3 gange i alt. Jeg vil gerne at hun får langt hår og lige nu er det et godt stykke under skulderne. Jeg synes nogen gange godt det kan ser lidt filtreret/rodet ud og jeg overvejer derfor om det evt skal klippes. Men hvis det bliver klippet så ryger længden jo.

Jeg er generelt i tvivl om hvor tit hun skal klippes hvis vi gerne vil have det langt. Jeg overvejer også om hun skal have pandehår så det ikke ryger ind i øjnene men tænker at det også bliver besværligt hvis det hele tiden skal klippes for at holde det væk.

Hvor tit tager I jeres unger til frisøren? Og er det en god idé hvis håret skal være langt?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i mødregruppe med to (!) frisører og de siger begge to, at det at undlade at klippe håret, for at få det langt, er en klassisk ting hos pigeforældre.

Håret bliver både sundere (og dermed længere uden at knække og filtre) og fyldigere af at blive klippet.

Hvor ofte med børn ved jeg ikke, men de siger at voksne med langt hår bør få klippet spidser hver 3. måned, så tænker at det måske også gælder børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er til frisør hver 2-3 md ellers blir det for langt og krøllet. Men nu kan du jo nok ikk bruge det, da han er en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er til frisør en gang om måneden. Da hun har arvet både moren og farens meget tykke og hurtigt voksende hår.

Når hun bliver klipper for hun tit klippet 5 cm af, og det svarer til at håret bliver klippet op til skulderen. Derudover så får hun tyndet ud i håret, så det ikke er så tungt for hende.

Idas far er også ved frisøren en gang om måneden, da trimmeren ikke kan klare hans tykke hår.

Jeg kan lige trække det med at gå til frisøren til hver anden måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er aldrig ved frisør. Sidst jeg studsede hendes hår var sidste sommer :)

Nu går hendes hår ned til midt på ryggen, og det er tykt og sundt at se på, og hun har ikke spaltet spidser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er afsted hver anden måned for at få klippet pandehår. Resten er aldrig blevet klippet og går til lige over halvvejs på ryggen.

Frisøren siger det ser sundt ud og har ikke givet udtryk for at vi behøver at få det klippet endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har været afsted 2 gange og kommer snart igen. Det er et halvt års tid siden sidst. Det er ikke fordi det trænger, trænger. Men begge gange har det bare været rigtig sundt til hendes hår, og nu er hun ved at have lidt mere, så tror det bliver oftere nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er lige blevet klippet (læs studset) for 3. gang. Hun har lidt fint hår og jeg glæder mig til det inderste lag hår vokser med i længden. Hun bliver klippet når jeg synes det bliver for tjavset at se på - indtil videre med et 1/2 års tid imellem (stod det til Filippa var det oftere ;)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies hår kan vist ikke bruges til sammenligning :p det er vi blevet rådet til at lade vokse langt så der kan klippes en frisure!!! Så hun er kun blevet klippet 1 gang og jeg har derudover forsøgt 1 gang - men jeg må erkende at der skal proffesionelle hænder til det troldehår!

Men det hår det vokser så LANGSOMT! Hun er 2,8/9 og håret når end ikke skuldrene :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Jeg kan se der er lidt delte meninger omkring det med bare at lade håret vokse og få det klippet en gang imellem når det skal være langt. Jeg har bestilt tid til frisøren til Ronja og så hører jeg lige hende hvad hun mener om Ronjas hår :) Overvejer også stadig om hun skal have pandehår eller ej :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje har pandehår og synes det er let nok at studse det selv,så hun bliver klippet måske 3 gange om året og så ind imellem ordner jeg lige pandehåRet.ville gerne at hun skulle have langt pandehår, men hun gider ikke spænder i længere tid, så det ser hurtigt træls ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh... Jeg klipper primært Charlie selv. Det ville simpelthen blive for dyrt andet ;) Han bliver klippet en gang i mdr. Men det er fordi vi trækker den ;) Han kunne sagtens blive klippet hver 14 dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica bliver klippet hveranden måned ved frisøren. Jeg studser selv hendes pandehår 1-2 gange mellem frisør-besøgene.

Nu prøver vi at hun skal have lidt længere hår, så sidst blev kun pandehåret klippet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna skal til frisør for første gang d. 27. April

Nu sys jeg efterhånden at det bliver for langt, tjavset og træls at rede ud, så NU er det altså nu ;)

jeg har en gang selv lige studset hende lidt i nakken (læs:klippet det lige) + hendes pandehår.. men de der krøller er bare vildt svære at styre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Agnes på 3,5 har for nogle måneder siden fået en kort page med pandehår. Det er SÅ fint til hende, da håret blev tjavset og uglet at se på inden. Så nu bliver hun klippet ca hver 2. Mdr, pandehåret én gang i måneden, men pandehåret er gratis hos vores frisør. Måske I også har sådan en ordning? Og ellers kan man jo selv studse det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er 3,8 år nu og jeg har haft hende til frisøren 2 eller 3 gange i alt. Jeg vil gerne at hun får langt hår og lige nu er det et godt stykke under skulderne. Jeg synes nogen gange godt det kan ser lidt filtreret/rodet ud og jeg overvejer derfor om det evt skal klippes. Men hvis det bliver klippet så ryger længden jo.

Jeg er generelt i tvivl om hvor tit hun skal klippes hvis vi gerne vil have det langt. Jeg overvejer også om hun skal have pandehår så det ikke ryger ind i øjnene men tænker at det også bliver besværligt hvis det hele tiden skal klippes for at holde det væk.

Hvor tit tager I jeres unger til frisøren? Og er det en god idé hvis håret skal være langt?

:balloons

Vores datter er kort håret. Hun har et kraftigt hår med krøl i. Og grunden til hun er kort håret skyldes hendes eksem som bliver slem i hovedbunden når der er for meget hår.

Hun klippes en gang om måneden. For er man kort håret skal det altså holdes pænt i min verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER