Finemor

Projekt baby uden sex :(

33 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er ny herinde forstået på den måde at jeg godt nok har været medlem siden projekt baby startede i maj, men jeg har forsøgt at holde mig lidt på afstand så pb ikke ville fylde mere i mit hoved end det allerede gør. Når det så bliver lidt svært søger jeg herind og læser lidt tråde.

Men nu har jeg brug for et råd. Eller ihvertfald at læsse mine frustrationer af på nogle.

Når jeg læser om jer andres fremgangsmåde lyder det som om at det falder jer så nemt og naturligt at have sex hver anden dag, sex på ÆL eller hvad i nu sætter jer for. Sådan er det bare slet ikke hjemme hos os! Vi kan bare slet ikke finde ud af at få sexet! Vi kan godt have en rigtig god periode med tre dage i streg eller på en uge, og bum så er der lige gået tre uger igen.

Det skal siges at vi arbejder meget på kryds og tværs af hinanden, har et stramt program, begge irriteret tyktarm, hvilket ikke altid er lige sexet, plus smerter osv., min mand har dårlig ryg og er derfor nødt til at træne i motionscenter to timer om dagen OG han får nogle piller for depression som har nedsat sexlyst som bivirkning :( But still! Hvorfor kan vi ikke få det til at fungere. Vi taler meget om det, og er frustrerede, både fordi PB går af helvede til og fordi det ikke burde være sådan. Altså vi har ikke engang været gift i et år.. Men der sker ikke noget.

For at give et indblik i hvor lidt vi snakker om så lavede jeg statistisk på det i nat hvor jeg lå og ikke kunne sove, og vi snakker gennemsnitligt 2,6 gange i måneden siden september hvor jeg startede på at registrere hver gang i min app.

Nogen gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Jeg er ny herinde forstået på den måde at jeg godt nok har været medlem siden projekt baby startede i maj, men jeg har forsøgt at holde mig lidt på afstand så pb ikke ville fylde mere i mit hoved end det allerede gør. Når det så bliver lidt svært søger jeg herind og læser lidt tråde.

Men nu har jeg brug for et råd. Eller ihvertfald at læsse mine frustrationer af på nogle.

Når jeg læser om jer andres fremgangsmåde lyder det som om at det falder jer så nemt og naturligt at have sex hver anden dag, sex på ÆL eller hvad i nu sætter jer for. Sådan er det bare slet ikke hjemme hos os! Vi kan bare slet ikke finde ud af at få sexet! Vi kan godt have en rigtig god periode med tre dage i streg eller på en uge, og bum så er der lige gået tre uger igen.

Det skal siges at vi arbejder meget på kryds og tværs af hinanden, har et stramt program, begge irriteret tyktarm, hvilket ikke altid er lige sexet, plus smerter osv., min mand har dårlig ryg og er derfor nødt til at træne i motionscenter to timer om dagen OG han får nogle piller for depression som har nedsat sexlyst som bivirkning :( But still! Hvorfor kan vi ikke få det til at fungere. Vi taler meget om det, og er frustrerede, både fordi PB går af helvede til og fordi det ikke burde være sådan. Altså vi har ikke engang været gift i et år.. Men der sker ikke noget.

For at give et indblik i hvor lidt vi snakker om så lavede jeg statistisk på det i nat hvor jeg lå og ikke kunne sove, og vi snakker gennemsnitligt 2,6 gange i måneden siden september hvor jeg startede på at registrere hver gang i min app.

Nogen gode råd?

Det lyder sq også op ad bakke med de ting I slås med. Hvis I gerne vil have baby NU så vil jeg foreslå I har planlagt sex ved ÆL. Tag evt en ÆL test for på den måde at få max ud af det I kan. Vores sexliv har\er heller ikke super. Går også lang tid imellem. Og fertilitets behandling har ikke gjort det spor bedre. Så vi aftalte at baby making perioden måtte på alle måder så bare være som det var ikke så sexy men trods alt rart. Og så må vi tage fat på at få et bedre og mere hyppigt samliv når baby er født. Ved godt det ikke er pokkers romantisk men sådan må det være for os en periode. Måske det var en ide for jer? Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Ja, det må blive det næste. Så må vi bare til at være kreative og finde ud af hvornår ÆL er. Mine cykluser svinger nemlig imellem 37 og 45 dage. De har også en enkelt gang været oppe forbi 74 dage, men det er forhåbentligt fortid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tidligere leget lidt med ÆLteste når jeg så tegn på ÆL ved udflåd, hvor det har lykkedes mig at fange en svagtfarvning på dag 24, hvilket faktisk også passer med 14 dage før mens i denne cyklus, så det giver meget god mening.

Ja, fik mens idag efter flere graviditetstegn: opkast med fem dages mellemrum, huden gik amok, og så de lidt mere løseligt.. Så humøret er godt nok i bund i dag. Sad endda med en graviditetstest i hånden da der kom rød urin i bægeret istedet for gul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, pligtsex i forbindelse med PB er bare ikke specielt sexet eller sjovt. Det har vi også måttet erkende. Tror faktisk, at det er sådan for mange. Men sådan er det nogle gange bare, og så må man hive alt sin energi frem og tage en omgang for babyens skyld. Der har I min fulde sympati.

 

Når I så sexer lidt sjældent og din cyklus ikke er 100% pålidelig, vil jeg stærkt anbefale dig at tage ÆL test. Ellers kan det jo være helt umuligt at ramme det rigtige tidspunkt. Med din cykluslængde kan du nok starte på CD 15 eller lidt senere, og så kan du teste hver dag på samme tidspunkt. Husk en ÆL test kun er positiv, når test-stregen er lige så kraftig eller kraftigere som kontrolstregen. Mange af os kan lave to streger af variende styrke gennem hele cyklus. Når du så har en positiv ÆL test, så falder ÆL 24-48 timer, og så skal I 'bare' have sex (en eller flere) gang(e) i dette tidsrum. Så kan I i princippet holde fri resten af cyklus :)

 

Rigtig meget held og lykke - håber I snart findes vej til de to magiske streger :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Så jeg kan slet ikke tage efter den jeg tog der? Suk.. Og så begynder møllen vel forfra ved hver menstruation, netop fordi den er uregelmæssig?

Nu ved jeg ikke om du så mit tillægsspørgsmål? Du nåede nemlig at svare inden jeg fik det sendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt, hvornår man søger behandling, og hvad man selv har det godt med. Mit personlige råd er at komme af sted til lægen så hurtigt som muligt. Behandlingsverdenen er fyldt med ventetid og mere ventetid. Så i bedste fald, opnår I gevinst mens I venter, og i værste fald, så er I inden i systemet, når/hvis det bliver relevant med behandling til jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Så jeg kan slet ikke tage efter den jeg tog der? Suk.. Og så begynder møllen vel forfra ved hver menstruation, netop fordi den er uregelmæssig?

 

 

Ja, lige præcis. Tror jeg har taget flere hundrede ÆL test i vores proces :( Du kan også overveje at tage din temperatur hver dag (samme tid, morgen, inden du står op). Det giver også rigtig god information om din cyklus. Dog kan du så først se, når ÆL har været - så det kan ikke rigtigt bruges til at planlægge sex. Men det kan give dig mere info om din cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om i vil få noget ud af at gå til lægen afhænger i høj grad af lægen. Mange læger vil nok sige til jer at i skal prøve med mere regelmæssig sex omkring ÆL i en periode før de vil henvise jer, medmindre der er belæg for at henvise jer.

Og her kan din uregelmæssige cyklus være een grund til at henvise jer, fordi så uregelmæssig cyklus kan være tegn på PCO.

 

Helt rigtigt!! Dog kan I måske overveje, at strække sandheden lidt ved ikke at fortælle lægen om, hvor ofte I har sex. Blot holde jer til at I har været i gang i et år? :unsure

 

Altså jeg opfordrer ikke til løgn eller snyd, taler bare af bitter vente-erfaring. Vores historie er, at vi gik til lægen i aug 2013. Inden vi blev udredt, henvist og kom i gang med IUI nåede vi til maj 2014 (altså 9 måneder). Da IUI ikke var succesfuldt, blev vi i aug 2014 henvist videre til IVF/ICSI, og dette kom vi så i gang med i dec 2014 (4 måneder efter).

 

I skal selvfølgelig gøre, hvad der føles rigtigt for jer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ting I siger er præcis de samme tanker som jeg har. Men hold da op! Det er meget ventetid! Skulle jeg ende i samme situation tør jeg slet ikke tænke på hvor gamle vi når at blive inden det lykkedes. Vel og mærke med den første. Og mig som for mange år siden satte målet at blive færdig med at få børn inden jeg blev 30. Men sådan er virkeligheden bare ikke når man skal nærme sig de 26 inden man møder den rette mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ting I siger er præcis de samme tanker som jeg har. Men hold da op! Det er meget ventetid! Skulle jeg ende i samme situation tør jeg slet ikke tænke på hvor gamle vi når at blive inden det lykkedes. Vel og mærke med den første. Og mig som for mange år siden satte målet at blive færdig med at få børn inden jeg blev 30. Men sådan er virkeligheden bare ikke når man skal nærme sig de 26 inden man møder den rette mand.

 

Jeg er nu 35 år og venter vores første barn. Jeg mødte første min mand, da jeg var 29, så det er ikke mange år, vi kunne have hentet. Men ellers ja, virkeligheden bliver ofte en anden end den, man forestiller sig. Og det er ofte bedre :)

Tror der er mange eksempler på kortere ventetid - det var bare min historie, og dermed min baggrund for at sige til alle der spørger: "hellere komme til lægen før end siden". I skal gøre, som I føler for. Og i første omgang give den gas med ÆL-teste :)

 

 

Min læge spurgte mig som noget af de første da jeg henvendte mig: Har I regelmæssig sex? Hvor ofte har I sex? 

 

Det samme da jeg var til første samtale ved gyn, spurgte hun om vi havde regelmæssig sex, og hendes plan (som jo så virkede som den skulle) var at jeg skulle have hormoner til at modne æggene - og så skulle vi sørge for at have regelmæssig sex, især omkring ægløsning :lol :lol

 

Men ellers er jeg enig. Nogle gange skal man ikke fortælle alle detaljer medmindre man bliver spurgt - hvor jeg så mener at man bør være ærlig.

 

Tænk, det blev jeg slet ikke spurgt om. Men sådan er lægerne vel så forskellige.

Og ellers tror jeg, at vi er helt enige - 100% opbakning til det sidste, du skriver med fed.

:) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også helt enig. Tusind tak for alle de flotte besvarelser.

Vi skal igang med nogle ÆL teste og noget pligtsex. Og når det så bliver håbløst uromantisk og usexet så tænker jeg på jer og husker på at vi ikke er de eneste, men at det er en naturlig del af processen, men at det bliver det hele værd når det lykkedes.

Og giver vi den så gas fra ny af kan vi gå til læge med god samvittighed når vi har rundet årsdagen. Hvilket minder mig om at skyggesiden ved at smide p-pillerne LIGE efter brylluppet er at det overhovedet ikke faldt mig ind at vi havde 6 mdr's bryllupsdag, men kun at vi havde prøvet i et halvt år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at du har fået svar på mange af dine spørgsmål så vil bare lige tilføje at vi også synes det var forfærdeligt svært at få sexlysten op at køre, især fordi vi til sidst slet ikke forbandt sex med at hygge og være intime, men ren og skær babyfabrik og skuffelse når der ikke skete noget. Vores løsning var også ægløsningstesten hvor jeg testede flere dage i træk omkring ægløsning og så tog os sammen til at være sammen der. Det tog godt nok noget tid at vænne tilbage til at forbinde sex med noget sjovt og uforpligtende. 

 

Vil også sige at i skal komme til lægen når i kan, for hvis der er noget galt så kan det tage lang tid at håndtere både med lægebesøg og psykisk. For os var det den psykiske del der tog længst tid. At vænne os til tanken om at vi ikke kunne selv. Men forhåbentligt så skal i bare have timet tiden under dynen lidt bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at du har fået svar på mange af dine spørgsmål så vil bare lige tilføje at vi også synes det var forfærdeligt svært at få sexlysten op at køre, især fordi vi til sidst slet ikke forbandt sex med at hygge og være intime, men ren og skær babyfabrik og skuffelse når der ikke skete noget. Vores løsning var også ægløsningstesten hvor jeg testede flere dage i træk omkring ægløsning og så tog os sammen til at være sammen der. Det tog godt nok noget tid at vænne tilbage til at forbinde sex med noget sjovt og uforpligtende.

Vil også sige at i skal komme til lægen når i kan, for hvis der er noget galt så kan det tage lang tid at håndtere både med lægebesøg og psykisk. For os var det den psykiske del der tog længst tid. At vænne os til tanken om at vi ikke kunne selv. Men forhåbentligt så skal i bare have timet tiden under dynen lidt bedre :)

Tak for dit svar. Hvor er det bare dejligt at høre om nogle erfaringer! Håber at det endte godt for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 35 år og venter vores første barn. Jeg mødte første min mand, da jeg var 29, så det er ikke mange år, vi kunne have hentet. Men ellers ja, virkeligheden bliver ofte en anden end den, man forestiller sig. Og det er ofte bedre :)

Fik slet ikke skrevet KÆMPE tillykke med den længe ventede graviditet. Hvor er det fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været en lang rejse igennem...i alt tog det os 2 år og 3 mdr og få en blivende spire. Vi kæmpede med lange cyklusser og nedsat sædkvalitet hos manden og gik til zoneterapi som jeg i øvrigt vil anbefale dig. Og dertil ændrede vi i perioder på kost og motion/livs stil...vi mistede to gange undervejs så det var en hård og sej kamp og også med pligt sex og æl tests osv....men det jeg vil sige er bare at der er håb forude og selvom sex livet er træls en periode sø er det absolut det hele værd...og alt dette skriver jeg imens min snart 5 måneder gamle søn ligger og sover...held og lykke med det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været en lang rejse igennem...i alt tog det os 2 år og 3 mdr og få en blivende spire. Vi kæmpede med lange cyklusser og nedsat sædkvalitet hos manden og gik til zoneterapi som jeg i øvrigt vil anbefale dig. Og dertil ændrede vi i perioder på kost og motion/livs stil...vi mistede to gange undervejs så det var en hård og sej kamp og også med pligt sex og æl tests osv....men det jeg vil sige er bare at der er håb forude og selvom sex livet er træls en periode sø er det absolut det hele værd...og alt dette skriver jeg imens min snart 5 måneder gamle søn ligger og sover...held og lykke med det hele...

Tusind tak, især for din fine personlige historie. Det er sådan nogle jeg skal huske og klynge mig til når det bliver surt og vi er ved at miste alt håb. Og tillykke med den lykkelige slutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med planlagt sex kan jo vaere en noedvendighed - og det siger jeg, fordi vi herhjemme har haft en virkelig doed periode og saa har vi ioevrigt et barn og min mand arbejder meget. Saa det er ikke tid til sex, der ligger lige for. Men jeg ved, at hvis jeg taeder to stearinlys og tager noget laekkert lingeri paa, saa foeles det ikke som planlagt sex og er meget mere romantisk og aegte for mig. Min mand taender nemt paa det og saa fungerer det faktisk ret godt. Vi siger saa ikke, at det skal vaere onsdag aften eller den slags. Men personligt er jeg bedst til at taende naturligt, hvis jeg goer lidt ud af det paa forhaand. Saa kan manden boerste taender imens og faa sig en overraskelse.

 

Det er vigtigt for os, at der ikke gaar for lang tid imellem, da det ellers er meget medvirkende til at det stagnerer - helt. Sex avler sex... Saa jeg kan varmt anbefale at finde en maade, som goer det mest muligt naturligt at invitere til sex og som du ved kan taende din mand - eller hvis du ved, hvordan han kan taende dig, saa arbejd med det.. Jeg kan f.eks. ikke finde ud af bare at hapse ham, men han kan bedst bare hapse mig saadan uden videre. Men jeg kan ikke bare lige blive hapset uden intimitet i hverdagen. Saa hans fornemste opgave er at vedligeholde den og min er at invitere. Saa kan han nemlig ogsaa hapse... 

 

Undskyld hvis det bliver lidt personligt og alt for detaljeret, men sexlivet blev ikke bedre af at faa et barn her hos os og sjaeldent taler jeg om det med hverken min mand eller andre. Jeg synes virkelig, det er det vaerd at finde ud af at faa et regelmaessigt og romantisk sexliv, som kan vedligeholdes uden at det bliver mekanisk eller alt for planlagt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk svar! Netop fordi du kommer ind på hvordan vi kan gribe det an, og ikke bare positiv ÆLtest- så skal der knaldes! Eller nærmere produceret baby. Hele den tanke er nemlig utrolig grænseoverskridende for mig!

Og netop som du siger er det jo med at gøre det på en måde så man avler lyst istedet for måden hvor det bliver en sur pligt og håbløst usexet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er bestemt heller ikke gode til at SKULLE have sex omkring ÆL. Tværtimod har jeg mest af alt lyst til at stikke halen imellem benene og stikke af, fordi jeg virkelig føler, at jeg bare skal præstere her og nu. Jeg synes godt at det kan blive lidt anspændt og det er slet ikke ligeså dejligt og inderligt, som sex kan være, både op til og efter ÆL. Men når det så er sagt, så har jeg langt de fleste gange taget mig sammen og ligeså har min mand, som også virkelig lider under, at skulle få rejsning nærmest på kommando, når ÆL-testen er blevet positiv og vores gynækolog har sagt: "Husk at have sex i aften!"

Sex må virkelig ikke blive en omgang fyldt med ubehag og mangel på lyst, hvilket jeg desværre må indrømme, at det desværre blev en af de gange, som vi skulle være sammen denne gang omkring ÆL. De øvrige gange har jeg derfor gjort meget ud af, at tænde min mand. Når først min mand er tændt, tænder jeg også selv meget nemmere. Derudover er jeg af mere-vil-have-mere typen og når først vi er kommet igang med at være sammen, så går de næste gange meget nemmere og bliver sjovere.

Så jeg vil virkelig råde jer til, at gøre sex til noget sjovt og ikke bare en ting, som skal foregå og overstås i soveværelset. Begynd at gøre noget ud af det.

Om det så bare er at tage noget lækkert tøj på og dæmpe belysningen eller om det kræver det helt store show, så kan det kun gavne jer i sidste ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi må bare prøve os frem. Selvom jeg synes at den helt store udfordring også ligger i at få sex presset ind i kalenderen og at finde overskuddet i stress, ombygning, forberedelse (min mand er lærer), rygsmerter osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ting I siger er præcis de samme tanker som jeg har. Men hold da op! Det er meget ventetid! Skulle jeg ende i samme situation tør jeg slet ikke tænke på hvor gamle vi når at blive inden det lykkedes. Vel og mærke med den første. Og mig som for mange år siden satte målet at blive færdig med at få børn inden jeg blev 30. Men sådan er virkeligheden bare ikke når man skal nærme sig de 26 inden man møder den rette mand.

Hej Finemor..

Jeg forstår udemærket din frustration. Jeg er selv 33, bliver 34 lige om lidt.

Jeg var single i 6 år før jeg mødte min udkårne i Nov 2011. Og så skal man netop til at lære hinanden at kende.. Og så blev vi forlovet.. og gift her i Juni 2014. Jeg har i mellemtiden været under videreuddannelse og skal skrive speciale nu her. Så vi har også først startet PB nu her i Feb 2015.

Dvs jeg har smidt pillerne efter 18 år i feb. Min allerførste cyklus har varet 62 dage !! Og jeg var ved at gå ud af mit gode skind fordi jeg netop ikke fik min mens, og heller ikke var gravid. Jeg fik en tid hos min læge og har presset på for bare at få taget blodprøver. Man kan få taget hormonstatus og AMH - der sladre om ens "æg-beholdning" altså hvor mange æg man har. Og samtidig få svar på om man har PCO. Min læge ville dog helst vente 3 mdr før jeg får taget blodprøver. Idet der jo kan gå lang tid før man får sin mens efter stop med p-pillerne. Og det gjorde mig enormt frustreret at jeg så skulle vente på at få taget blodprøver. Men da du og din mand har prøvet i et år, så burde i altså kunne blive undersøgt med det samme. Men nej du skal nok ikke fortælle om hvor tit i har sex. Jeg syntes du skal ringe til din læge og få en tid og fortælle hende om din bekymring. Hun kan i det mindste tage blodprøver og scanne dig eller sende dig til en gynækolog der kan scanne dig. Derudover ville jeg også selv til at bruge ÆL test nu her.. og ja så kun knalde når den er positiv.. da pligtsex kan være dræbende. :)

 

Jeg har selv netop fået min mens igår.. :) efter som sagt 62 dage... Så nu håber jeg den bliver bedre i denne cyklus (altså ikke så lang) og så må jeg teste med ÆL tests... :) 

Held og lykke.. Håber det lykkedes jer snart at få en lille spire.. :)

 

K. Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. jeg fik Noah, da jeg var 36 og nu er jeg altsaa 38 og vil saa smaat igang med at lave en lille ny. Saadan er det og det er bare at leve livet, som det bedst kan leves! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Finemor

 

Jeg kan helt klart følge dine frustrationer...

Jeg/vi er igennem det samme pt. Vi har nu forsøgt i 2 år uden det ønskede resultat, men da det 1 år var gået gik jeg til lægen og bad om hjælp, til at få styr på min cyklus (28-54 dg). Han mente, at det var bedre at komme i behandling hos en gynækolog (fertilitetsbehandling) så der har jeg været i behandling siden. Vi er nu så langt i behandlingen, at vi skal til 3 inseminering på torsdag - hvis det ikke lykkes denne gang hedder det æg udtagning mv.

 

Det jeg vil frem til er, at det med en så svingende cyklus vil være første skridt at tage til lægen og bede om "hjælp" evt. henvisning til fertilitetsbehandling. Med hormonbehandlinger bliver din cyklus stabiliseret, og I ved præcis hvilke dage I skal have sex. Jeg ved godt, at planlagt sex ikke er det fedeste, med det er lidt en nødvendighed i projekt baby.
 

Jeg håber du med alle gode råd og kommentarer er blevet lidt klogere på hvad du har af muligheder - at det ikke kun er positive ÆL tests der er gældende.



 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pligt sex er bare ikke særligt sjovt. Men tænker som de andre skriver "bare omkring den ægløsning er det vigtigst". Det går jeg efter nu, er også i behandling da jeg fik konstateret PCO, så jeg får nogle piller, for at være sikke på at mine æg modnes. - Det er bare heller ikke romantisk.

Men JEG vil være gravid, så sådan er det nu bare..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER