Mialouise

Mangel på begejstring

21 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

 

De sidste 9 dage har jeg haft halsbrand, ømme bryster og været MEGET træt. Jeg tog min gravidtetstest i morges og det ser ud til at jeg skal være mor til December :stork

Min mand er virkelig glad (han lige frem blev ved med at spørge om jeg ikke skulle tage testen efter jeg havde købt de - hvilket var utrolig sødt :kiss ) og vi har snakket om det længe, så det var ikke planlagt, men heller ikke uventet eller uønsket.

 

Jeg er i en lidt unik situation. Min mand er fra USA og vi venter stadig på at udlændigestyrelsen giver accepterer vores familiesammenføring. Jeg må indrømme at det bekymre mig lidt, men den burde bare gå lige igennem - selvom kontoret er latterligt langsomt.

 

Den anden del, der er unik er at jeg ejer et hus, hvor min mor bor i sin egen lejlighed i den ene ende. Dette fordi at hun  er førtidspensionist og har brug for hjælp. Så hun har boet hos mig siden jeg var i begyndelsen af 20'erne så jeg kunne hjælp hende.

 

Nu til den egentlig "skuffelse". Jeg fortalte min mor det - og var ærlig talt lidt betænkelig ved det fordi jeg vidste at hun ikke ville blive glad. Men jeg ville bare have det overstået så jeg kunne glæde mig. Jeg er ikke direkte skuffet over hendes reaktion - da jeg havde forventet den - men stadigvæk lidt øv. Hun sagde sådan set bare "nåh..." og begyndte at tale politik istedet. Men lidt efter kigger hun så på mig og siger "Er du nu sikker på at det er ham du vil have børn med?"

 

Og min far bor i Nepal, og har længe sagt at han frygtede den dag at han ville blive bestefar fordi at han ikke ville blive gammel. Jeg har ingen bedsteforældre, min bror vil være ligeglad og min mands familie bor alle i USA. Min omgangkreds er mine kollegaer - eller har forbindelser til dem - og ønsker ikke at de skal vide det endnu (pga. min arbejdsgiver). Så ja, jeg føler mig bare lidt alene med det.
 

Jeg tror bare jeg lige ville hilse på Jer, så jeg i det mindste har nogen at tale med det om i den nærmeste fremtid.

 

Så hej allesammen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons og KÆMPE TILLYKKE med graviditeten! Det er da så fantastisk :loveshower

:kram Øv hvor surt med manglende begejstring, det kan jeg godt forstå, du er træt af :( Men jeg tænker at DU og din MAND er begejstrede og det er da det vigtigste :loveshower Og vi er mange herinde, der gerne begejstres sammen ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons og KÆMPE TILLYKKE med graviditeten! Det er da så fantastisk :loveshower

:kram Øv hvor surt med manglende begejstring, det kan jeg godt forstå, du er træt af :( Men jeg tænker at DU og din MAND er begejstrede og det er da det vigtigste :loveshower Og vi er mange herinde, der gerne begejstres sammen ;) :kram2

 

Mange tak.

 

Og ja, jeg er bare glad for at min mand er glad. Han sidder og kigger på babyting nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons og KÆMPE TILLYKKE med graviditeten! Det er da så fantastisk :loveshower

:kram Øv hvor surt med manglende begejstring, det kan jeg godt forstå, du er træt af :( Men jeg tænker at DU og din MAND er begejstrede og det er da det vigtigste :loveshower Og vi er mange herinde, der gerne begejstres sammen ;) :kram2

:ditto

:kram til dig og stort tillykke med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja velkommen til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med december baby.

Godt du og din mand er glad for baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor reagerer din mor sådan? Det er da en besynderlig måde at reagere på for en mor, der sågar deler hus med sin datter?

Tillykke med din graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE TILLYKKE :yay det er en stor og dejlig ting at blive mor!!! Virkelig fantastisk! I har den skønneste livs rejse lige foran jer nu!!!

Velkommen til! Jeg tror decembertermins gruppen bliver fantastisk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten.... Jeg synes din mors reaktion er uacceptabel selvom det måske bunder i en usikkerhed om hvordan hun selv står nu din mand flytter til Danmark og I skal have jeres egen familie... Har I snakket om hvorvidt hun kan/ikke kan blive boende?

Og som de andre skriver, det vigtigste er at I glæder jer til at blive forældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor reagerer din mor sådan? Det er da en besynderlig måde at reagere på for en mor, der sågar deler hus med sin datter?

Tillykke med din graviditet

 

Tak :)

 

Hun bryder sig bare ikke rigtig om børn (selvom at hun har to). Og så er min mor MEGET forsigtig med alting altid. hun bryder sig bare ikke om forandring og har haft et hårdt liv. Som sagt var det ikke uventet. Det er bare lidt... ensomt er nok et forkert ord, men noget, der minder om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten.... Jeg synes din mors reaktion er uacceptabel selvom det måske bunder i en usikkerhed om hvordan hun selv står nu din mand flytter til Danmark og I skal have jeres egen familie... Har I snakket om hvorvidt hun kan/ikke kan blive boende?

Og som de andre skriver, det vigtigste er at I glæder jer til at blive forældre

 

Mange tak :D

Min mors situation ændre sig ikke. Hun har sin egen lejlighed og det hele, så det kommer ikke til at påvirke hendes bolig situation. Hun bryder sig bare ikke om forandring.

 

Men ja, det vigtigste er at det er min mand, der er glad. Hellere det end at han var utilfreds og min mor var ovenud lykkelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har fundet det helt rigtige sted at dele din glæde :) Kæmpe stort tillykke med graviditeten  :loveshower

 

Jeg vil opfordre dig til at lave din egen graviditetstråd, så du har din egen tråd som vi kan følge med i :) Så har du et fast sted hvor du kan få frit løb for tankerne. Det var virkelig dejligt for mig.

 

Velkommen herind i hvert fald  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herinde er der i hvert fald mange der vil glædes med dig og dele din begejstring :yay

Måske kan du også finde nogen veninder der har børn eller går med tanker om det? Der er i hvert fald rigtig mange søde piger herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan godt være begejstrede på dine vegne herinde :yay :loveshower

Jeg håber din mor bare skal have tid til at sluge nyheden. Hun har heldigvis 8 måneders tid til at vænne sig til tanken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak allesammen. Hvor er i søde. Jeg prøver at holde glæden i live, men jeg må indrømme at det er lidt svært. Min mor bliver nærmest irriteret hvis jeg nævner noget om min graviditet, og hun fortalte mig at det er fordi at hun bliver stresset af forandringer, men at hun også følte sig skyldig over at hun ingen glæde kunne føle. Det gjorde det ikke bedre da hun spurgte mig om jeg nu kunne finde ud af at være mor og holde til det psykisk. Herefter sagde hun til mig at jeg ikke skulle se eller købe babyting, før efter barnet var født fordi at det kunne jo nå at gå galt eller dø ved fødslen.

 

Jeg kan godt forstå hvorfor hun siger de ting hun gør, men det gør det vanskeligt at holde glæden i live synes jeg. Jeg ikke ville bekymre min mand med noget af det. Han skal have lov til at være glad, men jeg føler mig lidt ensom. Ved ikke om det er forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej din mor har altså INGEN ret til at demotivere dig sådan! Fint hvis hun holder sin kæft, eller det er BEDRE, men du bliver NØD til at sige fra overfor de der lede bemærkninger! Hun er jo ikke bare "ikke glad" på jeres vejne, hun er direkte ondskabsfuld! Hun gør dig jo ked af det! Handicap eller ej, så må du sige fra! Ligge afstand om nødvendigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget gal først, men jeg ved også at på hendes egen måde mener hun det godt. Sagde til hende at jeg synes det var ubehageligt og at jeg var ked af at jeg ikke havde nogen at tale med det om som rent faktisk var glade på mine vegne. Men det var det samme da jeg skulle giftes. Der nægtede hun at dukke op hvis der skulle være andre end hende og min bror tilstede. det skabte en lang række problemer. Selvom vi bor så tæt så snakker jeg kun med hende når hun skal have hjælp mere eller mindre. jeg bliver are nød til slet ikke at involvere hende. Bliver bare så bitter - særligt fordi at en af grundene hun gav for at det var en god ide at bo som vo gør var at hun ville kunne passe den lille. nu trækker hun i land med det også. Jeg ved ikke om hun er syg eller deprimeret, men jeg føler at jeg har mistet min mor.

Lol sikke en smøre. tak fordi i vil lytte. det betyder meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget gal først, men jeg ved også at på hendes egen måde mener hun det godt. Sagde til hende at jeg synes det var ubehageligt og at jeg var ked af at jeg ikke havde nogen at tale med det om som rent faktisk var glade på mine vegne. Men det var det samme da jeg skulle giftes. Der nægtede hun at dukke op hvis der skulle være andre end hende og min bror tilstede. det skabte en lang række problemer. Selvom vi bor så tæt så snakker jeg kun med hende når hun skal have hjælp mere eller mindre. jeg bliver are nød til slet ikke at involvere hende. Bliver bare så bitter - særligt fordi at en af grundene hun gav for at det var en god ide at bo som vo gør var at hun ville kunne passe den lille. nu trækker hun i land med det også. Jeg ved ikke om hun er syg eller deprimeret, men jeg føler at jeg har mistet min mor.

Lol sikke en smøre. tak fordi i vil lytte. det betyder meget.

:kram sikke da noget!!! Jeg tror hun er deprimeret, eller i hvert fald går noget hende på, det lyder i hvert fald ikke som om hun er helt på den gode side af grundlæggende glad. Hvis ikke hun under sit eget barn lykke så vil jeg mene der er noget grundlæggende galt! Kan du snakke med hende om det? Altså at søge læge?

Jeg syntes det er SÅ flot at du træder til og hjælper din mor :respekt men når det så er sagt skal du også passe på dig selv, hun ER din mor og en mor har bare en eller anden indvirkning på en. Det bånd man har er på godt og ondt. Jeg syntes din mor er tarvelig sådan helt ærligt! I står og skal igennem jeres største, fedeste og hårdeste rejse, så nytter det da ikke en dyt at der står en "dementor" på sidelinien og suger alt glæde ud af jer!!!

De fleste kan jo lade være at ses så ofte, men den mulighed har i jo ligesom ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det var sødt sagt. forsøger så vidt muligt at holde lidt afstand til hende og nævner ikke noget mht. barnet. Hun er glad nok og opfører sig pænt så længe jeg ikke nævner det af mig selv. Man må tage glæderne, hvor man kan finde dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med Majs. Man må huske at tænke på sig selv først og fremmest :)

 

Jeg håber at i finder ud af det, og at du kan nyde din graviditet. Det er en fed tid i går i møde  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER