Barbamama

Hvad kan du ikke lide?

74 indlæg i dette emne

jeg har da jeg var yngre været frygtelig kræsen, men det er blevet betydeligt bedre selvom jeg stadig har nogen addddrrr....

- alt indmad ligemeget hvordan det er tilberedt

- medister... Jeg kan godt spise en enkelt kvalitetspølse fra grillen, men medister er bare no-go

- rigtig meget ost... Faktisk spiser jeg kun brie og smeltet ost (i anden mad f.eks. som gratinering), det er ikke mange år siden jeg slet ikke rørte noget med ost.

- rigtig meget pålæg såsom leverpostej, makrelsalat (jeg kaster næsten op bare af lugten) og det meste kødpålæg samt remoulade, ristet løg og lign....jeg var et maridt for min mor da jeg skulle have madpakke med i skolen som yngre.

- østers, muslinger og snegle.... Snotkonsistensen er bare ikke mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, nu har jeg da bare vildt meget lyst til tærter i alle afskygninger (mad- som kagetærter), æggekage, laks og stegt flæsk med persillesovs og kogte kartofler  :sandie

 

Jeg synes ikke selv at jeg er kræsen, men udover svinekød og fisk, så bryder jeg mig ikke rigtig om noget kød eller skaldyr (rejer undtaget, hvis jeg minutiøst har pillet det der sorte de har i ryggen ud først). Ved nærmere eftertanke gælder svinekød egentlig også kun pølser og bacon og til nøds frikadeller, har aldrig brudt mig om nogen slags skært kød. Jeg får ind i mellem lidt kalkunbacon og en sjælden gang i mellem kylling (kan egentlig godt lide det, men fravælger det af dyreetiske årsager, hvis jeg ikke kan få en der har levet ordentligt og udbud og pris er desværre sjældent med mig her). Til gengæld spiser jeg alt frugt og grønt, der er faktisk ikke en eneste ting jeg ikke kan lide.

 

Har det til gengæld meget ambivalent med chokolade. Jeg elsker chokolade og chokoladekage f.eks., men kan absolut ikke fordrage chokoladeis, kakao (kold som varm), chokoladesauce eller chokolademousse. Har aldrig helt selv forstået hvordan det hænger sammen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg siddet og læst hele tråden... og jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget jeg bare ikke bryder mig om! :unsure

Tror sq bare jeg er altædende :D

Det eneste jeg nok har det liiidt svært ved er lever, nyre og hjerne... og "blæver" ifb. Med spejlæg (hvide der ikke har fået helt nok)

Coctailbær! :puke

Og blåskimmelost.

Jeg vidste der var NOGET.

Så helt altædende er jeg ikke.... heldigvis! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - jeg tror det er første gang jeg hører om nogen der har et så anstrengt forhold til agurk! :D

Simon kan heller ikke fordrage agurk og har aldrig kunnet.

Godt at læse at han ikke er den eneste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg siddet og læst hele tråden... og jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget jeg bare ikke bryder mig om! :unsure

Tror sq bare jeg er altædende :D

Det eneste jeg nok har det liiidt svært ved er lever, nyre og hjerne... og "blæver" ifb. Med spejlæg (hvide der ikke har fået helt nok)

Jeg synes egentlig også jeg er relativt altædende. Jeg er med på de ting du skriver her og så tilføjer jeg lige østers og muslinger.

Det er vist det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt almindelig skæreost (i utilberedt tilstand) og blåskimmelost er de eneste to osteformer jeg ikke kan lide - jeg elsker alle de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukat! Det der gamle mennesker kommer i kage. Bvadr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukat! Det der gamle mennesker kommer i kage. Bvadr!

Det er altså også virkelig klamt! Ligesom det der slik, min farmor altid havde, der hed flæsk! :puke

Apropos ting i kager, så elsker jeg rosiner, men folk skal holde det ude af mit bagværk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså også virkelig klamt! Ligesom det der slik, min farmor altid havde, der hed flæsk! :puke

Apropos ting i kager, så elsker jeg rosiner, men folk skal holde det ude af mit bagværk!

Enig! Der er ikke noget værre end at tro man får en lækker chokoladebolle og når man så tager en bid finder man ud af at det er en rosinbolle.. Fandme underlig opfindelse! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg ret kræsen, så det er næsten nemmere at skrive, hvad jeg kan lide.

 

Men det første som popper op i mit hoved det er LAM. Lige meget, hvordan det bliver lavet, så smager det, som sure tæer lugter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Der er ikke noget værre end at tro man får en lækker chokoladebolle og når man så tager en bid finder man ud af at det er en rosinbolle.. Fandme underlig opfindelse! :lol

Enig! Det må være opfundet af en sur bager som ville gøre børn for træd!

Jeg var et hyperkræsent barn! Men så da jeg blev ung/voksen flyttede jeg til udlandet af to omgange og så måtte jeg lissom overvinde det. En af mine største bedrifter. I dag elsker jeg oliven, parmesan, spanske pølser, pesto, balsamico, avokado, mærkelige krydderier fra andre lande og ikke mindst frisk fisk, som jeg ikke rørte før. Jeg har endda spist fisk som kiggede på mig. Det var stort, og smagte skønt.

Jeg er vokset op på en gård med kødkvæg, men har heldigvis aldrig fået serveret indmad. Det holder jeg mig også fra.

Og så er jeg bare ikke glad for grød generelt. Det er noget med konsistensen. Jeg har engang besteget kilimanjaro, og det eneste vi kunne få til morgenmad de sidste dage var grød. Åååh! Og det SKULLE jo ned, så kroppen havde noget at arbejde med, men det var næsten en større overvindelse end bjerget i sig selv.

Og så er jeg ikke glad for oversøde frugtting. Og frugt skal generelt ikke have været varmet. Æblekage, marmelade og den slags. Næh tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Der er ikke noget værre end at tro man får en lækker chokoladebolle og når man så tager en bid finder man ud af at det er en rosinbolle.. Fandme underlig opfindelse! :lol

Jeg har det lige omvendt. Hellere en rosinbolle end en chokoladebolle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lam og indmad er det første der popper op i hovedet af mig, det kan jeg bare ikke få ned..

Alle de der mugne oste må folk også godt holde for sig selv.

Grønlangkål det er nok faktisk det værste jeg kan blive mødt af, føler virkelig af jeg får min græsplæne i munden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns ikke jeg er særlig kræsen - er dog allergisk overfor en lang række rå frugt og grøntsager (birkepollen krydsallergi), men jeg ville nok godt kunne li dem hvis jeg ikke straks fik ondt i munden osv af at spise dem.

 

Men jeg kan ikke li muslinger, og der er et par ting jeg har besluttet mig for jeg ikke behøver at smage nemli østers og blæksprutte. Det ser bare ud til at være så frygtelig en konsistens at jeg ikke kan få mig selv til det. 

 

Min dårlige oplevelse med muslinger kom da jeg som teenager var med mine forældre ude og spise hos et vennepar som havde lavet spaghetti med kødsovs, og puttet muslinger og enorme mængder hvidløg i. Totalt bagholdsangreb på børn som syns det lyder som en lækker ret indtil de der små klammerter kommer på gaflen. Jeg smagte på dem den dag men har ikke kunnet siden.

 

PS jeg elsker havregrød, øllebrød, tærter, shepherds pie, kartoffelmos, kødsovs, agurk, kogte kartofler, rosinboller, champignoner og har et afslappet forhold til stegt lever, lam og div fisk og rejer og de fleste andre ting I har nævnt  :D

 

Bortset måske fra grønlangkål, som jeg forventede ville smage i familie med spinat men som røg direkte i skraldespanden efter en kort visit på vores spisebord. Det smager jo slet slet ikke godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ka ikke engang tage dem ud af en sandwich - så smager hele sandwichen alligevel af agurk og jeg ka ik spise den! :D

Ved godt, at det er 90% vand, men de sidste 10% er virkelig ikke noget for mig...

:lol har det på nøjagtig samme måde, jeg kan også tydeligt smage og lugte det :(

Edit: Jeg er faktisk rigtig emsig med det og har hos Nadjas flere gange tvunget dem til at lave en ny sandwich, hvis agurken har rørt den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister: Jeg er helt med på grødvognen. Det eneste grød jeg kan lide er risengrød. Jeg bliver næsten dårlig af at se Anna spise havregrød, der er blevet lunken :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lever ja generel indmad, Persille, Champion.... Og så uden at have smagt det, tror jeg ikke at jeg er fan af Surströmming  ;)
Der er også andre ting jeg ikke bryder mig om, men er af den opfattelse at prøve at spise det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super kræsen!

På toppen er: kogte grøntsager og kartofler, fisk og grød....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indmad i alle afskygninger, dyre fødder, snuder, ører osv. Snegle, frøer, vildt, hest, lam, svin, blæksprutter, muslinger, østers, selleri, blåskimmelost,medister

Er blandt de ting jeg ikke bryder mig om at spise.

Hakket kød er heller ikke noget jeg bryder mig om.

Til gengæld er jeg blevet så gammel at jeg kan lide surkat :D

Jeg er opvokset med et hold bedsteforældre fra Polen, og en efterkrigstids farmor, hvor begge hold gjorde meget ud af at bruge alt på dyret. Føj for nogle retter vi har fået serveret da vi var børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryder mig heller ikke om pil selv rejer, eller hel stegt fisk. Måske fordi min morfar spiste alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså også virkelig klamt! Ligesom det der slik, min farmor altid havde, der hed flæsk! :puke

Apropos ting i kager, så elsker jeg rosiner, men folk skal holde det ude af mit bagværk!

Helt enig. Føj, hvor skal rosiner bare holdes langt væk fra bagværk.

Derudover så kan jeg altså bare ikke fordrage karry. Kan til nøds godt spise det koldt, fx som dressing, men vil helst være fri. Bare lugten...

Muslinger og østers må folk også godt pakke langt væk, det er ligesom at spise en snotklat

Ellers er jeg også med på indmaden, faktisk i en sådan grad at jeg ikke engang bryder mig om leverpostej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. Føj, hvor skal rosiner bare holdes langt væk fra bagværk.

Derudover så kan jeg altså bare ikke fordrage karry. Kan til nøds godt spise det koldt, fx som dressing, men vil helst være fri. Bare lugten...

Muslinger og østers må folk også godt pakke langt væk, det er ligesom at spise en snotklat

Ellers er jeg også med på indmaden, faktisk i en sådan grad at jeg ikke engang bryder mig om leverpostej.

Totalt enig her!!

Leverposteg kan jeg så meget ikke lide, at jeg har det stramt ved at smøre leverpostegsmadder til W, og synes bestemt ikke det er sjovt at få på fingrene :rolleyes :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså også virkelig klamt! Ligesom det der slik, min farmor altid havde, der hed flæsk! :puke

Apropos ting i kager, så elsker jeg rosiner, men folk skal holde det ude af mit bagværk!

Åhh ja. Sukat og rosiner :puke Heller ikke mit bord!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. sidder og tænker om der er noget hvor jeg tænker "føj for den lede"... der er flere ting jeg ikke kan lide,men direkte hader og ikke kan få ned..? Hmm..

Jeg har aldrig smagt indmad og synes heller ikke jeg har lyst... Derudover er jeg slet ikke til blæksprutte og muslinger eller skaldyr for den sags skyld..

og så kan jeg heller ikke lide grød..

Men det mest almindelige og det første jeg egentlig tænker på, ved sådan et spørgsmål er hamburgerryg.. det er altså bare ikke mig.. det går jeg gerne i en stor bue rundt om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER