Barbamama

Hvad kan du ikke lide?

74 indlæg i dette emne

Øllebrød, tomater, blomkål, kinakål, broccoli, vindruer, appelsin, citron, grapefrugt, selleri, spinat, FISK!

Generelt ALT der indeholder disse ingredienser :P 

 

Ellers er der; Hot dogs - røde pølser  :puke

Der er en masse retter fra barndommen, som vi fik konstant, hvor jeg i dag tænker "årh nej... jeg MAGTER det ikke" - men jeg kan sagtens spise dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ananas. Ad ad ad ad. Og hvis noget har rørt en ananas smager ALT jo af det!

 

Og så har jeg lavet en regel om, at jeg ikke behøver at smage dyrefødder, efter at jeg en gang i Quito fik serveret en uklar suppe med "et eller andet" der stak op, som viste sig at være en hønsefod. Den sku jeg ikk lige smage (suppen duftede fint, men jeg var sgu uforberedt på den der hønsenegl).

 

Og blæsprutter. Sugekopper er bare kvalmende. Det smager sikker fint, men det må nogen andre tage sig af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ananas. Ad ad ad ad. Og hvis noget har rørt en ananas smager ALT jo af det!

 

Og så har jeg lavet en regel om, at jeg ikke behøver at smage dyrefødder, efter at jeg en gang i Quito fik serveret en uklar suppe med "et eller andet" der stak op, som viste sig at være en hønsefod. Den sku jeg ikk lige smage (suppen duftede fint, men jeg var sgu uforberedt på den der hønsenegl).

 

Og blæsprutter. Sugekopper er bare kvalmende. Det smager sikker fint, men det må nogen andre tage sig af.

:ditto jeg kan så ikke tåle ananas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øllebrød, tomater, blomkål, kinakål, broccoli, vindruer, appelsin, citron, grapefrugt, selleri, spinat, FISK!

Generelt ALT der indeholder disse ingredienser :P

Ellers er der; Hot dogs - røde pølser :puke

Der er en masse retter fra barndommen, som vi fik konstant, hvor jeg i dag tænker "årh nej... jeg MAGTER det ikke" - men jeg kan sagtens spise dem :)

OMG hvordan kan man IKKE lide grapefrugt? :lolhit Jeg synes jo grapefrugt er noget af det mest vidunderlige, der findes. :D

Men det var netop dét, jeg tænkte, der ville være lidt sjovt ved den her tråd :) Der er sikkert også nogen, der synes at millionbøf er fantastisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo så mig, der har den berømte livret. :blush :haha

Jeg kan ikke fordrage indmad! Hjerter og lever er noget af det klammeste, jeg kan komme i tanke om.

Jeg har det også anstrengt med skaldyr. Muslinger (på nær kammuslinger ;) ), (jomfru)hummer, østers, krabbe og til dels også rejer er bare lidt klamme...

Haha, ja det var netop dig :D

Mmmm rejer spiser jeg til gengæld gerne :mam

Men indmad kan vi godt blive enige om :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ja det var netop dig :D

Mmmm rejer spiser jeg til gengæld gerne :mam

Men indmad kan vi godt blive enige om :D

Jeg kan godt lidt smagen af skaldyr, men de er bare så ULÆKRE! Jeg magter ikke at se deres skjold og tarme og øjne og skæl og andre klamme ting. :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min klasse vil helst heller ikke have dem. Slet ikke i sandwich :D

Jeg ka ikke engang tage dem ud af en sandwich - så smager hele sandwichen alligevel af agurk og jeg ka ik spise den! :D

Ved godt, at det er 90% vand, men de sidste 10% er virkelig ikke noget for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og champignon

Heller ikke mig, bryder mig bare ikke om dem! YRK! Vi kalder dem campingnosser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader gratin især blomkåls, risengrød, risalamande, øllebrød, - ting med kanel, timian, salvie, koriander og rosmarin kan spises, men nydes sjældent, og undgår det helst, især kanelen.

Derudover er jeg allergisk overfor appelsin, grape, clementiner, mandariner, pomelo, sweetie, og rød farvestof, især i pølser og kødpålæg.

Er derudover ikke den store fan af æggekage, mælk, and, vildt og varm laks. Og holder mig fra fisk der smager for meget af fisk, indmad, de fleste kager, lyst brød, oliven og flødeskum.

Wow man virker pludselig kræsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke mig, bryder mig bare ikke om dem! YRK! Vi kalder dem campingnosser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad tærter er jeg heller ikke fan af. Tærte er altså kage. Basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Campingnosser og snotskorper :D :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader gratin især blomkåls, risengrød, risalamande, øllebrød, - ting med kanel, timian, salvie, koriander og rosmarin kan spises, men nydes sjældent, og undgår det helst, især kanelen.

Derudover er jeg allergisk overfor appelsin, grape, clementiner, mandariner, pomelo, sweetie, og rød farvestof, især i pølser og kødpålæg.

Er derudover ikke den store fan af æggekage, mælk, and, vildt og varm laks. Og holder mig fra fisk der smager for meget af fisk, indmad, de fleste kager, lyst brød, oliven og flødeskum.

Wow man virker pludselig kræsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg et virkelig også kræsen og ville kunne lave en meget lang liste. Men kan da lige nævne jeg ikke spiser fisk, jeg bryder mig ikke om kogte grøntsager bortset fra kartofler. Kan dog godt spise kogte gulerødder og blomkål hvis de ikke er for smattede. Jeg er også på holdet med champignoner. Det er bare så svært at sortere fra...

Og så sidder jeg og piller tomaterne af min sandwich ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad tærter er jeg heller ikke fan af. Tærte er altså kage. Basta!

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Det må godt nok være besværligt? :blink

Nej egentlig ikke - det er mest julefrokost tid der kan være svær at styre udenom og det jo pga fødevareallergi.

Men smager gerne al mad og tager aldrig nej hatten på overfor mad heller ikke selvom det indeholder ting jeg ikke er så glad for - kunne jo blive positivt Overrasket.

Elsker alle former for grønt og al frugt jeg ikke er allergisk overfor. Er efterhånden blevet rigtig god til fisk og skaldyr og jo mere jeg prøver de forskellige fjerkræ jo bedre.

Det mest at overvinde barrieren om det kan jeg ikke lide og smage jeg har haft svært ved. Min mor er super kræsen og istedetfor at erkende det, er det altid blevet påduttet os børn. Nej du kan ikke lide det og det. Nåh for Søren så det nok farligt.

Men under graviditeten var det besværligt da jeg kastede voldsomt op af alle mælkeprodukter og kulhydrat rige fødevare såsom pasta, ris og brød.

Jeg ser faktisk ikke mig selv som kræsen - er total madnørd og bruger alt for mange penge på diverse restauranter for at udvide min horisont.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snotskorper og champingnosser :lolhit Jeg er vild med stegte champignoner. :mam Men når de er rå, synes jeg, de er sådan lidt viskelæder-agtige :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg siddet og læst hele tråden... og jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget jeg bare ikke bryder mig om! :unsure

Tror sq bare jeg er altædende :D

Det eneste jeg nok har det liiidt svært ved er lever, nyre og hjerne... og "blæver" ifb. Med spejlæg (hvide der ikke har fået helt nok)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke have smagen og duften af trøffel! Det fungerer bare ikke for mig. Heller ikke selvom det er brugt i rette mængde på en god restaurant.

Ellers kan jeg heller ikke lide skimmel og brie-oste, tilberedte svampe, kaviar/stenbiderrogn, koriander, muslinger og sikkert også meget andet.

Til gengæld elsker jeg tærte og kartoffelmos - dog ikke sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shepards pie? ;)

Hvis det er med oksekød hedder det strengt taget cottage pie, shepards pie er nemlig med lammekød (lærte jeg i Skotland ) men det er vist bare det man kalder det i Dk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også allergisk overfor citrusfrugter, er intollerant over for mælkeproteiner og kan ikke fordrage chokolade :P

Kan bare overhovedet ikke spise æg, hvis de ikke er hårdkogte.

Pølser spiser jeg heller ikke, efter vi i kemi laver et forsøg hvor vi skulle blende cocktailpølser. AD!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, koriander! Det kan ødelægge enhver lækker indisk ret! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fisk - jeg HAR smagt fisk jeg KAN spise men fan bliver jeg aldrig! Og kold fisk er det absolut værste!!! Tun, makrel i tomat og torskerogn kan jeg dog godt lide.

Rejer - det ligner baby drenges tissemand, jeg KAN ikke!!!

Dild :puke

Stærk ildelugtende ost (hvorfor putte noget i munden der lugter af lort?), skimmel oste og så har jeg ikke nogen fidus for bløde oste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rullepølse forresten da også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rosemarin. Bvadr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER