MaleneB

Sex efter fødsel - hvornår?

7 indlæg i dette emne

Hvornår kan man have sex igen efter fødslen?

Jeg fødte for lige over tre uger siden og jeg har fået ca fem sting for overfladiske rifter og hudafskrabninger. Dvs jeg er ikke bristet.

Men jeg er i tvivl om hvor længe man skal vente, før man kan begynde igen? Skal man vente til efter 8 ugers tjekket hos lægen?

Håber nogle er lidt klogere end jeg. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener bare at lægerne siger til du ikke bløder mere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne begynde før de 8 uger, man anbefaler bare beskyttelse indtil du er clearet af lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du bare bruger kondom til at starte med (for at beskytte mod bakterier, mens dit sår i livmoderen stadig er helt frisk, så kan du mig bekendt starte med det samme (selvom det nok er mindre behageligt :bunny )

 

Jeg tror der gik en 2-3 uger hos os, før vi - meeeeget forsigtigt - gik igang igen. Jeg havde en moderat 2. grads - men mærkede faktisk intet til den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener bare, at man kan starte, når man har lyst, men at man skal bruge kondom pga såret i livmoderen efter moderkagen, hvor der er risiko for infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt. Tak for svarene. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte minimalt og havde ingen bristninger eller lignende efter vi fik vores datter for et par år siden - så vi tog en tur ligeså snart vi var hjemme fra barselshotellet ;)

MED kondom, som de andre også har skrevet.

Hvis der er årsager til, at du ikke må have samleje, når du har lyst, får du det specifikt at vide af fødselslæge/JM, inden du tager hjem - har en veninde, der blev syet på en måde, der gjorde, at de på det stærkeste anbefalede hende til først at have sex efter 4-5 uger, da det ellers kunne påvirke helingen, men hun gik nærmest også i stykker på kryds og tværs, så tvivler på, at lysten overhovedet var til stede…. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER