TroldeMor

Nogen som har forstand på skat?

93 indlæg i dette emne

Jeg skal have 2120 tilbage og manden 2000kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt nok, det er nogle vilde beløb, der nævnes herinde :o Og når vi snakker skat generelt egentlig. Jeg fik 2700 tilbage sidste år, fordi jeg med vilje havde sat min trækprocent (på min su) højt, men ellers plejer jeg aldrig at have udsving på mere end højest ca. 1000 kr :unsure

Hvordan ændrer man den, når man er på SU? Skat giver nemlig en bedre rente end banken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok, det er nogle vilde beløb, der nævnes herinde :o Og når vi snakker skat generelt egentlig. Jeg fik 2700 tilbage sidste år, fordi jeg med vilje havde sat min trækprocent (på min su) højt, men ellers plejer jeg aldrig at have udsving på mere end højest ca. 1000 kr :unsure

Helt enig! Her hedder det 13.000 i minus til mig og foreløbig 18.000 i plus til manden. (Det passer ikke, for der mangler nogle aktier.) Men det er dælme store beløb! :O Da jeg var studerende, skulle jeg det ene år betale 4000 - det var dælme en stort beløb dengang :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ændrer man den, når man er på SU? Skat giver nemlig en bedre rente end banken ;)

Det kan jeg faktisk ikke huske :blush Inde på minsu.dk under udbetalinger måske? Det var i hvert fald noget, jeg bare gjorde over nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt tilfreds med at få 2100 tilbage. Det betyder jo at jeg har indberettet skatten så det nærmest passer. B skal af med 1800,- det er ok, selvom jeg er irriteret over at jeg ikke kan finde fejlen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg faktisk ikke huske :blush Inde på minsu.dk under udbetalinger måske? Det var i hvert fald noget, jeg bare gjorde over nettet :)

Må jeg lige få undersøgt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååååårh!!!!! Hvis min er rigtig (og jeg kan ikke se fejl!) så skal jeg sgu have 3200 tilbage!!!! :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der gør, at i kan få så høje beløb tilbage :blink

Mesa don't get it..

J og jeg venter med at kigge, til senere på ugen. Der er simpelthen for meget kø nu og på mandag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 5800 kr tilbage (har haft sat min trækprocent op) og min mand 700 kr. Hans var vi vildt nervøse for - for vi havde glemt at slette befordring (og han skiftede job januar '14 - med 5 km på job mod tidligere 25) - og vi opdagede det først i sommers

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der gør, at i kan få så høje beløb tilbage :blink

Mesa don't get it..

J og jeg venter med at kigge, til senere på ugen. Der er simpelthen for meget kø nu og på mandag :P

Vi sætter altid gaver og fagforening til 0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 5800 kr tilbage (har haft sat min trækprocent op) og min mand 700 kr. Hans var vi vildt nervøse for - for vi havde glemt at slette befordring (og han skiftede job januar '14 - med 5 km på job mod tidligere 25) - og vi opdagede det først i sommers

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 11.000 tilbage. Her have vi ikke fået indberettet renterne på huset rigtigt. Min mand får 5000 kr tilbage. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14.386 kr tilbage til mig :o :glad :yay :toot

(Mange) Penge tilbage :yay :glad

Yay :yay

Selvom det er penge man selv har tjent, så føles det altså lidt som at vinde i lotto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan på ingen måde gennemskue, hvad der er galt. Skal have manden til at kigge på det, når han vågner. Egentlig troede jeg måske, jeg skulle have lidt tilbage, fordi jeg har haft fire mdr uden arbejde. Jeg har ikke rigtig de vilde fradrag for 2014, så der burde ikke være fejl der. Men :boo

Kan jo også være grunden så.

når man er i arbejde får man jo et fradrag (kan selvfølgelig ikke huske navnet) så hvis du har været på dagpenge har du mistet det fradrag i perioden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der gør, at i kan få så høje beløb tilbage :blink

Mesa don't get it..

J og jeg venter med at kigge, til senere på ugen. Der er simpelthen for meget kø nu og på mandag :P

Vi er ofte lidt konservative med vores renteudgifter på Realkreditlånet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samlet set blev det et fint lille plus her hos os.... Skal lige have indberettet noget befordring, så vi ender nok på et par tusind til den gode side. KÆMPE lettelse at vi ikke fik et smæk i år :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jo også være grunden så.

når man er i arbejde får man jo et fradrag (kan selvfølgelig ikke huske navnet) så hvis du har været på dagpenge har du mistet det fradrag i perioden.

Beskæftigelsesfradrag mener jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille spørgsmål om befordringsfradrag:

Skat skriver noget med, at de regner 18 dage pr måned. Men i og med at jeg er ansat i tidsbegrænset stilling, har jeg talt dagene i stedet for at tage 18 X antal måneder. Og det er en smule mere end hvad der svarer til 18 dage pr måned. Er det forkert/noget jeg risikerer smæk på? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille spørgsmål om befordringsfradrag:

Skat skriver noget med, at de regner 18 dage pr måned. Men i og med at jeg er ansat i tidsbegrænset stilling, har jeg talt dagene i stedet for at tage 18 X antal måneder. Og det er en smule mere end hvad der svarer til 18 dage pr måned. Er det forkert/noget jeg risikerer smæk på? :unsure

Nej. Og hvis de gør, kan du jo redegøre for at du har været på arbejde de antal dage du har indberettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille spørgsmål om befordringsfradrag:

Skat skriver noget med, at de regner 18 dage pr måned. Men i og med at jeg er ansat i tidsbegrænset stilling, har jeg talt dagene i stedet for at tage 18 X antal måneder. Og det er en smule mere end hvad der svarer til 18 dage pr måned. Er det forkert/noget jeg risikerer smæk på? :unsure

 

Nej er det du faktisk bør gøre :) de 18 dage er netop bare et ca. tal til beregning, men de skriver normalt altid at man skal bruge det faktiske antal arbejdsdage :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beskæftigelsesfradrag mener jeg :)

 

Tak :) det jeg ikke ku huske :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jo også være grunden så.

når man er i arbejde får man jo et fradrag (kan selvfølgelig ikke huske navnet) så hvis du har været på dagpenge har du mistet det fradrag i perioden.

Det burde bare ikke koste mig 13.000?! :O

Jeg synes, det er SÅ svært at gennemskue. Jeg kan i hvert fald ikke gennemskue, hvad det er, der gør, at jeg skylder dem så mange penge :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt godt, tak for hjælpen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lige min revisor til at kigge på min. Fik vendt mit minus 5058 til plus 272 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay :yay

Selvom det er penge man selv har tjent, så føles det altså lidt som at vinde i lotto :D

Ja, det er jo bare penge tilbage som man har betalt. Men det føles stadig som en gave :D Så nu skal det overvejes hvad de skal bruges/gemmes til :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER