MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Dit skema har hjulpet meget med struktur

Hmm øv, her har jeg prøvet ris, hirse og quinoa (eller hvad det hedder). Det sidste er det eneste som nogenlunde er gledet ned Har så forsøgt med æblemos og det hjalp lidt. Har også forsøgt med gulerod/sødkartoffel men det var heller ikke et hit. Og ærte/kartoffel var heller ikke

 

En fra min mødregruppe var begyndt på grød og hendes dreng var så begyndt at nægte både grød og modermælk, så hun endte med at gå tilbage til fuldt modermælk, så kan jo evt. være at jeres lille bare ikke er helt klar endnu? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En fra min mødregruppe var begyndt på grød og hendes dreng var så begyndt at nægte både grød og modermælk, så hun endte med at gå tilbage til fuldt modermælk, så kan jo evt. være at jeres lille bare ikke er helt klar endnu?

Har tænkt tanken, han får også mme når han ikke vil have grød. Men tænker at tilbyde han grød inden flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er i dag 6 måneder gammel! Så vildt. Vejede og målte hende igår - 66,5 cm lang og 6,7 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Freya er i dag 6 måneder gammel! Så vildt. Vejede og målte hende igår - 66,5 cm lang og 6,7 kg.

Vildt allerede!!! Tillykke :)

Haha, Julius er to cm og 2 kg større :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du, at du gerne vil have lange lure?

Julius sover fra ca 19/20-6 inkl 1-2 amninger. Han sover tre lure, hvor den ene oftest er på 2,5-3 timer og de andre svinger lidt, men er oftest maks 1,5 timer.

Han tager egentlig lange lure. Ligger jeres på faste tidspunkter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han tager egentlig lange lure. Ligger jeres på faste tidspunkter?

Nej, ik sådan rigtigt. Men maks efter 1,5-2 timers vågentid om morgenen, og så 2-3 timer de andre vågen perioder. Det passer oftest med, at han så kommer i seng mellem 19 og 20 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke. Den ene dag kan Freya stort set bare lægges i sin vugge og så falder selv i søvn kort tid efter. Den anden - i dag - vil hun bare ikke falde i søvn. Hverken selv eller med hjælp. Hun ligger og spjætter med arme og ben og bliver sur hvis jeg holder dem o ro.. suk.. det skal bare ikke være let...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ik sådan rigtigt. Men maks efter 1,5-2 timers vågentid om morgenen, og så 2-3 timer de andre vågen perioder. Det passer oftest med, at han så kommer i seng mellem 19 og 20 :)

Okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, Magnus faldt i søvn 17.30 og har bare sovet og sovet.. så nu har vi vækket ham. Ved ikke om det var det rigtige at gøre, men blev da helt nervøs for, om han var igang med sin nattesøvn. Tænk hvis han vågnede 01:30 top frisk :o det magtede vi altså ikke lige :blush

Nu håber jeg bare, at han sover ordentligt i nat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Ha! Drop det mor. Jeg er træt" ... møgunge <_< :P han sover bare videre o.O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, Magnus faldt i søvn 17.30 og har bare sovet og sovet.. så nu har vi vækket ham. Ved ikke om det var det rigtige at gøre, men blev da helt nervøs for, om han var igang med sin nattesøvn. Tænk hvis han vågnede 01:30 top frisk :o det magtede vi altså ikke lige :blush

Nu håber jeg bare, at han sover ordentligt i nat :D

Haha, det gjorde Julius også i sidste uge. 17.30-2.30 og videre til kl 6. Flyttede ham fra barnevognen og til sengen kl 21 ca.. Nænnede ik at vække ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Sikke nogle sovehoveder. :)

Freya har i dag fået sin første "bid" rigtig mad. Hun var med til aftensmaden og var ellevild. Vi fik pariserbøffer med salat. så hun fik en lille bøf, en stegt asparges og lidt spejlæg. Spejlæg og asparges gav nogle sjove ansigtsudtryk, men hun blev da ved med at prøve det.. Og smide det på gulvet... Og tabe det... Men alt i alt synes jeg det gik godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Ha! Drop det mor. Jeg er træt" ... møgunge <_< :P han sover bare videre o.O

Hvordan gik natten så ? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik natten så ? :D

Overraskende godt. Han vågnede først kl. 6 :blink var helt målløs..

Han kan nok ikke tåle havluft :P vi var nemlig nede og fiske i går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overraskende godt. Han vågnede først kl. 6 :blink var helt målløs..

Han kan nok ikke tåle havluft :P vi var nemlig nede og fiske i går.

Haha ja okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overraskende godt. Han vågnede først kl. 6 :blink var helt målløs..

Han kan nok ikke tåle havluft :P vi var nemlig nede og fiske i går.

Uden mad?? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Sikke nogle sovehoveder. :)

Freya har i dag fået sin første "bid" rigtig mad. Hun var med til aftensmaden og var ellevild. Vi fik pariserbøffer med salat. så hun fik en lille bøf, en stegt asparges og lidt spejlæg. Spejlæg og asparges gav nogle sjove ansigtsudtryk, men hun blev da ved med at prøve det.. Og smide det på gulvet... Og tabe det... Men alt i alt synes jeg det gik godt. :)

Fedt!! Jeg glæder mig til at komme igang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden mad?? :blink

Ja :blink det var helt vildt.. altså vi forsøgte jo at vække ham der i går ved halv ni tiden og der fik han mad og så faldt han i søvn igen og sov så til kl. 6 uden mere mad..

Her til aften er han faldet i søvn ca. 20:30. Er spændt på, hvor længe han så sover. Normalt lægger han sig først til at sove kl. 22.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :blink det var helt vildt.. altså vi forsøgte jo at vække ham der i går ved halv ni tiden og der fik han mad og så faldt han i søvn igen og sov så til kl. 6 uden mere mad..

Her til aften er han faldet i søvn ca. 20:30. Er spændt på, hvor længe han så sover. Normalt lægger han sig først til at sove kl. 22.

Skønt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!! Jeg glæder mig til at komme igang.

Det er også sjovt. Men det der med at man skal spise samtidig.. ja altså her i starten er det nu engang lidt svært.. maden ryger jo hele tiden på gulvet. .. :D

Igår fik jeg grøn karry - nok ikke det mest baby venlige. Men hun fik lov at smage en af de grønne bønner der havde været i... ikke et hit overhovedet. :lol havde også lavet bagte gulerødder. Det var bedre. Men det bedste i går var vand fra kop! Hun var ellevild...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus faldt i søvn i går ca. 22:30 (efter megen kamp :() og sov lige til kl. 7 uden mad. Luksus :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus faldt i søvn i går ca. 22:30 (efter megen kamp :() og sov lige til kl. 7 uden mad. Luksus :D

Lækkert...:)

Her vågner Freya stadig to gange om natten og spiser. Det varer så ikke meget mere end Maks 20 min før hun sover igen, men det er da stadig lidt øv at få afbrudt søvnen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert...:)

Her vågner Freya stadig to gange om natten og spiser. Det varer så ikke meget mere end Maks 20 min før hun sover igen, men det er da stadig lidt øv at få afbrudt søvnen..

Magnus vågner normalt også en eller to gange :) så det er lidt et særtilfælde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft besøg af sundhedsplejersken i dag. Magnus er nu 68 cm og vejer 7400 g. (4,5 mdr. gammel).

Min store supermand :blush

Han er rigtig fint med på alle punkter, hvilket er super dejligt ❤

Og så fik vi os en god lang snak. Manden er godt på vej til at få det bedre med hjælp fra psykologen.

Jeg har jo droppet min psykolog, fordi det ikke rigtig fungerede, men kan godt mærke at det stadig ikke er helt godt. Får flashbacks til fødslen og der er begyndt at dukke ting og sager op fra min barndom. Vi aftalte at hun kommer igen allerede om 14 dage og så vil hun prøve at kontakte fødeafdelingen fordi de også har center for voldtægtsofre derude, så hun mente at de måske kunne hjælpe; om ikke andet så i hvert fald pege mig i retning af, hvor jeg bedst finder den rigtige hjælp.

og så skal jeg prøve at høre familiecentret om de har mulighed for at tilbyde mig en psykolog.

derudover har jeg en aftale med min fysioterapeut om, at hun skal prøve at hjælpe mig med mine underlivssmerter (som jeg har haft stort set altid), så der ikke er en fysisk barriere i forhold til at få et ordentligt samliv med manden :)

Pyh, det var godt nok lidt hårdt mentalt, men der skal jo gøres noget ved det. Det skal helst ikke være en kamp at holde sig glad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER