MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Har i egentlig skiftet til større sutter ? Jeg forsøgte idag med mam air fordi jeg synes den anden virkede så lille men har jo virket fint. Den nye blev da bare accepteret med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i egentlig skiftet til større sutter ? Jeg forsøgte idag med mam air fordi jeg synes den anden virkede så lille men har jo virket fint. Den nye blev da bare accepteret med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i egentlig skiftet til større sutter ? Jeg forsøgte idag med mam air fordi jeg synes den anden virkede så lille men har jo virket fint. Den nye blev da bare accepteret med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, er mega ramt af kvalme i øjeblikket :( øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, er mega ramt af kvalme i øjeblikket :( øv.

Øv øv.. Jeg havde også kvalme i forgårs... Der hjalp Tuc kiks lige med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv.. Jeg havde også kvalme i forgårs... Der hjalp Tuc kiks lige med det samme.

Jeg har desværre ikke fundet noget, der virker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, aww altså.. er vant til at Magnus nogle gange græder i søvne. Men nu grinte han lige <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, aww altså.. er vant til at Magnus nogle gange græder i søvne. Men nu grinte han lige <3

*synes godt om* :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vist vi har en tiger på besøg .. Nøj han er hysterisk igår og idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vist vi har en tiger på besøg .. Nøj han er hysterisk igår og idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :/

Suk, jeg har godt nok en off-dag. Selvmedlidenheds barometeret kan næsten ikke følge med..

Sundhedsplejersken ringede ikke i går, så nu har jeg ringet og lagt en besked, men hun har stadig ikke ringet tilbage :( ..

Samme her. :/ ringede også til hende igår men her er der heller intet svar endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her. :/ ringede også til hende igår men her er der heller intet svar endnu.

Det er altså bare mega træls.

Især når selvværdet lige er i bund, så er det ikke fedt at blive glemt.

Nå, må jo håbe at hun hører min besked og ringer tilbage snart.

Om ikke andet kommer hun jo igen på onsdag, så må jeg snakke med hende der. Det kunne bare være rart at komme videre, for tankerne kværner rundt i hovedet på mig, og jeg ved jo godt, at der nok er en hel del ventetid på at få hjælp :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke tegn giver jeres små nu når de er sultne?

Jeg kan simpelthen ikke se nogle tegn på Freya længere. Jo, hvis hun har ventet længe mens hun er sulten så bliver hun ked. Jeg plejer nu at give hende mad når hun vågner fra lur og det plejer at være mellem 2 og 4 timer siden sidst.

Her til morgen ville hun ikke have og så har jeg kun uret at kigge på synes jeg. Så er bare nysgerrig på hvad jeres gør.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke tegn giver jeres små nu når de er sultne?

Jeg kan simpelthen ikke se nogle tegn på Freya længere. Jo, hvis hun har ventet længe mens hun er sulten så bliver hun ked. Jeg plejer nu at give hende mad når hun vågner fra lur og det plejer at være mellem 2 og 4 timer siden sidst.

Her til morgen ville hun ikke have og så har jeg kun uret at kigge på synes jeg. Så er bare nysgerrig på hvad jeres gør.. :)

Før kunne jeg høre det på gråden. Det kan jeg heller ikke kende forskel på længere men det samme som dig han bliver også ked hvis han venter for længe ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus smasker/sutter på sin tunge og siger en bestemt lyd, når han er sulten :)

Så blev jeg ringet op af sundhedsplejersken. Hun havde talt med den psykolog, som er tilknyttet afdelingen, men h*n mener ikke at de kan tilbyde mig psykologisk behandling. I stedet foreslog de en sexolog eller at kontakte csm øst. Tror jeg i første omgang kontakter csm, da de har længst ventetid og så må jeg jo se, om jeg kan finde en sexolog :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede min sp tilbage.

Ja hun sagde der kunne være mange årsager til det men han ikke vil tage ved venstre bryst. Men jeg skulle ikke være nervøs for om han fik nok. For det højre bryst danner bare mere mælk. Nogle kvinder kunne godt føle sig lidt asymmetriske pga størrelsesforskellen. Ja tak. Mit højre bryst er dobbelt så stort som det venstre jo. Men hun sagde jeg kunne prøve at ligge ham til venstre bryst efter han har ligget lidt ved det højre. Og ellers kun at amme på højre eller malke ud på venstre enten med hånden eller pumpe for at holde produktionen igang. Jeg spurgte om der ville ske noget ved at supplere med modermælkserstatning men så sagde hun bare i forhold til at vedligeholde amningen så var det jo ikke nogen god idé. Men det skulle selvfølgeligt heller ikke gå op i skrig og gråd herhjemme. Men så ville hun hellere anbefale at jeg istedet for mme pumpede ud og gav det på flaske eller kop. Synes ligesom bare mit højre bryst er ret ømt og slidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede min sp tilbage.

Ja hun sagde der kunne være mange årsager til det men han ikke vil tage ved venstre bryst. Men jeg skulle ikke være nervøs for om han fik nok. For det højre bryst danner bare mere mælk. Nogle kvinder kunne godt føle sig lidt asymmetriske pga størrelsesforskellen. Ja tak. Mit højre bryst er dobbelt så stort som det venstre jo. Men hun sagde jeg kunne prøve at ligge ham til venstre bryst efter han har ligget lidt ved det højre. Og ellers kun at amme på højre eller malke ud på venstre enten med hånden eller pumpe for at holde produktionen igang. Jeg spurgte om der ville ske noget ved at supplere med modermælkserstatning men så sagde hun bare i forhold til at vedligeholde amningen så var det jo ikke nogen god idé. Men det skulle selvfølgeligt heller ikke gå op i skrig og gråd herhjemme. Men så ville hun hellere anbefale at jeg istedet for mme pumpede ud og gav det på flaske eller kop. Synes ligesom bare mit højre bryst er ret ømt og slidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg snakket mere med dem og er blevet skrevet op til en visitationssamtale. Som udgangspunkt skal jeg regne med 1-1,5 års ventetid.. puh altså..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg snakket mere med dem og er blevet skrevet op til en visitationssamtale. Som udgangspunkt skal jeg regne med 1-1,5 års ventetid.. puh altså..

Jøsses det er lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare slet ikke finde lysten og hyggen ved amning mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses det er lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke tegn giver jeres små nu når de er sultne?

Jeg kan simpelthen ikke se nogle tegn på Freya længere. Jo, hvis hun har ventet længe mens hun er sulten så bliver hun ked. Jeg plejer nu at give hende mad når hun vågner fra lur og det plejer at være mellem 2 og 4 timer siden sidst.

Her til morgen ville hun ikke have og så har jeg kun uret at kigge på synes jeg. Så er bare nysgerrig på hvad jeres gør.. :)

Julius viser nærmest ingen tegn og jeg ammer også som udgangspunkt efter lur og inden ny lur. Nogle gange ammer jeg også, hvis han ikke virker så glad og let til smil som vanligt, så hjælper det med lidt mad/tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt vildt. Men hun sagde, at jeg godt måtte gå i noget andet terapi i mellemtiden, hvis jeg kunne finde noget. Men det er jo så for egen regning, og hernede er det nok desværre svært at finde nogen med speciale i det :(

Men der er også noget, der hedder psykologordningen, hvor man kan få 11 timers hjælp. Der skal forløbet være afsluttet inden for 11 mdr. fra man har fået godkendt sin ansøgning. Men det vil csm hjælpe mig med at finde ud af, hvad der er bedst (om jeg kan "nøjes" med 11 timer).

Jeg har også selv tænkt tanken med en sexolog, og så vil min fys prøve at hjælpe mig med mine smerter, så det i det mindste ikke skal føles som et overgreb hver gang, jeg har sex (eller prøver på det).

Men mht sexolog, er det godt nok lidt af en jungle. Alle og enhver kan jo kalde sig sexolog, så hvordan sikrer man sig lige, at man får fat i en ordentlig?

Hejsa

Nu er jeg selv uddannet sexolog, og som du selv skriver, kan alle næsten kalde sig sexolog.

Der findes 2 slags sexolog uddannelser.

Den jeg er uddannet som, tog kun 1 år, og jeg mener bestemt ikke at den er god nok til at råde og vejlede personer inden for sådanne emner.

Du skal finde dem der er uddannet klinisk sexolog.

Mener deres uddannelse tager lidt over 3 år og dermed er der meget meget mere klinisk de lære og de er bedre rustet til at rådgive og hjælpe fremfor én der kun har 1 års uddannelse.

Alle kan tag den 1 årige uddannelse og til den pris en sexolog koster, er det virkelig ikke i orden at få én der faktisk ikke aner hvad de taler om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Nu er jeg selv uddannet sexolog, og som du selv skriver, kan alle næsten kalde sig sexolog.

Der findes 2 slags sexolog uddannelser.

Den jeg er uddannet som, tog kun 1 år, og jeg mener bestemt ikke at den er god nok til at råde og vejlede personer inden for sådanne emner.

Du skal finde dem der er uddannet klinisk sexolog.

Mener deres uddannelse tager lidt over 3 år og dermed er der meget meget mere klinisk de lære og de er bedre rustet til at rådgive og hjælpe fremfor én der kun har 1 års uddannelse.

Alle kan tag den 1 årige uddannelse og til den pris en sexolog koster, er det virkelig ikke i orden at få én der faktisk ikke aner hvad de taler om :-)

Tusind tak :) det vil jeg prøve at lede efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare slet ikke finde lysten og hyggen ved amning mere :(

Hæng i! Er sikker på det nok skal vende igen. Måske er det en tiger, måske er det tænder måske noget andet. Men forhåbentlig bliver det bedre snart. :kram

Kan virkelig godt forstå dig. Jeg havde den samme følelse i juli da Freya også bare var et helvedesild at amme. Men det gik over og jeg tror det det var en tiger der var på spil her.

Håber det er gået bedre i dag. Og så nyd det når han ligger ved dit højre bryst og alt bare er skønt og dejligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER