Hoptimisten

Budget for babys ankomst

17 indlæg i dette emne

Kære kommende mødre

Hvor meget har i sat til side til den lille kommer? Altså hvor meget skal jeg regne med at skal investere for at have alt jeg skal bruge til baby?

Har ikke noget men tænker jeg vil købe de store ting brugt.

 

Tænker det er for tidligt at købe ind men skal jo spare op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Gisp så mange penge troede jeg ikke lige det var :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en del ting brugt og har fået lidt tilskud hist og her. Vi har brugt omkring 11.000,- :)

Det kommer jo an på om man absolut vil have alt fra nyt og om man går efter de dyre mærker eller ej. Vi kunne sagtens have gjort det billigere, men nogle steder har vi valgt at vi absolut ikke ville spare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sat 20.000 af plus at vi nok kan låne en del rundt omkring....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores første brugte vi omkring 15.000. Vi købte alt nyt, men holdt øje med gode tilbud :-)

Desuden har vi ikke brugt så mange penge på tøj, da vores familie har foræret en del og vi har arvet en masse af en veninde ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber vi kan holde et budget på omkring 10.000 kroner. Vi køber barnevogn brugt, de store møbler som seng og kommode i Ikea, og ellers holder vi øje med gode tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte rigtig mange penge med den første faktisk - laaangt mere end jeg havde troet det ville blive. Det var nye ting - autostol, højstol og barnevogn var mærkevarer - resten var så billigt som muligt... 

 

Ikke for at skræmme dig - men jeg tror vi brugte omkring 30.000 kr.

 

Bare sådan i grove træk:

Barnevogn (alt inkl): 11.500

Højstol: 2.500

Autostol: 4.500

Møbler (Ikea): 5.000

Babyalarm: 2.200

 

Så er vi på 25.000 kr. Dertil kommer selvfølgelig tøj, badekar, legetøj, pleje, kravlegård, pusleplads, klapvogn osv. osv... Jeg er faktisk ikke engang sikker på at 30.000 er nok på det første halve år.

Til gengæld så bliver nummer 2 billig. Vi har bevidst købt kønsneutralt - og det eneste vi faktisk skal ud og anskaffe os (sad og lavede liste her den anden dag) er: En højstol mere, en klapvogn med kombidel til lillebrøster og et læs lyserøde bodyer, hvis det skulle blive en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke lige 30.000 til at smide i baby udstyr dengang med nr. 1, så alt af vores er ikke mærkevarer og købt brugt.. Jeg tror ikke vi kom op på 10.000, man kan jo også ønske sig rigtig mange ting i barselsgave og dåbsgave.. Det eneste vi købte fra ny var tremmeseng (fra Ikea), babyalarm, barnevogn (Scandia).. Tøj, autostol og mange andre ting blev købt brugt.. Trip Trap stol fik vi i barselsgave osv.

Men jeg er også rigtig nærrig med nogen ting og vil simpelthen ikke give 10.000+ for en barnevogn.. Eller flere hundrede kroner for en body, fordi det er et bestemt mærke.. Men hvis man har penge til det, så er det jo helt sikkert folks eget valg.. Jeg vil bare ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige vi fik en pige i november og vi er begge på su. Vi har helt sikkert ikke brugt 10.000. Man kan sagtens gøre det for mindre hvis man vil. Vi købte en emmaljunga brugt og alle tror den er ny. Vi har fået en masse ting og købt ting brugte. Vi har f.eks. Købt en babyalarm til 440 kr med fragt, fordi vi ikke har behov for den skal kunne andet, end vi kan høre hende. Den har vundet i tænk i 2012 og vi er meget glade for den, så man behøver altså ikke give 1000kr+ for en babyalarm. Mange sælger altså også rigtig fine ting brugt, som kun er brugt til et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige vi fik en pige i november og vi er begge på su. Vi har helt sikkert ikke brugt 10.000. Man kan sagtens gøre det for mindre hvis man vil. Vi købte en emmaljunga brugt og alle tror den er ny. Vi har fået en masse ting og købt ting brugte. Vi har f.eks. Købt en babyalarm til 440 kr med fragt, fordi vi ikke har behov for den skal kunne andet, end vi kan høre hende. Den har vundet i tænk i 2012 og vi er meget glade for den, så man behøver altså ikke give 1000kr+ for en babyalarm. Mange sælger altså også rigtig fine ting brugt, som kun er brugt til et barn.

Nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt sælger IKEA babybadekar for 45 kr, som vi er meget glade for. Hvis man ikke vil bruge vanvittig mange penge, så skal man ikke købe alt i babysam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige vi fik en pige i november og vi er begge på su. Vi har helt sikkert ikke brugt 10.000. Man kan sagtens gøre det for mindre hvis man vil. Vi købte en emmaljunga brugt og alle tror den er ny. Vi har fået en masse ting og købt ting brugte. Vi har f.eks. Købt en babyalarm til 440 kr med fragt, fordi vi ikke har behov for den skal kunne andet, end vi kan høre hende. Den har vundet i tænk i 2012 og vi er meget glade for den, så man behøver altså ikke give 1000kr+ for en babyalarm. Mange sælger altså også rigtig fine ting brugt, som kun er brugt til et barn.

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke lagt budget endnu.

Men mine forældre har en næsten ubrugt tremmeseng fra da min nevø var lille som vi må få.

Min svigermor har et lager så stort af tøj og min bror har også en del så det skal vi heller ikke tænke på :)

Svigermor har også en gammel barnevogn vi må få hvis vi vil ha den, men der vil jeg nok gerne ha en lidt nyere :)

Har også en trip tra stol stående som jeg købte billigt, da min nevø blev større og kom på besøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft lavet budget...men vi har også købt meget brugt til billige penge...og vi er ihvertfald på 20000kr hvis ikke mere...men skal lige siges vi har ikke arvet noget fra nogen eller fået en hel masse ting så det spiller også ind....hvis vi havde fået nogle ting ku vi snildt ha holdt os på det halve som mange herinde skriver ;-)

Men at få en baby er dyrt til en start...men så har man os en masse til når nr 2 engang bliver aktuelt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så heldig at få en ny barnevogn af mine forældre. tremmeseng og vugge har vores forældre fra da min kæreste og jeg var små, så de skal bare lige shines op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER