cellemus

double test

10 indlæg i dette emne

Hej piger.

Har lige et spørgsmål omkring double test.

Får man taget 1 eller 2 blodprøver til den test? Laboranten på lægehuset nævnte noget med at den ene fik jeg tager ved 1 lægeundersøgelse og den anden skulle jeg tag til sygehuset og få tager. Eller har jeg fuldstændig misforstået noget?

For når jeg går ind på Hillerøds hjemmeside står der at double test blir tager ved 1 lægeundersøgelse. Er lidt forvirret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Se lige bort fra mine : tager- stavefejl ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

De tog 4 prøver på mig :( er ikke glad for det der blodprøve tagning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 ? Og de var alle til double testen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 ? Og de var alle til double testen?

Sygeplejersken sagde at der var kun behov for 2, men nogle gange kommer der luft i så de er nødt til at tage det igen. Og når jeg nu ikke rigtig bryder mig om dersens blodprøve tagning tjoo kunne hun lige så godt gøre det når hun nu var i gang. :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der tages kun en blodprøve til doubletest. Derudover tages der så nogle blodprøver for blodtype, blodprocent og tjek af bestemte sygdomme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, 1 blodprøve til doubletest. Jeg fik i princippet taget min til første lægebesøg - bortset fra at hun glemte det, så derfor blev den taget på hospitalet efter scanningen. Så hør evt. din egen læge om den er blevet taget, hvis du er i tvivl. Det var ikke så sjovt ikke at kunne få det rigtige tal til NF. Men nu er jeg også sådan en lidt ældre mor, så derfor var tallet automatisk ikke superhøjt. (Ca. 450 til scanningen og ca. 1500 efter blodprøven - så det var fint nok :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville ikke tage en double test, fordi der var risiko for, at den ville være taget for tidligt i graviditeten alt efter om min termin bliver rykket til NF. Hun målte dg min blodprocent. I stedet fik jeg taget den på hospitalet, hvor der i alt blev taget tre prøver. Sikkert for tjek af eventuelle sygdomme og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forbindelse med første lægebesøg tages der blodprøver for bl.a. Blodprocent, hiv/hepatitis smittemarkør (kan ikke huske om syfilis er med), blodtypen og evt kan hcg os tages. Hvis du er rhesus negativ som blodtype skal der tages en ny blodtype prøve ved lægebesøget i uge 25. Ved denne blodprøve (mener det er 3 glas de tager ved denne undersøgelse) kan man bestemme barnet rhesus type. Er barnet rhesus positiv så skal du have en anti d indsprøjtning i uge 29 og igen efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER