Camilla_krøier

Roadtrip når man er gravid

20 indlæg i dette emne

Vi sidder lige nu og kigger på sommerferie, vi havde faktisk besluttet os for at ville tage 3-4 uger til USA og så se om jeg blev gravid inden vi skulle afsted (jeg regnede med at det kunne tage noget tid pga min alder og min PCOS) men det gik altså lidt hurtigere end ventet så nu vil jeg så være omkring 6-7 måneder henne.... Jeg ved godt man lige skal tjekke flyselskabernes regler, det er en ting, men noget andet er om man overhovedet kan holde ud at sidde i en bil i længere tid ad gangen.... Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvor besværet man vil være på det tidspunkt (jeg ved godt det er forskelligt fra kvinde til kvinde, men i grave træk)

Vi vil rigtig gerne på denne sidste "alene" ferie bare os to før baby kommer, men det ville også bare være så surt at tage derover og så have det skrækkeligt hele ferien pga graviditeten, så er det bedre at "gemme" den tur til vi kan få datter/søn med....

Vi påtænker at kører selv med forudbookede hoteller og daglige køreturen på 3-400 km (selvfølgelig med pauser) i Florida samt de klassiske sydstater....

Sune er lidt nervøs for om jeg kan holde det ud med den fugtige varme og stor mave og hælder måske til at et krydstogt er bedre fordi der er mulighed for at tage en lur hvis jeg bliver træt....

Så jer der er eller har været i det stadie af graviditeten, hvad siger I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville godt have kunnet i min første graviditet, men ikke i den sidste (tvillinger) tror du vil få svar både for og i mod... Men jeg ville da satse og gøre det. Om ikke andet så sørg for at have et lidt løst program så i kan holde nogle pauser. Og husk støttestrømper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det. Jeg havde termin d. 29/9, og jeg havde det rædselsfuldt i sommevarmen! Virkelig! Følte slet ikke, at jeg kunne være nogen steder. Blev så utilpas i solen, og jeg plejer at elske varme. Og så er jeg bare blevet så let køresyg i begge mine graviditeter, så sådan en roadtrip ville have været ren tortur for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sidste graviditet var rigtig dejlig nem.

Men jeg kunne ikke have gjort det.. Fik såååå ondt i ryggen af at sidde, så det ville bare have været øv.

I denne graviditet, ville det slet ikke være muligt. Kan kun holde ud at køre i under en time, med pauser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bekræfter nok vores egne tanker.... Selvom vi lejer en stor behagelig bil med AC, så er det jo stadig samlet set mange timer vi skal sidde i bilen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke gøre det .. Får ondt i bækkenet af at sidde ned i længere tid og dertil kommer at jeg simpelthen er for træt  :rolleyes En ekstra stor faktor er at jeg skal tisse HELE tiden og babyen kan godt lide at presse på blæren, så at være fanget i en bil ville slet ikke være godt for mig  :rolleyes

 

Men er jo ekstremt svært at forudse.. Kommer an på hvor vigtigt det er for jer at komme afsted bare jer to.. Er det en kæmpe drøm for jer begge, så gør det og få det bedste ud af det  :) Jeg havde valgt en anden type ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke gøre det .. Får ondt i bækkenet af at sidde ned i længere tid og dertil kommer at jeg simpelthen er for træt  :rolleyes En ekstra stor faktor er at jeg skal tisse HELE tiden og babyen kan godt lide at presse på blæren, så at være fanget i en bil ville slet ikke være godt for mig  :rolleyes

 

Men er jo ekstremt svært at forudse.. Kommer an på hvor vigtigt det er for jer at komme afsted bare jer to.. Er det en kæmpe drøm for jer begge, så gør det og få det bedste ud af det  :) Jeg havde valgt en anden type ferie :)

Det er ikke en ferie vi ikke kan tage om nogen år med et barn, og som Sune siger så er det næsten også snyd at tage på ferie og se seaworld, Disneyland og rumfærger lige før man får børn, det er jo steder som de fleste børn nok gerne ville opleve....

Vi har overvejet at udskifte det med et krydstogt hvor det er lidt mere frit og hvor jeg kan tage en lur eller lige slappe af hvis jeg bliver træt....

Alternativet er en storbyferie da der jo nok går nogen år før det bliver en optimal ferietype igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en ferie vi ikke kan tage om nogen år med et barn, og som Sune siger så er det næsten også snyd at tage på ferie og se seaworld, Disneyland og rumfærger lige før man får børn, det er jo steder som de fleste børn nok gerne ville opleve....

Vi har overvejet at udskifte det med et krydstogt hvor det er lidt mere frit og hvor jeg kan tage en lur eller lige slappe af hvis jeg bliver træt....

Alternativet er en storbyferie da der jo nok går nogen år før det bliver en optimal ferietype igen....

 

Haha nej det ville da næsten være synd  :P Jeg havde i vært fald følt mig snydt hvis mine forældre havde set de ting lige inden de fik mig  :D  :P

 

Det lyder som en rigtig god ide de andre ting - et krydstogt er nok det "sikre" valg, som du skulle kunne klare også selvom du skulle være uheldig og få problemer med kroppen, om det så skulle være smerter ved gang eller plukkeveer  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage krydstogtet, ingen kan forudsige hvordan du har det, men der en grund til at mange offentlige ansatte går på barsel 8 uger før termin. Altid bliver hårdere, selv at komme i tøj og få sko på tager længere tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke kunne det. Har været alt for besværet..

En storbyferie ville jeg heller ikke kunne klare, for der skal man gå meget, og det kan jeg ikke..

Et krydstogt ville jeg nok godt have kunnet klare, så det ville jeg nok satse på, hvis det var mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lækkert eksotisk krydstogt er jo heller ikke helt dårligt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg bliver så let søsyg, så jeg ville ikke turde krydstogt kombineret med evt. graviditetskvalme :wacko Men det er selvfølgelig meget individuelt.

 

Jeg tænker, hvad med at rykke US roadtrip et par måneder frem? Fx til april-maj? Så er du ikke så langt i graviditeten, og den der tunge sydstatsvarme er ikke så slem endnu.....

 

Men altså, jeg er også førstegangsgravid (11 uge nu), så jeg taler bare ud far min forstand, hehe :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kan desværre ikke tage afsted i foråret da jeg er studerende og derfor må holde mig til studiet kalender, jeg satser på at blive færdig med modul 8 lige før sommerferie (og barsel) så jeg har 1,5 år tilbage af studiet efter barsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahr, nej så duer forårsplanen ikke.

 

Håber I finder på noget andet fantastisk så. Vi går også pt og pusler med ideen om en sidste 'kæresteferie'. Har hørt så mange anbefale det :) Noget med at fremover har man enten barnet med, ellers også bliver det passer hjemme, og så savner man det hele tiden :) :) Så sidste ferie uden forpligtelser - nu skal det være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en ting, som jeg ikke ved, om du er opmærksom på, men der i hvert fald værd at tage med er, hvorvidt du kan få dit forsikringsselskab til at forsikre din tur, når du er gravid.

Hvis du føder præmaturt, og måske skal indlægges med bebs i en måneds tid, og forsikringen ikke dækker, så kan det i hvert fald i USA, løbe op i millionkronersklassen.

 

Da graviditet er en i forvejen kendt tilstand, så er det langt fra sikkert at forsikringen dækker.

En anden ting jeg nok også ville tage med i mine overvejelser, hvis det var mig, er landets sundhedssektors generelle tilstand, personligt er der nogen lande, hvor jeg bestemt ikke ville føle mig tryg ved deres medicinske kunnen. Dette er dog nok ikke et problem i USA, men kan måske være det, hvis man tager på krydstogt.

 

Man kan i øvrigt sagtens tage på roadtrip med bebs, det har vi nogen venner, der gjorde sidste år, da deres dreng var et år gammel ca. Det fungerede glimrende :) De lejede dog en RV i stedet for en cabriolet, men det kan altså sagtens lade sig gøre.

 

I øvrigt har vi allerede været i Disneyland uden børn :rolleyes Det skete, da vi lige havde mødt hinanden og var på en super romantisk tur til Paris :P Det viste sig at vi begge havde et traume over aldrig at have været i Disneyland.

I dag er jeg ret glad for at vi gjorde det den gang, for man kan få lov til at være barnlig på en helt anden måde, end hvis man har børn med, når man er afsted alene.

Jeg ville i øvrigt nærmest give min højre arm for en uges tid i Disneyworld i Florida :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev utrolig køresyg i min sidste graviditet, så jeg tror ikke, at jeg ville kunne klare det.

Men vi var på 16 dages storbyferie i New York i august og der var jeg 4-5 mdr. henne. Det gik rigtigt fint for mig og var en stor oplevelse. Det var fedt at kunne nyde den sidste store ferie inden børneferie :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går lidt imod strømmen- jeg ville sagtens kunne have gjort det. Det er altså ikke alle der får ondt i ryggen etc. Jeg kunne cykle 20km til/fra arbejde hver dag og trænede til nogle dage inden fødslen og havde ingen problemer - kun at jeg ikke kunne yde det samme som før, men ellers Intet.

Men i behøver jo ikke køre hver dag- kan i måske lave en tur hvor i ikke har vildt mange steder men kun en 3, 4 steder i skal hen?

Vi var i Washington, NYC, Boston og Maine og det gik super fint med afstanden( det var da vores datter var 7mdr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sagtens kunne have klaret det, men ja det er selvfølgelig meget forskelligt hvor hårdt ramt man er..

1. Graviditet havde jeg termin 29/6 og vi havde derfor ikke bestilt noget ferie..

2. Graviditet havde jeg termin 6/10, og der var vi to uger i Grækenland fra 1-14 september, altså indtil tre uger før termin.

Denne graviditet kører vi til Østrig på fredag hvor jeg går i 27+0 om lørdagen, og jeg regner slet ikke med at det bliver et problem..

Vi overnatter dog i sydtyskland, men det er ikke pga mig, det er bare en tradition fra tidligere. På vej hjem plejer vi at køre i et hug, og det tænker jeg også at vi gør denne gang, såfremt vejret og trafikken arter sig..

Men i jeres situation tænker jeg at jeg nok ville udskyde USA turen - ikke pga at jeg ikke tror at det kan lade sig gøre, mere usikkerheden omkring at man trods alt ikke ved hvordan du har det om fire-fem måneder... Så denne gang ville jeg, hvis jeg var dig, vælge en anden type ferie i Europa, netop også grundet forsikringen som er nævnt tidligere...

Mht at rejse med baby så kender jeg også flere der har været langt væk, både Thailand og Australien, og det kan sagtens lade sige gøre, hvis det er :)

Uanset hvad i vælger, så god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har undersøgt mht forsikring og den dækker 100 pct også i forhold til graviditet, både hvis jeg Gud forbyde det skulle gå i tidlig fødsel eller hvis der sker noget så baby bare lige skal scannes eller lign..

Vi må lige se på det og overveje hvad vi gør :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg er i fin form- cykler og går, bruger høje hæle hver dag, arbejder mere end fuld tid og kan løfte min tumling osv så ville jeg nu i 7. Måned ikke kunne klare en roadtrip. Jeg får ondt øverst under ribbenene hvis jeg sidder ned for længe, maven er ikke synket og baby er ved at fylde godt. Så er det rart bare at kunne rejse sig eller, allerhelst at lægge sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER