Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Nøj Lily sover dårligt til middag for tiden. Hun vågner hele tiden og skal vugges i søvn igen. Håber det vender efter tigerspringet.

Velkommen til min verden :P

:kram2

PS: Nohr er i gang med 5. lur i dag :rolleyes på maven af mig <_< (i viklen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til min verden :P

:kram2

PS: Nohr er i gang med 5. lur i dag :rolleyes på maven af mig <_< (i viklen)

Har faktisk også tænkt på dig ;) :kiss

Årh det var også mange lure :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk også tænkt på dig ;) :kiss

Årh det var også mange lure :unsure

Han vil jo kun være vågen 45-60 minutter. Så løber det hurtigt op. Jeg glæder mig til at kunne søvntræne lidt bedre når W er i børnehave. Det er svært at hjælp N videre i søvnen når W hopper for opmærksomhed, og larmer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vil jo kun være vågen 45-60 minutter. Så løber det hurtigt op. Jeg glæder mig til at kunne søvntræne lidt bedre når W er i børnehave. Det er svært at hjælp N videre i søvnen når W hopper for opmærksomhed, og larmer!

Ja det kan jeg godt forstå.

Her er det blevet til 2 x 1 time og så er det lykkedes mig at hjælpe hende til 2,5 time her til 3. lur, hvor hun nok er blevet vugget 4-5 gange undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver idiot af det her tigerspring altså.

Ungen sover Max 30 minutter ad gangen og det er umuligt at hjælpe ham videre når der står en pylret feberramt tumling og skriger på opmærksomhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver idiot af det her tigerspring altså.

Ungen sover Max 30 minutter ad gangen og det er umuligt at hjælpe ham videre når der står en pylret feberramt tumling og skriger på opmærksomhed

:kram2

Jeg ved præcis hvad du mener <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være rart at tage det så afslappet. Det kan jeg godt nok ikke. Det er jo ikke bare baghovedet der bliver skævt. Den ene side af panden kan potentielt blive fremskudt og det samme gælder øret, så ørerne sidder forskudt af hinanden.

Ved nu ikke om jeg er afslappet, men gider ikke hidse mig op over det. Jeg gør hvad jeg kan for at rette hovedet, tager hende til kst og bruger hjertepude. Mere kan jeg ikke gøre pt. Hverken pande eller ører er skæve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WZjJ0dW.jpg

Jeg har været under narkose første gang - og har bamsen til at bevise det!

Seje Ester :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WZjJ0dW.jpg

Jeg har været under narkose første gang - og har bamsen til at bevise det!

Hun og moren er så seje! Tænk alt det kære Ester allerede har været igennem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp siger at de (sst) er ved at ændre anbefalingerne, for de må gerne ligge på siden, de må bare ikke kunne trille om på maven ved et uheld.

Nohr er blevet liiiiidt skæv og det piner mig! Virkelig!

Han ligger ikke på ryggen andet end nat og til pusling. Og har derfor meget mavetid. Jeg læste nemlig at jo stærkere de bliver i nakke/ryg, jo mere vil de naturligt vende hovedet meget om natten og undgå skævhed.

Men jeg vender det altså også lige med sp, for jeg bryder mig ikke om det! Især fordi Nohrs skævhed er henover hele hovedet og altså en liiiiiiiille fremskubbet pande i den ene side (eller hvad man kalder det) :(

Det er jo lige netop det - det er ikke kun baghovedet, der bliver påvirket. Lucca er lige sådan som Nohr. Hendes ører sidder også en anelse forskudt. Det er nemt at se, når man kigger på hovedet oppe fra.

Vi må håbe de kan rette ud begge to :kram2

Jeg må prøve at ligge hende på siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WZjJ0dW.jpg

Jeg har været under narkose første gang - og har bamsen til at bevise det!

Ej nogle gode kinder hun har fået :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre en del erfaring med skæve/flade baghoveder <_<

 

Anna var hårdt ramt og Sofie startede ud uden nogen favoritside, men det fik hun efter den første måneds tid.

 

Jeg fik rettet Annas 90% og Sofies når jeg helt sikkert at redde fuldstændig. 

 

For det første gælder det om at få rettet evt. spændinger/låsninger hos kiropraktor/kst. Ellers vil de altid lægge hovedet tilbage i den forbudte stilling, så snart de kan slippe afsted med det.

 

Ved Anna brugte jeg at lægge noget under hendes seng i den ene side, så den hældte lidt. På den måde var den forbudte side mod tyngdekraften (så at sige - altså hun skulle ligge ansigtet opad) og derfor lagde hun det meget nemmere rigtigt af sig selv. Det hjalp helt vildt meget!

 

Ved Sofie har jeg lagt et af mine tørklæder foldet i DuniDuo´en under hendes forbudte side og sørget for DuniDuo´en lå lidt skævt i barnevognen. Derudover opdagede jeg, at madrassen i hendes seng er MEGET hård, så jeg har taget madrassen fra lidten og lagt den ovenpå, så det er lidt blødere. Og så har jeg købt en hjertepude til Sofie på Reshopper til 60 kr. Den er umiddelbart alle pengene værd.

 

Hovedomfanget tager et markant hop ved 10-11 ugers alderen, så der kan man rette meget op, hvis man er særligt ihærdigt deromkring!

 

Jeg synes også det sutter helt vildt, at have baby med fladt baghoved og bruge energi på at bekymre sig om det, men det kan altså sagtens reddes - især hvis man sætter ind allerede inden 10 uger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mikkel officielt på fedekur.

Fik en god snak med min SP i dag og hun var meget enig med i at vægtkurven falder men at det ikke er kritisk.

Hun havde ikke så meget mere at komme med ifht mad end jeg selv gør i forvejen, rigeligt med fedtstof og så er al mad lavet på mme i stedet for vand.

Vi snakkede også amning vs mme og som hun sagde så var det jo umuligt at afgøre om mme var bedre end min mm når drengen virker mæt, men vi Klev enige om at jeg prøver at give flaske om dagen og bryst om natten for at se om det giver noget.

Er godt klar over det måske kan ødelægge mælkeproduktionen men so be it. Vil hellere være sikker på at han får det han skal have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre en del erfaring med skæve/flade baghoveder <_<

Anna var hårdt ramt og Sofie startede ud uden nogen favoritside, men det fik hun efter den første måneds tid.

Jeg fik rettet Annas 90% og Sofies når jeg helt sikkert at redde fuldstændig.

For det første gælder det om at få rettet evt. spændinger/låsninger hos kiropraktor/kst. Ellers vil de altid lægge hovedet tilbage i den forbudte stilling, så snart de kan slippe afsted med det.

Ved Anna brugte jeg at lægge noget under hendes seng i den ene side, så den hældte lidt. På den måde var den forbudte side mod tyngdekraften (så at sige - altså hun skulle ligge ansigtet opad) og derfor lagde hun det meget nemmere rigtigt af sig selv. Det hjalp helt vildt meget!

Ved Sofie har jeg lagt et af mine tørklæder foldet i DuniDuo´en under hendes forbudte side og sørget for DuniDuo´en lå lidt skævt i barnevognen. Derudover opdagede jeg, at madrassen i hendes seng er MEGET hård, så jeg har taget madrassen fra lidten og lagt den ovenpå, så det er lidt blødere. Og så har jeg købt en hjertepude til Sofie på Reshopper til 60 kr. Den er umiddelbart alle pengene værd.

Hovedomfanget tager et markant hop ved 10-11 ugers alderen, så der kan man rette meget op, hvis man er særligt ihærdigt deromkring!

Jeg synes også det sutter helt vildt, at have baby med fladt baghoved og bruge energi på at bekymre sig om det, men det kan altså sagtens reddes - især hvis man sætter ind allerede inden 10 uger :kiss

Tak Sus! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er meget spændt på hvordan August reagerer på vaccinen... Indtil videre har han sovet 2 timer..

Iøvrigt er han oppe på en kampvægt der siger 10,4 kg og er 76 cm lang.. Så han ligger noget over gennemsnit i begge dele. Men han var heldigvis ik for tyk - lægen sagde at det fulgte kurven fint...

Og han var i perle humør ... Lige indtil 2. Stik...

Hvor dejligt han tog det så fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her knap et døgn efter vaccination er der stadig ingen reaktion.. Ville den ik være kommet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt han tog det så fint Håber går fri for eftervirkninger af vaccinen.

Hvor er August da bare en stor dejlig dreng. Her har M lige sneget sig op på 7,6 kg og 69 cm sikke en forskel!

Ja hold da op en forskel! Men alle der ser ham første gang har sagt som det første "er han ik meget stor?!"

Tak for dine søde ord - de varmer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her knap et døgn efter vaccination er der stadig ingen reaktion.. Ville den ik være kommet?

J blev skidt omkring 7-8 timer efter både 3 og 5 måneders - så tror efterhånden godt du kan ånde lettet op :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en lidt dårlig nat med mange opvågninger og uro. Håber det er 3. tiger og ikke fordi hun er ved at blive syg lige som sin far :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er 5 mdr idag

Wow det går stærkt

Han skal stikkes idag :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J blev skidt omkring 7-8 timer efter både 3 og 5 måneders - så tror efterhånden godt du kan ånde lettet op :p

Tak alina - det var også det jeg håbede på - for mener nemlig også at reaktionen ville være kommet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en lidt dårlig nat med mange opvågninger og uro. Håber det er 3. tiger og ikke fordi hun er ved at blive syg lige som sin far :unsure

De bliver sjældent syge, når de er så små, så jeg tror det er tigeren :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter dårlig nat, natten til i går, har Sofie i nat sovet 22.30-05.45 uden at spise :blink :yay

Jeg tror det er en afgørende faktor, at hun ligger helt tæt på mig under tigerspringene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bliver sjældent syge, når de er så små, så jeg tror det er tigeren :kiss

Der er naturen nu alligevel smart indrettet ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er naturen nu alligevel smart indrettet ^_^

Ja, lidt retfærdighed er der da til. Så mangler vi bare naturen finder ud af at det samme skal gælde mødre til børn under 6 mdr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.