cellemus

Så nervøs for spontan abort :-(

10 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er kun i uge 5+6. For det første føler jeg mig ikke rigtigt gravid. Jo, jeg har da dage hvor min krop arbejder imod mig. Og jeg er mere træt end normalt, samt ligamentssmerter en gang i mellem.

Men havde jo håbet at maven kom med det samme ;-)

Meget logisk af mig. Hehe. Og kvalmen osv.

Men nu er jeg simpelthen blevet så bange for at bebs går hen og bliver en spontan abort :-(

Jeg er jo ikke så langt henne. Kan stadig miste og chancen er 15-20 % puha

Tankerne køre rundt i hovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi alle har en lille frygt for at det går galt... Maven kommer først senere så det kan man ikke rigtig tag efter... Vi betaler os fra at få lavet en tidlig scanning i næste uge hvor jeg er i 7. uge, mest fordi det ville gøre mig lidt mere tryg at vide at der (forhåbentlig) er hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig. Jeg har heller ikke rigtigt nogle tydelige symptomer, så jeg har det lidt på samme måde. Jeg er så også kun 4+5 så jeg er ikke så langt som dig. Jeg tror det er meget normalt - selvfølgelig bekymrer man sig. Men jeg tror man bliver nødt til at gå ud fra, at det som udgangspunkt går godt. Det er i hvert fald det jeg prøver på :) 

Ellers kan man pine sig selv alt for meget. Og så tror jeg også at en tidlig scanning er en god idé, for så kan man få lidt mere ro på. Jeg skal i hvert fald også have en om nogle uger! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan rigtig godt følge dine tanker, jeg er stadig nervøs selvom jeg er blevet scannet!

Med hensyn til maven, så kunne man først rigtig se noget i min første graviditet da jeg var i uge 15, så der kan godt gå noget tid endnu.. Og jeg har to drenge, hvor jeg overhovedet ikke havde nogen symptomer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig i starten, havde ingen graviditets gener, kun lidt ømme bryster i starten så selvom jeg var 15-20 uger henne følte jeg mig ikke særlig gravid selvom tidlig scanning, NF og MD scanninger viste en flot bebs.... Det først jeg var over halvvejs og maven kom at jeg samt at hun begyndte at sparke at jeg følte mig gravid...

Og det er faktisk først nu her mellem uge 28-30 jeg er begyndt at vende mig til at vi skal være forældre lige om lidt og glæde mig til hun komme, for nu føler jeg mig endelig mentalt klar til det, det har jeg ikke følte før nu. Men jeg var os meget nervøs i starten og skepsis over om hun nu vil blive siddende, for oplevede i 2014 både en SA og en biokemisk graviditet... Men det blev hun og jeg er i dag i uge 32+1...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også lavet en tryghedsskanning i uge 8. Og når først man der har set hjerteblink er ricikoen for spontan abort nede på 5 % og det er jo lidt dejligere odds end de 25-30 % der er før man har set hjerteblink.

Det gav ihvertfald mig mere ro, at have set de små blink på skærmen. Og 100% de penge hver som det kostede.

Jeg var også meget bange for abort i denne graviditet. Fordi vi sidste år (precis idag) mistede i uge 10. Og samtidig havde jeg meget få symptomer i forhold til da jeg var gravid med min søn. Det hjalp at se hjerteblink. Men frygten forsvandt først, da vi var til NF og så den skønneste lille baby der bare hoppede rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det præcis lige sådan i starten af min graviditet. Jeg vidste godt, jeg var gravid, men jeg følte mig ikke gravid, bortset fra de der ligamentsmerter og den enorme træthed. Så jeg rendte også rundt og sagde til kæresten, "hvis" det her bliver til noget. Men det hænger sgu ved endnu. :)

 

Selv har jeg stadig ingen mave på, hvilket er meget rart, eftersom det stadig er "hemmeligt", men man vil jo gerne kunne se, at man er gravid.

 

Du kan ikke gøre andet end at nyde det! :) Kroppen skal nok selv gøre sit. Og hvorfor skulle det ende skidt ud? Det skal nok gå alt sammen!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig enig med dig!

Jeg er selv 5+1 tror jeg nok, men skal til første lægebesøg imorgen og håber lidt at kunne presse på for en tidlig scanning, netop fordi pco har gjort min cyklus lidt skæv og derfor gerne vil have hjælp til at få styr på præcist hvor langt jeg er henne. Og så for trygheden! Jeg tror vi vælger at betale os fra den hvis ikke vi kan få lægen til at sige god for den.

Jeg har indtil videre ingen symptomer udover lidt øget træthed og det føles så uvirkeligt. Jeg føler mig overhovedet ikke gravid endnu, og derfor er jeg også bange for at tro for meget på det.. Især fordi netop de der 20 %s risiko svirrer omkring i mit hoved.. Ligesom AirDove kan jeg ikke rigtig lade være med at gå rundt og sige 'hvis' hele tiden.

Rart at høre tankerne fra andre herinde, selv er jeg tilstrækkelig ung (22) til at kun en anden veninde har fået barn før, så der er ikke så mange at sparre med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstaa dig, men soede du, det er uden for dine haender  :kiss

 

Jeg bloedte en nat 5+2 og besvimede helt, for jeg blev saa bange! Derefter var vi til scanning og han kunne kun sige, at der var en blomme med en dums i...Saa gik vi hjem og jeg laa i lotusstilling og "lod mit barn" saette sig endnu bedre fast i mine tanker. Det er en tid, hvor du skal passe paadig selv, men du er ikke syg. Glaed dig over, at du KAN blive gravid og tak dine engle for at det gaar godt  :7himmel

 

Proev at nyde det saa meget, du kan, for den tid kommer ikke tilbage... den graviditet er sin og din  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig 100 %, og har det lige sådan.

 

Jeg er 8+0 idag, og har ikke været specielt plaget. Lidt kvalme, ømme bryster, svimmelhed, træthed, men på ingen måde slemt.

 

Jeg svinger mellem at være superpositiv og tænke at alt nok skal gå, til at tænke "hvis" der nu er noget levende derinde... Jeg tror ikke jeg rigtig tør lade mig selv tro på det før efter NF-scan.

 

Kan desværre ikke få tidlig scan, da der ikke er nogen i mit område der har tid før det alligevel er tid til NF-scan. Så må vente tålmodigt i 4 lange uger endnu.

 

Anyway, du er ikke alene, tror rigtig mange kvinder har det som dig i starten!  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER