AirDove

hvilken mikroovn?

17 indlæg i dette emne

Vi har i hjemmet talt om at anskaffe en mikroovn i anledningen af baby ankomst senere på året. Men er der noget særligt, jeg vil komme til at få brug for af funktioner i den anledning? Har kigget på en der kan indstilles i watt, defrost osv.. og så er der andre der indstilles i programmer eller i lav, medium eller høj.

Kan I anbefale en til ikke super mange penge? :) (under 1000 kr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke så meget noget ift. Model, men hvis den skal bruges Eks. Til opvarmning af mælk til den lille. Så er digital tæller er must, i min verden ;) Altså så du selv kan indstille minutter/sekunder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i hjemmet talt om at anskaffe en mikroovn i anledningen af baby ankomst senere på året. Men er der noget særligt, jeg vil komme til at få brug for af funktioner i den anledning? Har kigget på en der kan indstilles i watt, defrost osv.. og så er der andre der indstilles i programmer eller i lav, medium eller høj.

Kan I anbefale en til ikke super mange penge? :) (under 1000 kr)

 

Jeg har bare en miniovn - den fungerer ogsaa som broedrister og kan lave smaa retter til os selv ogsaa :) 

 

Mikroovn er ikke det bedste til at tilberede babymad i, qua at den oedelaegger naeringsstoffer i mad. Men det er selvfoelgelig en smagssag.

 

Hvis du gerne vil have tips til at lave mad til baby selv, saa maa du endelig sige til. En fryser, en stavblender og de smaa Aventbeholdere med blaat laag - saa er man ret godt med. Siden kom jeg alt ind i den foernavnte miniovn i smaa staniolpakker, hvor det, der saa skulle blendes, blev blendet og fingermad kom paa tallerken. Mad kan nemt opvarmes til babytemperatur i et vandbad - og toes op  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med at næringsstofferne bliver ødelagt- i en MME bliver den ikke ødelagt, hvis blot du ikke overopheder mælken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare en miniovn - den fungerer ogsaa som broedrister og kan lave smaa retter til os selv ogsaa :)

Mikroovn er ikke det bedste til at tilberede babymad i, qua at den oedelaegger naeringsstoffer i mad. Men det er selvfoelgelig en smagssag.

Hvis du gerne vil have tips til at lave mad til baby selv, saa maa du endelig sige til. En fryser, en stavblender og de smaa Aventbeholdere med blaat laag - saa er man ret godt med. Siden kom jeg alt ind i den foernavnte miniovn i smaa staniolpakker, hvor det, der saa skulle blendes, blev blendet og fingermad kom paa tallerken. Mad kan nemt opvarmes til babytemperatur i et vandbad - og toes op :)

Uh jeg vil meget gerne have nogen opskrifter, eller måske nogen bøger eller hjemmesider du kan anbefale... Når vi kommer tættere på har jeg en ide om at lave lidt til fryseren så der er lidt at starte op med... Jeg vil gerne vide hvad der er i den mad jeg giver min bebs...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så meget noget ift. Model, men hvis den skal bruges Eks. Til opvarmning af mælk til den lille. Så er digital tæller er must, i min verden ;) Altså så du selv kan indstille minutter/sekunder :)

Enig. Vi har en severin og den fungere upåklageligt. Vi har kun brugt den til flasker. Grød mv har jeg lavet når det skulle bruges og så taget en klump frugtmos af fryseren og puttet i den varme grød. Så køler det hurtig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige tilføje at en mikrobølgeovn altså ikke er must bare fordi man får baby! Hvorfor venter i ikke og ser om 1. Baby overhovedet bliver flaskebarn og 2. Selv som flaskebarn i har behovet? Den er jo købt hurtig sådan en mikrobølgeovn .

Vi har ingen og vores liv fungerer stadig upåklageligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nu mere i det henseende, at jeg har hørt, at sådan en er super nem at rense flasker i med et stativ. :) Jeg laver af princip ikke mad i en mikroovn.

Så det er nok formuleret lidt forkert af mig. Vi har snakket om at skulle have en ny, men nu her efter jeg er blevet gravid, er det helt sikkert noget, vi gør. Vi har (eller havde) nemlig en i forvejen, men jeg har kommet til at ødelægge lågen på den ved at smide en foliebakke ind i den.  :oops

 

Men så vidt jeg kan se her, er det kun timerfunktionen, der er vigtig. :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nu mere i det henseende, at jeg har hørt, at sådan en er super nem at rense flasker i med et stativ. :) Jeg laver af princip ikke mad i en mikroovn.

Så det er nok formuleret lidt forkert af mig. Vi har snakket om at skulle have en ny, men nu her efter jeg er blevet gravid, er det helt sikkert noget, vi gør. Vi har (eller havde) nemlig en i forvejen, men jeg har kommet til at ødelægge lågen på den ved at smide en foliebakke ind i den. :oops

Men så vidt jeg kan se her, er det kun timerfunktionen, der er vigtig. :) Tak!

Mam flasker (hvor bunden kan skrues af) er selvsteraliserende. Der behøver man ikke en seperat steralisator. Bare et tip.

Vi er glade for microovnen og har en obh med digital timer ;) tror den kostede 600 fra ny af men det er snart 4 år siden. Vi havde en flaske med ude og prøve at sætte i dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er for at rense aventflasker i sterilisator, så skal du være sikker på at sterilisatoren kan gå ind i mikroen :) Vores kunne ikke gå derind (i vores gamle). Vi har købt ny fordi jeg, med hovedet under armen, smed en gryde ind :whistling Føj det stank :rolleyes Og kostede en ny mikro ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er for at rense aventflasker i sterilisator, så skal du være sikker på at sterilisatoren kan gå ind i mikroen :) Vores kunne ikke gå derind (i vores gamle). Vi har købt ny fordi jeg, med hovedet under armen, smed en gryde ind :whistling Føj det stank :rolleyes Og kostede en ny mikro ;)

 

Gud ja, målene! Det må jeg lige huske! :)

 

:lol  Det er en halvdyr lektie at lære. Jeg selv smadrede jo som sagt lågen på vores gamle (hul igennem simpelthen). Fik en ordentlig balle, for nu kunne manden ikke længere lave de livsnødvendige popcorn!  :o  :P Vi er vist alle dygtige ind i mellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis det er for at rense aventflasker i sterilisator, så skal du være sikker på at sterilisatoren kan gå ind i mikroen :) Vores kunne ikke gå derind (i vores gamle). Vi har købt ny fordi jeg, med hovedet under armen, smed en gryde ind :whistling Føj det stank :rolleyes Og kostede en ny mikro ;)

Hvor er jeg glad for, at det ikke kun er mig, der har lavet det trick! :D Her var det dog en (metal) sovseskål, men samme princip og i øvrigt på job. Shit, det var pinligt :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en mikro fra Kvickly - den hedder vist Hugin og den er vi rigtig glad. Vi har også haft en Hugin før vores nuværende, men jeg kom til at slå glastallerknen i stykker og vi kunne ikke få en ny der passede til den gamle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avent laver altså også sterilisatorer til stikkontakt. Det brugte vi til tvillingerne og det var super. Men jeg var nu vældig glad for vores mikro til at varme flasker i. Vi har bare en, som er lille nok til det skab, jeg ville have den i. Men ja, digitaltimer er vældig rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis den alligevel skal stå fremme så er vi meget glade for at vores er en kombiovn så vi kan bruge den som almindelig ovn, og dermed slipper for at varme den store ovn op når vi skal lave småting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avent laver altså også sterilisatorer til stikkontakt. Det brugte vi til tvillingerne og det var super. Men jeg var nu vældig glad for vores mikro til at varme flasker i. Vi har bare en, som er lille nok til det skab, jeg ville have den i. Men ja, digitaltimer er vældig rart!

Super! Havde ikke spottet at de lavede til stikkontakt også.

Hvis den alligevel skal stå fremme så er vi meget glade for at vores er en kombiovn så vi kan bruge den som almindelig ovn, og dermed slipper for at varme den store ovn op når vi skal lave småting :)

Har netop købt en kombiovn :D er ret glad for nem mad i ovnen eller gårsdagens rester, når jeg intet orker, så det var også argumentet herhjemme.

Mange tak for jeres inputs! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER