Pippi

Når man er jaloux på dem som er gravide...

14 indlæg i dette emne

Øv, kan I også være lidt jaloux på alle de gravide maver, som er overalt?

Jeg havde en SA den 13.12 og sidder nu med dumme menstruation, så jeg synes, at det er HELT håbløst det hele :-(

Det er så flovt at indrømme, men kan blive lidt jaloux og det er særligt svært, når man kender folk, som aldrig har oplevet SA (det her er min nr.2) og bare uproblematisk er lykkelige. Misforstå mig ikke, for jeg synes, at det er fantastisk for dem, men nogle gange bliver jeg misundelig. Særligt når de har været til scanning og jeg jo også skulle have været til scanning omkring det samme tidspunkt, men min baby døde bare - øv :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jow jow det kender jeg godt!

Og jeg er ikke flov over det. Det er total reelt at føle sig misundelig. Da jeg var gravid var der sikkert også nogle misundelige, og det var da ikke noget der ødelagde min glæde over graviditeten.

:kram2 det lyder ikke fedt med 2*SA.

Jeg har ikke haft SA, men derimod 1 MA og 2 bioer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jow jow det kender jeg godt!

Og jeg er ikke flov over det. Det er total reelt at føle sig misundelig. Da jeg var gravid var der sikkert også nogle misundelige, og det var da ikke noget der ødelagde min glæde over graviditeten.

:kram2 det lyder ikke fedt med 2*SA.

Jeg har ikke haft SA, men derimod 1 MA og 2 bioer :(

Pyha, det lyder heller ikke rart :-(

Må jeg spørge dig, hvordan du holder modet oppe? Jeg er så bange for min næste graviditet nu :-A

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, det lyder heller ikke rart :-(

Må jeg spørge dig, hvordan du holder modet oppe? Jeg er så bange for min næste graviditet nu :-A

Ej men det gør jeg heller ikke. Jeg er rigtig ked af ikke at være gravid. Og jeg ved at jeg bliver død nervøs når jeg bliver gravid, for om jeg skal miste igen. Men jeg VIL have en baby mere! Så jeg må jo blive ved med at prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige den første tid efter vi mistede vores pige, så ja. Men jeg har simpelthen valgt at jeg må sætte mig udover det, eller "træne" det væk. Jeg har for mange i min perifere omgangskreds som er gravide eller har små babyer, og jeg arbejder i en børnetøjsbutik, så hvis jeg skulle mærke jalousien hver gang jeg ser en baby eller en gravid mave, så ville det simpelthen blive for meget for mig. Så det er simpelthen en følelse jeg skubber i baggrunden, og når jeg mærker stikket, så flytter jeg fokus hen på hvor fedt det er for dem. Og gør hvad jeg kan for ligesom at mærke deres glæde fremfor min egen sorg. Og et eller andet sted er det dejligt og nok også nødvendigt for mig. For jeg er - stadigvæk - i dyb sorg over tabet af vores lille datter. Og al den glæde jeg kan tage del i, den tager jeg ind, ellers krakelerer jeg, tror jeg.

 

Til baggrundshistorie har jeg haft en SA og hvad der teknisk set er en sen MA, min datter blev født i uge 20 efter akut scanning havde vist at hendes hjerte ikke længere slog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig misundelig.. Ikke at jeg ikke kan unde dem det, men det gør skam ondt..

Jeg har svært ved at skubbe det væk, men jeg prøver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også ramt at jalousi - især når det er i min egen omgangskreds at folk bliver gravide. Det er ikke en følelse jeg bryder mig om, netop fordi jeg jo glæder mig utroligt på deres vegne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh ja kender følelsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

kender det også, og synes de er over det hele. og det gjorde det ikke bedre at jeg for nogle dagen siden var sammen med min søster, som har en baby fra i sommers, og som så igen testede positivt (vi ved dog ikke hvor langt hun er henne endnu) men må indrømme at jeg fik et lille stik i hjertet, og tænkte lidt højt til hende, at jeg synes det var lidt øv at det ikke var mig der havde den positive test. altså hun har jo ikke engang haft mens efter fødsel endnu... men er jo alligevel glad på hendes vejen. så håber jeg at jeg står med en positiv test og nogle uger eller få måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det så udmærket og det er en helt normal følelse, selvom jeg ikke tror at nogen af os synes, at det er rart at føle sådan. Det er meget ambivalent at være glad for andre, men samtidig være ked af det på sine egne vegne, over den samme ting. I langt de fleste tilfælde, er det jo ikke spørgsmål om at man ikke under dem det, men blot at man gennem deres glædelige omstændigheder, bliver konfronteret med sit eget savn og længsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske også det har nået at gøre med hvor længe man har været i PB, vi har kun været i gang i relativt kort tid så indtil videre er jeg ikke blevet jaloux, bare mere skruk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme, at jeg ikke har været det tidligere, men her på det sidste er det dukket op engang imellem- især fordi der liiige var tre i min omgangskreds som er blevet gravide- ét par efter 1 måned og et andet efter 3- og det sidste ikke helt med vilje. Man kan squ godt blive lidt olm med alle de graviditeter og fødsler der vælter med omkring én. MEN jeg holder det for mig selv, både for høflighedens skyld, og fordi ingen ved, at vi overhovedet overvejer det.

 

Det er dog ikke fordi, at jeg ikke er glade på deres vegne- mere fordi, at jeg bliver skuffet over min egen situation, eller vores situation... tror altså, at det er helt naturligt, især når man har forsøgt rigtig længe uden held selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork jo, jeg kender det med at være jaloux på andre!

 

I starten var det ikke slemt, men jo længere tid vi har prøvet, jo mere har det grønøjede monster vist sig ;) 

Ligesom jer andre, så er det jo ikke fordi jeg ikke under andre at blive gravide og få nogle skønne unger, men jeg synes da det er unfair, at det ikke er lykkedes for os endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER