My love

Hjælp til ny mindre bil

22 indlæg i dette emne

Vi er kommet af med vores ene bil som var den nyeste dog mindste af de to station cars vi har.

Planen er at vi skal finde en mindre bil som kører længer på literen (mere end 16 km/l). Men der skal også være plads til to børn på bagsædet. Ikke nødvendigvis en barnevogn i bagagerummet selv om jeg ville foretrække det.

Vi solgte vores renualt clio og der kneb det godt nok med ben plads på bagsædet. Vores datters knæ gik næsten på ryggen af forsædet. Og det er ikke optimalt.

Men vi søger lidt ideer til hvilken bil man kunne finde som kunne opfylde vores krav.

Vi kigger brugt bil da vi hat et beløb på maks 40.000 kr. Og min mand skal på onsdag til noget bil auktion i lystrup. Men vi ved jo ikke helt hvad der kan opfylde vores krav.

Håber i kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen bud.. studsede bare lige over de ti stationcars? Eller det mon en tastefejl? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå du gjorde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha okay :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en fabia?

Men altså, vi har en Ford ka, og der er 2 børn på bagsædet. Det ville nok være lidt klemt med os alle 4 i bilen så længe Aron sidder i den store stol, men så snart han kommer i den næste stol er det ikke et problem. Vi kan også nu, men så er der bare ikke meget benplads på forsædet

Vi har ikke lang ben. Vi er begge 170. Men vil godt der er lidt plads på bagsædet. Min niece skal vi nogen gange have med og pladsen er godt nok trang i den vi havde.

Vi havde lidt kig på fabia. Men min mand synes de er frygtelig dyre i grøn ejerafgift. Den vi solgte gav vi 520 kr hvert halve år. Og den vi har tilbage giver vi 1800 for hvert halve år. Og vi vil helst gerne lidt længere ned.

Ford ka kan jeg ikke lige ae for mig hvordan ser ud. Må lige ind og Google.

Jeg synes det er skide svært for jeg har jo lidt krav og han er den eneste af os der skal kigge bilerne. Men må jo satse på han vælger rigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har overvejet en af de nye Citroen Cactus. De er fine, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fabia er da ikke voldsom dyr i afgift, det er en af de billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den nye fabia med 1,0 motor er 310 pr halvår :-) er vidst niveauet øver ved den større motor :-) kan vel ikke være så slemt med de ældre udgaver heller.

Vi kigger selv på fabia dog som combi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal lige siges det er en brugt bil vi skal finde

Vi har 40.000 kr at gøre godt med så det er desværre ikke en ny bil.

De fabia vi har kigget på ligger over 3000 kr årligt i vægt afgift. Men er nok fordi det er ældre modeller måske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en Opel Corsa? Man kan få nogen okay pæne nogen fra 2007-8 til lige omkring 40.000 (hurtigt tjek på bilbasen). De har en benzinøkonomi (på papiret i hvert fald), der ligger på omkring 16 km/l. Jeg ved ikke helt med bagsædepladsen, men tror den er som i de fleste minibiler.

Ellers er en Madza 2 måske også en mulighed? Min svoger har en, og der er i hvert fald rimelig plads på bagsædet. Den har også en fornuftig benzinøkonomi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en Opel Corsa? Man kan få nogen okay pæne nogen fra 2007-8 til lige omkring 40.000 (hurtigt tjek på bilbasen). De har en benzinøkonomi (på papiret i hvert fald), der ligger på omkring 16 km/l. Jeg ved ikke helt med bagsædepladsen, men tror den er som i de fleste minibiler.

Ellers er en Madza 2 måske også en mulighed? Min svoger har en, og der er i hvert fald rimelig plads på bagsædet. Den har også en fornuftig benzinøkonomi.

Det der nok gør det svært for os at finde en er at den helst skal kunne kører mere end 16 km/l. For den vi solgte kørte det. Og det koster os 1600 i benzin om måneden. Men ved der bliver meget svært at finde en dwr kan kører længere og samtidig have pladsen. Men vil da have de to i mente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en Suzuki SWIFT. Den har god plads, og er billig i drift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt som bil nr 2 en skoda citigo. Det er en lille bil men meget rummelig, således at min mand, der er over 1.90 sagtens kan sidde i den - og det kan godt være lidt udfordrende at finde en bil, hvor han sidder godt. Bagagerummet er der, men er småt - det er klart. Benzinmæssigt er det en A+. Jeg kan ikke huske om det er 22 eller 25 km på literen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du kan få en Hyundai Getz til ca 40.000.

Det er en fin lille bil der kører ca. 22-24 Km/l

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand foreslår:

Vw polo.

Citroen C3

Zeat Ibiza

Skoda fabia

Ford focus

Peugeot 206

Ford fiesta

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er meget glade for vores SEAT Ibiza (st) eco, som HVER gang kører over 20 km på literen, ofte 23-25 km/l

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en Suzuki SWIFT. Den har god plads, og er billig i drift.

Den havde vi også lidt i tankerne. Og jeg er nok nået der til hvor det er okay barnevognen ikke kn komme med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt som bil nr 2 en skoda citigo. Det er en lille bil men meget rummelig, således at min mand, der er over 1.90 sagtens kan sidde i den - og det kan godt være lidt udfordrende at finde en bil, hvor han sidder godt. Bagagerummet er der, men er småt - det er klart. Benzinmæssigt er det en A+. Jeg kan ikke huske om det er 22 eller 25 km på literen.

Den havde vi også kig på. Men den er desværre for dyr brugt. Ellers tror jwg det var endt med den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand foreslår:

Vw polo.

Citroen C3

Zeat Ibiza

Skoda fabia

Ford focus

Peugeot 206

Ford fiesta

Sjovt så er der flere af de mærker du nævner vi også har kig på men har været meget i tvivl omkring pladsen. Men kan godt være at vi skal udelukke andre og så kun koncentrerer os om de mærker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er meget glade for vores SEAT Ibiza (st) eco, som HVER gang kører over 20 km på literen, ofte 23-25 km/l

Det er altså også imponerende at nogen biler kører så langt. Vi har jo været vant til at 16 km er langt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER