Barbamama

Kan I tåle en navnetråd mere? :)

133 indlæg i dette emne

Isabella

Mikkelline

Madeline

Cornelia

Dorthea

Madeline kunne jeg faktisk godt se for mig :super Ved dog ikke, om jeg i så fald ville være mere til Madeleine :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Terese

Teresa

Marianne

Mariana

Cirkeline

Cornelia

Margrethe

Bom bom mine bud

Teresa synes jeg faktisk er rigtig pænt, men der er også lidt med stavemåder (h/ikke h). Måske Margrethe? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:D Du må lige høre udtalen ved lejlighed :P

Lise har linket til en sang som Roselil :) Men det er alligevel langt fra Rose Lillian :wub

Ja det må jeg lige :)

Hmm Rose Lillian. Det kan jeg faktisk godt lide :chin: :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige, om jeg får svaret jer alle :blush Men jeg smager på alle navne :tak

Leonora :kuller :loveshower ;)

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teresa synes jeg faktisk er rigtig pænt, men der er også lidt med stavemåder (h/ikke h). Måske Margrethe? :chin:

Som også kan staves uden h ;)

Jeg elsker Karoline, men der har vi staveproblemet igen ;) Jeg kan også godt lide Charlotte, Elisabeth, Johanne og Benedikte - temmeligt konservativ er hun ;)

Helene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beatrice?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes der er noget fint over Rose Lillian!

Edit: 2 blomster navne det er da smukt!

Og denne blomst hedder hvid lilje rose og det er IHVERTFALD en fin blomst at blive associeret med ;)

DoP5tMo.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som også kan staves uden h ;)

Jeg elsker Karoline, men der har vi staveproblemet igen ;) Jeg kan også godt lide Charlotte, Elisabeth, Johanne og Benedikte - temmeligt konservativ er hun ;)

Helene?

Nå ja :P Jeg tror bare Margrethe er "helt oplagt" med h i min verden :oops

Charlotte er også pænt men lige som jeg læser det, er der også association der. Elisabeth kan jeg rigtig godt lide!

Men jeg tror måske at Rose Lillian eller Penelope er dem, der trækker mest i mig :chin: :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beatrice?

Bum, den passer vist til alle mine mærkelige krav, men det lokker ikke :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes der er noget fint over Rose Lillian!

Edit: 2 blomster navne det er da smukt!

Og denne blomst hedder hvid lilje rose og det er IHVERTFALD en fin blomst at blive associeret med ;)

DoP5tMo.png

Det er ret fint :kuller

Og lige siden jeg blev gravid første gang, har jeg forestillet mig, at hvis jeg fik en pige, så blev det en lille blomster-tulle (og ikke så meget en prinsesse-pige, eller sej drengepige eller anden "slags", hvis det giver mening?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teresa synes jeg faktisk er rigtig pænt, men der er også lidt med stavemåder (h/ikke h). Måske Margrethe? :chin:

 

Måske jeg er ikke er den rette at spørge, men jeg synes virkelig T(h)eresa er et smuuuukt navn ;) Men, og jeg taler af ekstensiv erfaring, det er et navn hvor man kommer til at "bøvle" rigtig meget med stavemåden. Udover at man kan stave selve navnet både med og uden h, så hører folk ofte ikke om man siger T(h)eresA eller T(h)eresE. Jeg synes selv det er småting, men hvis et af kriterierne er, at der ikke skal være for mange stavemåder, så dumper navnet desværre lidt på det  :wacko

 

Hvis der skulle være tvivl om det, så hedder jeg selv Theresa :p Og jeg er rigtig glad for at hedde det.

 

Nå, ellers så tænkte jeg på Lucia og Annalea, men ingen af dem klinger rigtig med Lillian synes jeg  :chin: Inde på Behindthename.com har de også en Random Name Generator, som man også kan få som app, det er meget sjovt synes jeg. Jeg har lige tastet Lillian ind som "efternavn", og indtil videre har jeg fået foreslået Hippolyta, Andromeda og Lora  :P   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg er ikke er den rette at spørge, men jeg synes virkelig T(h)eresa er et smuuuukt navn ;) Men, og jeg taler af ekstensiv erfaring, det er et navn hvor man kommer til at "bøvle" rigtig meget med stavemåden. Udover at man kan stave selve navnet både med og uden h, så hører folk ofte ikke om man siger T(h)eresA eller T(h)eresE. Jeg synes selv det er småting, men hvis et af kriterierne er, at der ikke skal være for mange stavemåder, så dumper navnet desværre lidt på det :wacko

Hvis der skulle være tvivl om det, så hedder jeg selv Theresa :p Og jeg er rigtig glad for at hedde det.

Nå, ellers så tænkte jeg på Lucia og Annalea, men ingen af dem klinger rigtig med Lillian synes jeg :chin: Inde på Behindthename.com har de også en Random Name Generator, som man også kan få som app, det er meget sjovt synes jeg. Jeg har lige tastet Lillian ind som "efternavn", og indtil videre har jeg fået foreslået Hippolyta, Andromeda og Lora :P

Hippolyta alligevel! :O :P Så specielt skal det nok ikke være ;)

Lucia er faktisk rigtig pænt! Men ikke så godt til Lillian nej :chin:

Theresa er meget smukt IMO, men ja, jeg er nok bare doven med det der stave noget :badgirl Har et par nevøer med C/K og især en af dem, der kan jeg bare aldrig huske om det er det ene, eller det andet, og det synes jeg bare er så trættende :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Ellinor er så fint :)

 

Inger

Dyveke

Abild høre jeg forleden, da jeg sang til en barnedåb - havde ikke hørt det før som navn på den måde. Så kan du være sådan lidt Gwyneth-agtig - bare med god stil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hippolyta alligevel! :o :P Så specielt skal det nok ikke være ;)

Lucia er faktisk rigtig pænt! Men ikke så godt til Lillian nej :chin:

Theresa er meget smukt IMO, men ja, jeg er nok bare doven med det der stave noget :badgirl Har et par nevøer med C/K og især en af dem, der kan jeg bare aldrig huske om det er det ene, eller det andet, og det synes jeg bare er så trættende :rolleyes

Nej, Hippolyta er måske i overkanten :p

 

Det er også et navn man vil skulle stave mange gange, så hvis man ikke er til det, så er det ikke rigtig navnet, synes jeg ikke - selvom jeg selv er glad for at hedde det :)

 

 

Jeg kan ikke huske om det er foreslået/nævnt, men hvad med Alexandra? Men det bliver måske for royalt med en Valdemar og en Alexandra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, Hippolyta er måske i overkanten :p

Det er også et navn man vil skulle stave mange gange, så hvis man ikke er til det, så er det ikke rigtig navnet, synes jeg ikke - selvom jeg selv er glad for at hedde det :)

Jeg kan ikke huske om det er foreslået/nævnt, men hvad med Alexandra? Men det bliver måske for royalt med en Valdemar og en Alexandra :)

Tjaeh, så skulle det være B, der protesterede, hvis Alexandra skulle være for royalt ;)

Men vi har egentlig en nevø, der hedder Alexander, så ved ikke om det måske bliver for tæt, agtigt :chin:

Ellers et godt bud egentlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan altså ikke lige huske hvilke navne der er no go, men her kommer nogle bud fra min side :)
Mollie, Linnea, Mille, Vega, Vilde, Vilma/Wilma, Alba, Gloria, Kamilla, Sofie, Karen, Mynthe, Lise, Sigga.... :)
Synes Agnes og valdemar passer virkelig godt sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan altså ikke lige huske hvilke navne der er no go, men her kommer nogle bud fra min side :)

Mollie, Linnea, Mille, Vega, Vilde, Vilma/Wilma, Alba, Gloria, Kamilla, Sofie, Karen, Mynthe, Lise, Sigga.... :)

Synes Agnes og valdemar passer virkelig godt sammen!

Hehehehe, der er ikke et eneste af de navne, der vækker noget i mig :blush :badgirl

Men tak fordi du gav et bud :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lurer lige på Carmen... (det er der vel ikke ret mange, der kunne finde på at stave med K, tror I? :chin:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lurer lige på Carmen... (det er der vel ikke ret mange, der kunne finde på at stave med K, tror I? :chin:)

Som i dør-karmen? Nej.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i dør-karmen? Nej.... ;)

Hehe nej netop :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Andrea? Juliane?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver med andre navne så ;)
Dicte - ahhh det er bare et rart navn :) Lykke, Tine, Kajsa, Kaja, Majken ( ;) ), Selma, Smilla, Ellen, Lilly, Vita, Gaia, Dagmar, Feline....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nevin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmpf, skal muligvis slå koldt vand i blodet <_< Spurgte lige B om han havde tænkt mere over navne, hvortil han svarer, at han nok skal tænke noget mere, fordi hans umiddelbare indskydelse til de navne, jeg har nævnt er "nej" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER