Elisamus

Hvor tidligt med invitationer

15 indlæg i dette emne

Hvor tidligt sendes invitationerne ud.

Jeg regnede med at sende ud omkring 1. Maj og dåben er 28/6 men så var der en i min graviditets tråd der spurgte om det ikke var lidt sent at sende ud der, så nu er jeg da helt i tvivl om det?

Hvornår sendte i invitationerne ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her kom de ud sidst i november og hun ska døbes 17/1.

Mener at man sir ca 3 uger før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sende dem ud omkring 3 mdr før. Det er også med det i tankerne at jeres dato ligger om sommeren hvor der er mere ferie, fester og bryllupper. Hellere for tidligt så folk kender datoen end for sent og folk i rigtig gerne vil have med dermed ikke kan komme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi afleverede vist invitationerne ca. en måned inden, men vi skyndte os at melde datoen ud til alle så snart, vi kendte den (hvilket vel var ca 4 mdr inden). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har planer om at holde barnedåb den 15/2 hvis det kan lade sig gøre og vi har ikke styr på noget som helst endnu. Mener at Emma gad foreskriver at det er 3 uger før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at lave invitationerne så snart vi kender datoen præcist, så er de klar til at sende ud, og så sender vi dem ca 1 måned til halvanden før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte invitationerne ud knap to måneder før dåben. Det er de færreste der kender dåbsdatoen før baby er født og man skal jo lige have færdiggjort dem, inden de kan sendes ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var 2 mdr., da hun blev døbt og invitationerne var med et billede af hende på. Så jeg tænker, at det maks har været en måned før. Men som andre skriver, havde vi sagt datoen til de fleste inden - det var 1. søndag i advent, så også en dag, hvor mange kan have traditioner. Ligesom jeres sommerdato måske skal meldes tidligere ud end når I sender invitationerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være at jeg spørger dumt, men hvordan kan det være at i/man ikke bare sender dem ud så hurtigt som muligt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være at jeg spørger dumt, men hvordan kan det være at i/man ikke bare sender dem ud så hurtigt som muligt? :)

Ligesom Kami så skal være billeder af hende på invitation, og derud over så er der nogle ting der skal på plads dato, kl osv. Jeg får nok først datoen afvide engang i feb. Fordi de ikke har planlagt forårs og sommer gudtjenesterne i det gamle nibe kommune blandt de 5 kirker. Så med termin 27/3 så forventer jeg ikke at jeg får invitationerne færdige før der slut april/start maj når der skal billeder af hende på invitationerne.

Men jeg troede endelig at knap 2 mdr før begivenheden var nok, Hmmm ja, Kami du har nok ret i at når aftalen er i hus med præsten så må vi hellere sige til folk at de skal reservere datoen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte datoen allerede inden hun blev født.. :) så folk fik sat kryds :)

Hun var kun 8 uger da hun blev døbt, så tror måske folk fik invitationerne en måned før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være at jeg spørger dumt, men hvordan kan det være at i/man ikke bare sender dem ud så hurtigt som muligt? :)

Du kam jo uanset hvad ikke melde noget ud før du kender datoen. Og der er mange kirker der ikke vil aftale dato før baby er født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt med på at man selvfølgelig skal kende datoen, og hvis der skal være billede på invitationerne, skal de jo selvfølgelig først tages :)

Men det lød bare til at nogle tænker at de kan sendes ud for tidligt? Er det ikke bare at sende invitationerne ud, så snart de er klar eller er der sådan en af de der uskrevne regler som jeg aldrig har hørt om? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sendt ud så folk har en måned at svare i og jeg har derefter 14 dage til at handle pynt, tøj mm. Du kan evt lufte datoen mundtligt så folk reserverer datoen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen alle sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER