Guest

Jeg er faktisk forarget!!!

29 indlæg i dette emne

Er jeg den ENESTE i dette land der er ved at brække sig over folks holdning om at ALT der ligges på facebook er et debat oplæg hvor det ene og alene handler om at svine nogen til???

At man bare SKAL have en holdning og helst en der piller nogen ned under gulvbrædderne hvor de kan hygge sig med lusene.

Det er ikke noget jeg bare lige pludselig er kommet i tanke om, men nu så jeg lige et eksempel hvor jeg bare tænkte "SERIØST???? :o Altså VIRKLIG???? :shooter WHAAAAT!!!?!?!??!!!!! :blink

En lære har lagt et billede af en computerskærm op hvorpå der står at en 3. Klasse laver et eksperiment hvor de skal se hvor langt og hurtigt opdateringen deles. I forklaringen står at det UDELUKKENDE er læreren der deler og børnene ikke sættes overfor mediet.

Jeg læste bare om et eksperiment, forholdsvis lærerigt om et medie der alligevel er uundgåeligt og som der er vigtig at de lærer hvilken "magt" der har. Var jeg uenig ville jeg bare LADE VÆRE med at dele, like og kommentere!!!

I besvarelserne er folk "forargede", "læreren burde bruge tiden på at undervise i spam" og lange besvarelser om hvor dumt det er at lære børnene om at være afhængige af likes. Halvdelen har ikke engang læst det beskrevne da de råber op om at børn i tredje klasse slet ikke må være på facebook.

Er det bare MIG der tænker som beskrevet???

Et andet eksempel er en artikel om de 30 vildheste der slap ud for nylig hvor en ung mand påkørte 7 heste (tror jeg det var).

JEG læste bare om en UTROLIG heldig mand der kørte i en utrolig solid bil, der var udsat for en vanvittig uheldig og så sjælden en situation at DK aldrig har set lignende.

han blev STRAKS udråbt som "vanvids bilist" og da han ligesom var udebatteret som idiot kom turen til ejeren af hestene - som var både uansvarlig og dyremishandler!!!

Det er 2 eksempler og der er 1000 flere!!

Bare min fagforening ligger en status op kastes der med mudder.

Hvorfor er det pludselig en menneskeret at lukke lort ud og slet ikke vise respekt!!!

Folk må da hjertens gerne stille spørgsmålstegn, diskutere og være uenige, men HOLY CRAP hvad er der sket med Danmark???

Er jeg bare for hellig? sart? sippet? naiv? Godtroende?

Er det virkelig en PLIGT at fortælle andre hvor dumme de er hvis man ikke er enig???

Jeg er vokset op med "hvis du ikke har noget pænt at sige så hold din mund" ikke dermed sagt at man ikke må stille spørgsmål, diskutere og være uenig - men man behøver ikke sige ALT det man tænker!!! (Eller skrive det bare fordi man kan!!!)

Det blev vist lidt A la et blog indlæg, men i må gerne diskutere, etik, moral, ytringsfrihed i det her!!! Og i må OGSÅ være uenige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig og synes også ofte, at svares der på debat indlæg, er det da helt legalt at give en sviner, hvis bare der sættes JEG mener, foran

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig. Folk må have det ret skidt, siden de har det behov for at sable andre ned. Trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Jeg sys det er trist det er sådan det er blevet. Men janteloven er blevet alt for stor på de interaktive medier. Du skal fandme ikke tro du er noget. Suk. Det er sølle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis man ikke har noget konstruktivt og/eller positivt at sige skal man holde sin kæft.... Det gælder også på Facebook og lign.... Jeg har slettet en del "venner" fordi de bare altid er negative om alting (og altid har lidt ondt af sig selv) og den negativitet kan jeg bare ikke bruge til noget... Hvis alle andre rundt om en er forkert på den altid, så kunne det måske være man skulle se lidt på sig selv et øjeblik...

Generelt skal folk bare lade vær med konstant at dele hver en lille tanke de får, ingen er så interessante (sagde hun småsurt med ironisk distance)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder bag skærmen, så er der ikke grænser for hvad man kan sige (og siger) om diverse emner.. Jeg føler det nogen gange som om, dem der ikke tør sige noget i det offentlige rum, er dem der er værst på nettet.. Men du har fuldstændig ret, alt skal sables ned på nettet og alle har en holdning der skal frem og hvis man ikke er enig, så bliver man tit meget personlig og grim i sine udtalelser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder bag skærmen, så er der ikke grænser for hvad man kan sige (og siger) om diverse emner.. Jeg føler det nogen gange som om, dem der ikke tør sige noget i det offentlige rum, er dem der er værst på nettet.. Men du har fuldstændig ret, alt skal sables ned på nettet og alle har en holdning der skal frem og hvis man ikke er enig, så bliver man tit meget personlig og grim i sine udtalelser..

Ja lige præcis det at man bliver personlig går mig på! Det bliver ofte rigtig grimt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig og synes også ofte, at svares der på debat indlæg, er det da helt legalt at give en sviner, hvis bare der sættes JEG mener, foran

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ikke har noget konstruktivt og/eller positivt at sige skal man holde sin kæft.... Det gælder også på Facebook og lign.... Jeg har slettet en del "venner" fordi de bare altid er negative om alting (og altid har lidt ondt af sig selv) og den negativitet kan jeg bare ikke bruge til noget... Hvis alle andre rundt om en er forkert på den altid, så kunne det måske være man skulle se lidt på sig selv et øjeblik...

Generelt skal folk bare lade vær med konstant at dele hver en lille tanke de får, ingen er så interessante (sagde hun småsurt med ironisk distance)

Præcis!!! Det er direkte pinligt indimellem!!! Jeg har HELDIGVIS ikke nogen af de der negative fiduser, ud over min små racistiske onkel som er kvartals dranker og som ryger i nogle dybe depressive huller indimellem men som jeg elsker til døde alligevel. Ham ignorerer jeg bare :p men mit LIV har jeg gjort fri af folk der piller mig ned!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Jeg sys det er trist det er sådan det er blevet. Men janteloven er blevet alt for stor på de interaktive medier. Du skal fandme ikke tro du er noget. Suk. Det er sølle.

Du har ret, havde slet ikke tænkt på det som jantelov, men det er jo rigtigt!

Jeg følger Jim Lyngvild på facebook, og hver gang han ligger noget op er der nogen der skriver hvor stor en idiot han er. Hvis folk ikke kan lide manden SÅ LAD VÆRE MED AT FØLGE HAM!!!! Hvor SVÆRT er det lige???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde! Jeg er SÅ træt af det - ISÆR fordi der ikke kommer noget ud af det, det er kun mudderkast. Hvis nu folk var uenige, hvilket de har deres fulde ret til, så kunne det jo være enormt givende hvis de fremlagde deres argumenter på en ordentlig måde og ikke "sikke en ko (om en kvinde, ikke en ko ;) ), hun er bare mega åndsvag, og se hun har mellemrum mellem tænderne" - faktisk er det næsten sjovt (altså udover det OVERHOVEDET ikke er sjovt) at folk bruger andre folks udseende som argument. Mellemrum mellem tænderne = lav IQ, mand med fedtet hår = alkoholiker, folk i jakkesæt = idiotspadsere forskere der bare ikke "fatter en skid".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig og jeg synes du skriver det godt Majs :super Jeg er også mega træt af det og holder mig bare langt væk.

Jeg tror for nogen at det er en måde at underholde sig på, lidt ligesom at lave meningsløs hærværk eller komme op at slås i byen, fordi man keder sig, men her har det ingen konsekvenser og man skal ikke se nogen i øjnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja, jeg bliver også SÅ træt!!! Det er fair nok, at man har en holdning osv. men det er måden hvorpå man udtrykker sig. Jeg ser da også dagligt opslag på FB, hvor jeg tænker mit - men der er langt fra tanken til en kommentar.
Jeg tror, (tror!) folk keder sig og at der er sket et skifte i dk, at folk har nok i sig selv, agtig. Jeg tænker det kommer sig af alt det her krise halløj. Det er jo klassisk overlevelsesstrategi.. Det er jo også kommet frem at 51% af danskerne synes at udlændingedebatten er blevet for hårdt, jeg tror det hænger sammen. Vi er blevet så lukkede og sammenspiste, at vi har travlt med at nedgøre fremfor at vise forståelse og glæde sig på andres vegne... og plus det faktisk at alt er kommet tættere på, via bl.a FB er vi jo nærmest med i alles hverdag, konstant.. Er det sundt? 
Stopper lige igen... ;) Ellers tror jeg at det bliver et kilometer langt indlæg ;)
Men jeg bliver så trist! Virkelig trist!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig!! Det er så uhyggeligt.

Jeg er jo lærer, og debatten omkring min profession har jo ikk foregået stille og har efterhånden snart stået på i to år. Jeg er skræmt over, hvor mange mennesker der har en holdning til noget, de dybest set ikke aner en skid om. Det samme gør sig gældende med alle andre emner, men lige lærerne ved jeg jo en del om, og derfor bliver det meget tydeligt for mig, at det handler om at svine andre til, have ondt i røven, og i sidste ende italesætte at ingen andre må have det bedre end mig selv. Jeg oplever rigtig meget den der "ja ja, men jeg har det selv meget værre"-agtige tilgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig!! Det er så uhyggeligt.

Jeg er jo lærer, og debatten omkring min profession har jo ikk foregået stille og har efterhånden snart stået på i to år. Jeg er skræmt over, hvor mange mennesker der har en holdning til noget, de dybest set ikke aner en skid om. Det samme gør sig gældende med alle andre emner, men lige lærerne ved jeg jo en del om, og derfor bliver det meget tydeligt for mig, at det handler om at svine andre til, have ondt i røven, og i sidste ende italesætte at ingen andre må have det bedre end mig selv. Jeg oplever rigtig meget den der "ja ja, men jeg har det selv meget værre"-agtige tilgang.

Jeg syntes faktisk også den der Jensens debat der kørte HELT af sporet var et rigtig godt eksempel! Ingen vidste reelt set hvad facts var i den sag, men alle havde en mening og de kørte den helt ud i "det er samfundets skyld" og debatterede om at Jensens bøfhus var hundeæde - ingen havde øje for at det var kørt igennem rets systemet hele vejen til tops = det var helt fair for ALT var gået efter bogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja, jeg bliver også SÅ træt!!! Det er fair nok, at man har en holdning osv. men det er måden hvorpå man udtrykker sig. Jeg ser da også dagligt opslag på FB, hvor jeg tænker mit - men der er langt fra tanken til en kommentar.

Jeg tror, (tror!) folk keder sig og at der er sket et skifte i dk, at folk har nok i sig selv, agtig. Jeg tænker det kommer sig af alt det her krise halløj. Det er jo klassisk overlevelsesstrategi.. Det er jo også kommet frem at 51% af danskerne synes at udlændingedebatten er blevet for hårdt, jeg tror det hænger sammen. Vi er blevet så lukkede og sammenspiste, at vi har travlt med at nedgøre fremfor at vise forståelse og glæde sig på andres vegne... og plus det faktisk at alt er kommet tættere på, via bl.a FB er vi jo nærmest med i alles hverdag, konstant.. Er det sundt?

Stopper lige igen... ;) Ellers tror jeg at det bliver et kilometer langt indlæg ;)

Men jeg bliver så trist! Virkelig trist!

Var det ikke også dig der fik sære lede SMSer midt om natten fordi du havde kommenteret på et opslag på facebook?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det ikke også dig der fik sære lede SMSer midt om natten fordi du havde kommenteret på et opslag på facebook?

Jo, jeg fik faktisk tre.. Voldsomt ubehageligt! Men jeg havde faktisk ikke kommenteret på noget - hvilket gjorde det endnu mere ubehageligt! Men altså, det kan jo være noget der ligger længere tilbage end jeg lige kan huske. Det omhandlede özlem cekic, som jeg iøvrigt slet ikke "synes godt om" på FB eller noget. Først efterfølgende, fordi jeg ville se om jeg var den eneste. Jeg skrev faktisk til hende og hun opfordrede mig til at melde det til politiet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk også den der Jensens debat der kørte HELT af sporet var et rigtig godt eksempel! Ingen vidste reelt set hvad facts var i den sag, men alle havde en mening og de kørte den helt ud i "det er samfundets skyld" og debatterede om at Jensens bøfhus var hundeæde - ingen havde øje for at det var kørt igennem rets systemet hele vejen til tops = det var helt fair for ALT var gået efter bogen.

Det er også et rigtig godt eksempel!

Jeg så på et tidspunkt i Go'morgen DK et indslag, hvor en af stifterne bag det der ny parti (Nationalistpartiet?) var derinde, fordi de havde fået så mange racistiske beskeder. Der var en, der havde skrevet sådan noget i stil med "jeg vil hellere dø end at stemme på dem, perkersvin" etc. Så ringede de afsenderen op, og han sagde "nej, men jeg synes jo bare, der er så mange fattige herhjemme, vi hellere skulle hjælpe. Det var bare det, jeg mente". Hvilket virkelig illustrerede, at det var nemt at skrive noget, men når man blev konfronteret, var det ikke. For ikke at bringe hele programserien "Ti stille kvinde" ind i det. For det er da bare uhyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ enig med dig!!! Jeg gider næsten aldrig kommentere på sådan nogle ting på fb længere.. Og jeg ligger sjældent ting op på fb, som kan skave debat, for jeg GIDER det bare ikke!

I tilfældet med hestene, så synes jeg alle de kommentarer er direkte latterlige, og de kommer fra uvidende folk! Jeg bor 10 km fra hvor det skete, og jeg kan kun ryste på hovedet af de kommentarer. De kommer fra folk, som ikke har sat sig ind i hvad det handler om...

Hestene er "vildheste" som lever langt inde på Skjern enge uden indhegning, der er masser af åer omkring, som burde forhindre dem i overhovedet at komme i nærheden af vejene. Aftenen hvor de skete havde det tordnet voldsomt, og noget havde skræmt hestene ud på vejen. Det var virkelig et grimt uheld, men absolut ikke bilistens skyld, og da slet ikke hesteejerens skyld!

Nogle gange virker det som om at folk skriver en masse, bare for at virke "bedre", men hvor de i virkeligheden slet ikke har den mindste forstand på hvad de skriver om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ enig med dig!!! Jeg gider næsten aldrig kommentere på sådan nogle ting på fb længere.. Og jeg ligger sjældent ting op på fb, som kan skave debat, for jeg GIDER det bare ikke!

I tilfældet med hestene, så synes jeg alle de kommentarer er direkte latterlige, og de kommer fra uvidende folk! Jeg bor 10 km fra hvor det skete, og jeg kan kun ryste på hovedet af de kommentarer. De kommer fra uvidende folk, som ikke har sat sig ind i hvad det handler om...

Hestene er "vildheste" som lever langt inde på Skjern enge uden indhegning, der er masser af åer omkring, som burde forhindre dem i overhovedet at komme i nærheden af vejene. Aftenen hvor de skete havde det tordnet voldsomt, og noget havde skræmt hestene ud på vejen. Det var virkelig et grimt uheld, men absolut ikke bilistens skyld, og da slet ikke hesteejerens skyld!

Nogle gange virker det som om at folk skriver en masse, bare for at virke "bedre", men hvor de i virkeligheden slet ikke har den mindste forstand på hvad de skriver om!

:ditto til det her

og du skriver det så godt Majs, man bliver så ufattelig træt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret, havde slet ikke tænkt på det som jantelov, men det er jo rigtigt!

Jeg følger Jim Lyngvild på facebook, og hver gang han ligger noget op er der nogen der skriver hvor stor en idiot han er. Hvis folk ikke kan lide manden SÅ LAD VÆRE MED AT FØLGE HAM!!!! Hvor SVÆRT er det lige???

Præcis!! Hvad skete der nogensinde med ordsproget: hvis du ikke har noget godt at sige, så ti stile!

Jeg er medlem af et forum omkring børneværelser på FB, og der skal jeg da også love for man kan få både det ene og andet at vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis!! Hvad skete der nogensinde med ordsproget: hvis du ikke har noget godt at sige, så ti stile!

Jeg er medlem af et forum omkring børneværelser på FB, og der skal jeg da også love for man kan få både det ene og andet at vide!

Hedder det Børneværelset?

For den gruppe er jeg også medlem af og af og til tænker jeg, at voksne da overhovedet ikke tænker sig om inden de ytrer sig. Der kommer ustandselig tråde, som nedgør andres valg af indretning af børneværelser, hvilket jeg virkelig ikke kan forstå behovet for at komme med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder det Børneværelset?

For den gruppe er jeg også medlem af og af og til tænker jeg, at voksne da overhovedet ikke tænker sig om inden de ytrer sig. Der kommer ustandselig tråde, som nedgør andres valg af indretning af børneværelser, hvilket jeg virkelig ikke kan forstå behovet for at komme med.

Den er jeg også medlem af. Jeg tænker nogengange om det er for at "ophøje" sig selv og retfærdiggøre de valg de tager overfor sig selv.

Ved ikke om det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er jeg også medlem af. Jeg tænker nogengange om det er for at "ophøje" sig selv og retfærdiggøre de valg de tager overfor sig selv.

Ved ikke om det giver mening?

Jeg har faktisk lige meldt mig ud her i weekenden, den gruppe er fyldt med så meget negativitet. Det gad jeg slet ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER