jullemulle84

prinsessestik?

19 indlæg i dette emne

er her nogen der ved hvad det er? jeg så tilfældigvis en gammel udsendelse af de unge mødre i går, og hende dutten der har fået et såkaldt regnbuebarn, blev ved med at sige ordet prinsesse-stik, i forbindelse med snak om fødsel, og jeg har prøvet at google det, dog uden held..

 

så, er her nogen der 100% ved hvad det er? og hvorfor hun vælger at kalde det, det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror hun mener epidural blokaden.. Men hvorfor hun kalder det prinsesse stik aner jeg ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på det er en epidural blokade, hun kalder det setter at de kongelige får sådan en inden deres veer er rigtig er gået i gang da de så bagefter stadig ligner en million

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er epidural blokade og kaldes prinsesse stik, netop pga de kongelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aaah så blev jeg klogere, i er nogle skønne piger :-)

 

jeg fik det ved den første efter jeg kravlede rundt med veer, efter 24 timer magtede jeg ikke mere.. jeg var så brugt, og efter blokaden, kunne jeg ikke selv hjælpe med at presse så hun blev taget med sugekop :-(

 

ved nr. 2 ønskede jeg den, men nåede det ikke.. og for mit vedkommende var det, det bedste der kunne ske, for jeg kunne selv arbejde med, og det gjorde bare slet ikke ondt at få hende, 2 presseveer så var mandlen smuttet :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror i ikke det betyder "bi-stik", altså saltvands blokade?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror i ikke det betyder "bi-stik", altså saltvands blokade?

Nej jeg er rimelig sikker, da jeg fik min sagde jordemoderen " at lidt kongelig har man vel lov at være "

Bi stik går kun ind og bedøver et lille område der hvor stikket bliver lagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg er rimelig sikker, da jeg fik min sagde jordemoderen " at lidt kongelig har man vel lov at være "

Bi stik går kun ind og bedøver et lille område der hvor stikket bliver lagt.

Alright! "Bi-stik " kan IHVERTFALD ikke anbefales! AV for Søren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alright! "Bi-stik " kan IHVERTFALD ikke anbefales! AV for Søren!

hehe det lyder ikke rart, det jeg kan huske fra den første fødsel troede jeg var der når man blev bedøvet forneden, at det er det de kalder bi-stik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe det lyder ikke rart, det jeg kan huske fra den første fødsel troede jeg var der når man blev bedøvet forneden, at det er det de kalder bi-stik?

Bi-stik er saltvand, der bliver sprøjtet ind under huden omme på lænden (ca der hvor nogle har "smilehuller") :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på det er en epidural blokade, hun kalder det setter at de kongelige får sådan en inden deres veer er rigtig er gået i gang da de så bagefter stadig ligner en million

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bi-stik er saltvand, der bliver sprøjtet ind under huden omme på lænden (ca der hvor nogle har "smilehuller") :)

Hvis du har fået dem i lænden kan de ligges forskellige steder! Jeg fik 6 lige over lyske området! Ville hellere føde 2 gange i træk end det SMERTE! Det var FOR SINDSYGT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bi-stik er saltvand, der bliver sprøjtet ind under huden omme på lænden (ca der hvor nogle har "smilehuller") :)

Julie jeg tror det er bi stik du fik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe nu hvor vi er inde på alle de forskellige sprøjter og stik man nu kan få både føre og under fødsel, hvad heder det så nå man bliver bedøvet forneden? jeg mener nemlig (uden at kunne huske ret meget) at under min første fødsel inden jeg fik morfin og epidural, der blev jeg også bedøvet i skeden/skridtet? eller husker jeg helt galt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Antonsmor82: har ikke selv prøvet det, da jeg ikke har født endnu. De steder jeg har læst om det, har jeg dog kun set at der står, de lægges i lænden.

Jullemulle84: det kunne måske være pudendus-blokaden? Den lægger man på indersiden af skedevæggen, ofte i forbindelse med hvis man skal syes i mellemkødet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er sikkert det, hehe jeg var temmelig omtåget, så det kan sagtens være efter fødslen jeg fik det.. jeg blev nemlig klippet uden jeg vidste det, og spurgte efter fødsel hvad den sygeplejerske havde gang i (dernede) hvor hun så kigger op og svarer at hun er ved at sy mig, fordi de havde været nødt til at klippe :-/ "øh tak for info tænkte jeg bare" :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er sikkert det, hehe jeg var temmelig omtåget, så det kan sagtens være efter fødslen jeg fik det.. jeg blev nemlig klippet uden jeg vidste det, og spurgte efter fødsel hvad den sygeplejerske havde gang i (dernede) hvor hun så kigger op og svarer at hun er ved at sy mig, fordi de havde været nødt til at klippe :-/ "øh tak for info tænkte jeg bare" :-/

Mon ikke det er en meget go ide at de ikke siger, midt i ve og smerter at "nu klipper jeg dig lige, i et meget følsomt sted, uden bedøvelse..."

Min veninde var ved at gå i panik midt i presse facen fordi hun så jordmoderen tage saksen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er en meget go ide at de ikke siger, midt i ve og smerter at "nu klipper jeg dig lige, i et meget følsomt sted, uden bedøvelse..."

Min veninde var ved at gå i panik midt i presse facen fordi hun så jordmoderen tage saksen.

 

hehe jo det kunne godt være du har ret, man kan jo ikke ligefrem rejse sig og løbe skrigende væk hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er sikkert det, hehe jeg var temmelig omtåget, så det kan sagtens være efter fødslen jeg fik det.. jeg blev nemlig klippet uden jeg vidste det, og spurgte efter fødsel hvad den sygeplejerske havde gang i (dernede) hvor hun så kigger op og svarer at hun er ved at sy mig, fordi de havde været nødt til at klippe :-/ "øh tak for info tænkte jeg bare" :-/

Man bruger den også nogle gange i selve pressefasen til lokal smertelindring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER