MamatilJ&M

Hvad skal Marius' bror hedde?

55 indlæg i dette emne

I plejer at være SÅ gode til at komme med forslag til navne og jeg har ingen ide om hvad Marius' kommende bror eller søster skal hedde. Så kom endelig med forslag om hvad der kunne matche med Marius. Det skal også være et gammelt navn og jeg er ikke så vild med navne der starter med en vokal... 

 

:glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pigenavne: 

 

Nethe

Christine

Kirstine

Louise

Laura

Dagmar

Kamma

Lilly

Johanne

Vera

Martha

Gunhild

Sigrid

Betty 

Solvej

 

Drengenavne:

 

Laurits

Christian

Carsten 

Dennis

Thorbjørn

Asbjørn

Thor

Hjalte

Holger

Karl

Sigurd

Viggo

 

Der var da lidt forslag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders

Morten

Niels

Emil

Mille

Mia

Maja

Ida

Alma

Astrid

Ghita

Vera

Ella

Esther

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på det inden jeg gik ind og læste i tråden, så mine forslag er ikke farvet af noget.... Bare det der faldt mig ind når jeg skal sætte Marius sammen med noget ;)

 

Lillesøster: Laura eller Clara

 

Lillebror: Oscar eller Laurits

 

Jeg tænkte også Ellen og Alfred, men det er jo begge med vokaler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver rigtig svært at finde et drengenavn denne gang. Ingen af dem I har nævnt indtil videre tiltaler mig :D

 

Pigenavne er jeg lidt nemmere at imponere. Marius blev opkaldt efter en fjern slægtning og måske det kunne være sjovt igen. Min bedstemor hed for eksempel Estrid. Det bryder jeg mig ikke om. Men hvis man nu bytter e ud med a bliver det meget mere tiltalende ;) og det er imod mine principper. I know. Ved Marius var Marie (min mor og oldemor hedder det) og Kathrine (min mands bedstemors mellemnavn) på spil. Men ved ikke helt nu. Det er jo 3 år siden nu...

 

Ellers er Sigrid, Johanne og Kirstine gode bud (tror faktisk min ene oldemor hed kirstine) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Magnus :) Synes det klinger så flot med Marius :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu et der under 3 uger til vi forhåbentlig ved hvad køn baby bliver, så vi kan komme igang med at snakke navne.

Det eneste der spøger i mit hoved er Marius og Mie, men vi har bare en voksenperson i omgangskredsen der hedder Mie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marie

Mathilde

Valdemar

Johan

Karl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu et der under 3 uger til vi forhåbentlig ved hvad køn baby bliver, så vi kan komme igang med at snakke navne.

Det eneste der spøger i mit hoved er Marius og Mie, men vi har bare en voksenperson i omgangskredsen der hedder Mie...

Mie er også verdens bedste navn sammen med Marius ❤️ (Henholdsvis min datter og nevø

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er jeg generelt vild med navne med M

Marcus

Martin

Magnus

Mads

Mille

Mie

Marie

Mathilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sådan helt seriøst, så synes jeg faktisk at Mette passer godt til Marius :lolhit

Mads, Maja og Valdemar synes jeg også passer godt. Eller Johannes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius, Marie og Martin!!! Det klinger virkeligt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hector

Ludvig

Konrad

Laurits

Frederik

Nanna

Cathrine

Frida

Liva

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige Lucas :P

Jeg er selv vild med navnet Marius, og tænker det kunne være et muligt navn hvis Lucas en dag får en lillebror - så jeg synes i hvert fald de passer godt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige Lucas :P

Jeg er selv vild med navnet Marius, og tænker det kunne være et muligt navn hvis Lucas en dag får en lillebror - så jeg synes i hvert fald de passer godt sammen :)

Det er sjovt du skriver det. Da vi lige havde fået Marius var jeg sikker på at jeg skulle have en Marius og en Lucas. Men så kom vi i MG og med hele 2 Lucasser så synes jeg ikke det mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius og Mathilde klinger egentlig også godt sammen ;)

Hvorfor er det det er nemmest med pigenavne når jeg forventet en lillebror? :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte for lang tid siden at I fik en Tobias :D

Hvis I skulle få en lillesøster kan jeg godt lide

Marius og Maya (nu fik jeg jo ikke selv en Maya)

Marius og Mille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jo være et drengenavn vi skal ud at finde :yay

 

Men jeg er helt lost. Har kigget jeres besvarelser flere gange. Men der er ikke bare noget, hvor jeg tænker, at det skal det være. Har selv været forbi Mads og Magnus men synes ikke helt det er NAVNET. Og vi skal jo også være enige...

 

Manden har et navn i tankerne, men det er blevet til en gættekonkurrence. Hvorfor ikke bare fortælle mig det. Indtil videre har jeg fået at vide at en af kammeraterne hedder det og det i sig selv får mig til at tænke nej tak. Men ingen af navnene tiltaler mig (Dennis, Martin, Torsten, Søren, Allan, Kenneth, Per osv osv).

 

Nogen der kender en god inspirationsside?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke læst alle forslag igennem :) Men her kommer lidt fra mig..

Gustav

Carl
Johan
Max
Niels
Sylvester
Jakob
Andreas
Benjamin
Frederik
Lauritz

Sofus
Ludvig
Marvin
Sigurd
Elias
Villads
Victor
Henry
Sander
Rasmus
Storm
Tobias
Samuel.... :)
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har et navn pt jeg går at smager på ;) Det er godt vi ikke har travlt på arbejde, så jeg kan sidde og læse lister :D

 

Så må jeg høre manden til, hvad han siger...

 

Og nej, I får det ikke at vide. Navnet bliver først afsløret ved fødslen ligesom ved Marius. (Bortset fra at I godt vidste det herinde, da min søster ikke kun læse fortroligt på daværende tidspunkt :D )

 

Men jeg er rigtig glade for jeres forslag, så hold jer endelig ikke tilbage... De bliver vendt alle sammen både med efternavn og sammen med Marius...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har et navn pt jeg går at smager på ;) Det er godt vi ikke har travlt på arbejde, så jeg kan sidde og læse lister :D

Så må jeg høre manden til, hvad han siger...

Og nej, I får det ikke at vide. Navnet bliver først afsløret ved fødslen ligesom ved Marius. (Bortset fra at I godt vidste det herinde, da min søster ikke kun læse fortroligt på daværende tidspunkt :D )

Men jeg er rigtig glade for jeres forslag, så hold jer endelig ikke tilbage... De bliver vendt alle sammen både med efternavn og sammen med Marius...

Ih så længe vi skal vente. Moster er nysgerrig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu elsker jeg drengenavne med m

Morten

Mathias

Marco

Michael

Mads

Martin

Marcus

Men ellers navne som:

Peter

Rasmus

Anders

Andreas

Daniel

David

Simon

Søren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER