Antonsmor82

Dobeltest ? Do or dont!?

6 indlæg i dette emne

Jeg hat kun bestilt tid til NF, da det virkede så besværligt med begge tests, men er ikke sikker på om jeg fortryder nu?

Hvad med jer? Og hvorfor ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg skal helt klart have doubletesten, jeg fik dårlige tal sidst, og endte med en moderkage prøve, dog viste resultatet en sund og rask lille pige :-) men jeg er slet ikke i tvivl, ej heller hvis det ender med fostervands eller moderkage prøve igen, vi er bare nødt til at vide om den fejler noget, og helst inden 12. uge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne slet ikke falde mig ikke at få taget den blodprøve. Andet er det jo ikke. Det kan gøre en kæmpe forskel for tallet. I mit tilfælde var blodprøven ved en fejl ikke blevet taget før nf og tallet gik fra 400 til ca 1500. Jeg kan forstå hvis man siger, at man slet ikke vil have undersøgelsen, men jeg synes man lige så godt kan go all in når nu man er i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to hænger jo sammen? Det er begge resultater, der ligger til grund for det tal man får?

 

Jeg havde slet ikke overvejet at springe den ene over - med mindre det selvfølgelig havde været fordi, at jeg havde gjort op med mig selv, at ligegyldigt hvad der var i maven, ville jeg aldrig overveje en abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gjort op med mig selv at abort aldrig er en mulighed for mig/os (far er enig), men jeg går stadig all-in på undersøgelser, også moderkagebiopsi hvis det bliver aktuelt... Jeg vil have så god tid til at forberede mig på at få et syg barn som overhovedet mulig, så jeg kan give det alt det bedste fra start af :)

Dobeltesten er jo bare en blodprøve, så er ikke noget der kræver det helt vilde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Doubletesten er jo bare blodprøver og skal - så vidt jeg har forstået - bruges sammen med NF til udregning af risiko for Downs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER