Mette

Hvad sover jeres børn ude i?

28 indlæg i dette emne

Jeg har simpelthen så svært ved at finde ud af hvad vigga skal sove ude i når hun er i dagpleje. Indtil videre er jeg blevet enig med Dp om at hun sover i sin vinterjakke for har prøvet med Termo med uldtrøje men det blev så kompakt og stramt... Hun tåler ikke uld inderst.

Hvad sover jeres 1,5 årige i udenfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er Ida godt nok 26mdr. hun sover kun i termojakke endnu, men hun sover selvfølgelig også max en time i dagpleje. Og sover ikke herhjemme længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det passer nogenlunde med Bella sidste vinter. Der købte jeg en brugt voksipose, som hun så havde ovre hos DP.

Så sent som i dag, sagde DP at det for Bella stadig er nok med hue og fleecetrøje. Men når det bliver koldere, får hun voksien med igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sov han i vinterjakke og dyne. Det gør han også i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vs sover han i et rum, men det er det "kolde rum" han sover i. Minder nok mest om et skur ;)

Der har han en fleecedragt og hue, futter og vanter i uld. Derover en dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores har altid sovet i vamsede fleecedragter om vinteren, sådan nogle som kan bukkes om på hænder og fødder..... Og så en elefanthue (i uld, men det kan også være andet)

Og det har været tilstrækkeligt, sammen med en god vinterdyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia sover med en ulddragt yderst. Hun tåler ikke så godt uld inderst, men intet problem yderst.

Derudover har hun hue og vanter på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega har ulddragt på ud over sit alm tøj, uldfutter, uldhue, uldvanter. Sover med dyne. Når det bliver rigtig koldt kommer de i soveposer i VS. :)

Her har hun altid kolde fingre efter lur :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sit normale tøj og evt en trøje i soveposen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voksi ;) pt med alm bluse og bare ben! Men skal snart have vanter på også.

Men ville vælge en ulddragt yderst, hvis jeg ikke havde en Voksi (havde I ikke en pose-ting også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voksi.. Alm tøj (uld/silke body uden ærmer, bluse, bukser og strømper), hue, vanter og en cardigan. Han er dejlig lun :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inderst:

Uldbody (her giver du jo bare bomuld) og alm strømper

Tøj:

Bare ben, alm bluse

Overtøj:

Uldfleece dragt, den har ombuk om hænder og fødder og har hætte

Derudover: dyne

Når det bliver endnu koldere vil han yderligere have sine bukser på, uldsokker, nogle uldluffer og en tynd elefanthue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla sover i voksi, men hun ligger helst med armene oppe. Hun får en tyk uld-striktrøje udover det alm. Tøj, vanter og elefanthue. På benene har hun gerne bløde bukser eller strømpebukser. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bruger desværre ikke voksi i DP men bare alm dyne. Må se efter en god ulddragt evt - anbefalinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bruger desværre ikke voksi i DP men bare alm dyne. Må se efter en god ulddragt evt - anbefalinger?

Vi har haft Engel 2 år i træk. Den er rigtig god. Jeg har drømt om en disana, som er lidt pænere (synes jeg) den er dog også en del dyre, og det gider jeg ikke betale.

Jeg har købt Ws Engel hos uldbørn.dk i år og naturebaby.dk sidste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har fleecetrøje, tykke sokker, vanter/sokker og tynd elefanthue.

I vuggestuen har han både sådan en dynedragt, dybe og tæppe på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft Engel 2 år i træk. Den er rigtig god. Jeg har drømt om en disana, som er lidt pænere (synes jeg) den er dog også en del dyre, og det gider jeg ikke betale.

Jeg har købt Ws Engel hos uldbørn.dk i år og naturebaby.dk sidste år :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft Engel 2 år i træk. Den er rigtig god. Jeg har drømt om en disana, som er lidt pænere (synes jeg) den er dog også en del dyre, og det gider jeg ikke betale.

Jeg har købt Ws Engel hos uldbørn.dk i år og naturebaby.dk sidste år :)

William er relativt lang ikke? Kan han være i 86/92?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dagplejen sover Anna i et overdækket skur, så der er meget læ. Hun sover kun i normalt tøj plus ekstra cardi, juniordyne og tæppe i bunden af barnevognen. Tror ikke engang hun har fået vanter på endnu. Det styrer DPmor helt selv. 

 

Herhjemme er der meget koldere, da vi bor på toppen og har ikke meget læ. Som det er nu sover hun i voksi med Engel ulddragt (vi har også haft vores i 2 år). Der er indbyggede vanter, hue og fødder i - smart - og så overtrækket over barnevognen. That´s it. :)

 

Når det bliver rigtig koldt får hun en ekstra hue på og ekstra vanter - muligvis et tæppe inderst i voksien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William er relativt lang ikke? Kan han være i 86/92?

Ja det kan han (heldigvis!!, det er jo den største). Den er bred - for bred for W, men det gør jo ikke noget når han skal sove, og lang i arme og ben - kroppen er dog ved at være godt fyldt ud allerede (altså der fra numse til hals), og jeg frygter lidt for længdeproblemer hvis vinteren varer længe. Han vokser stadig med rekord fart!

Ps: han er 90 cm lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan han (heldigvis!!, det er jo den største). Den er bred - for bred for W, men det gør jo ikke noget når han skal sove, og lang i arme og ben - kroppen er dog ved at være godt fyldt ud allerede (altså der fra numse til hals), og jeg frygter lidt for længdeproblemer hvis vinteren varer længe. Han vokser stadig med rekord fart!

Ps: han er 90 cm lang

Det er jo netop det... Junior (17 måneder) nærmer sig også de 90 med lynets hast, så jeg tæller lidt på knapper... Gad vide, hvordan Disanas er i størrelsen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo netop det... Junior (17 måneder) nærmer sig også de 90 med lynets hast, så jeg tæller lidt på knapper... Gad vide, hvordan Disanas er i størrelsen :unsure

Disana laver 2-delt (med smækbukser der går højt op) i større størrelser, op til 110 mener jeg. Det er i hvert fald min plan med sådan et sæt næste år! Jeg kan ikke sådan lige undværre uld.

Sættet er ret dyrt, men det kan vel sælges videre eller bruges til lillebrøster - hvis vi da snart kan få produceret sådan en <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har joha (str 90) og er fint tilfredse. Rart at der ikke er ombuk (det havde vi sidste år, og det dur ikke til en lang pige!) så hun får futter og vanter på, der også er lange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der forresten nogen, der kan låne mig et godt argument for, at junior har brug for en uld-dragt, selvom hans udmærkede ESL-fleecedragt stadig passer helt fint...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der forresten nogen, der kan låne mig et godt argument for, at junior har brug for en uld-dragt, selvom hans udmærkede ESL-fleecedragt stadig passer helt fint...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER