Forårsbarnet

Hvor mange med til barnedåb/navngivningsfest?

22 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder: hvor mange skal I/har I haft med til jeres dåb/navngivning eller hvad I nu holder for jeres små ? :)

Vi er oppe på næsten 90 og ca 70 hvis vi VIRKELIG skærer ned...

 

Det jo liiidt flere end jeg synes er 'normalt' /til at betale / osv..

 

Hvordan har I andre gjort det ? og hvor mange penge har I brugt (+ hvor mange gæster?)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ca 35 og vil ikk ha flere med. Sådan var det også første gang vi holdte dåb.

jeg synes at 70-90 er ret mange, når vi snakker dåb.

Ka desværre ikk huske hvor mange penge vi brugte, men i hvert fald under 10.000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 35 og vil ikk ha flere med. Sådan var det også første gang vi holdte dåb.

jeg synes at 70-90 er ret mange, når vi snakker dåb.

Ka desværre ikk huske hvor mange penge vi brugte, men i hvert fald under 10.000.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, vi har samme problem. Hvis vi skal invitere den familie, vi ses med, så er der alene der 60 personer. Dertil kommer 19 nære venner + 9 børn. Det synes jeg jo egentlig er for mange, men det er nærmest umuligt at skære listen ned uden at træde nogle over tæerne, da de alle hænger sammen i klynger og i øvrigt selv inviterer til ting...

 

I princippet er der en gren af min familie, jeg kan skære fra, men det vil gøre ondt, da de inviterer, når de holder noget. Hvis jeg skærer dem fra, så kommer vi ned på omkring 45 familiegæster, og så ville vi måske kunne skære venner ned til 16+8 børn. Det er nok også det laveste antal, som vi med nogenlunde god samvittighed kan slippe afsted med....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede 70, men fik en del afbud (sidste weekend inden jul ;) ) så endte med at blive omkring 52.

Vi holdt det til brunch på kroen ved siden af kirken til 225 pr person og halv pris for børn. Mener vi endte på lige under 11.000. Det var alle pengene værd at man ikke skulle planlægge, gøre rent, lave mad eller rydde op!

Brunch-løsningen kan fås billigere, men vi kunne godt lide iden om man kunne gå fra kirke til festen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 18. Det var kun nærmeste familie, der var inviteret :) og ingen venner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver ca 30, og holder det i et fælles lokale med frokost buffet udefra. Så ender i en pris på ca 5000 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det var mange mennesker!!

Vi var mellem 30-40 til Camilles dåb, og den kostede omkring 5000kr, men vi lavede alt selv :)

Jeg ville til enhver tid "nøjes" med forældre og søskende, også de venner jeg så på ugebasis eller talte med dagligt fx.

Jeg skar fx min moster og kusiner fra af den grund...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener vi var omkring 30-40 mennesker til begge børns dåb.

Sebastians holdt vi på en restaurant med buffet og vi havde så selv kagen med. Jeg mener det kostede 10-15.000 kr.

Cassandras holdt vi hos mine forældre, hvor vi fik mad udefra, jeg mener det kostede 5-10.000 kr.

 

Vi inviterede nærmeste familie og de nærmeste venner med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar!!

Synes bestemt selv 70 mennesker er mange - og enig i at 90 er FOR mange.. problemet er vi har store (tætte familier, mange papforældre, søskende osv) derudover har vi rigtig mange TÆTTE og rigtig gode venner (og ja vi snakker folk jeg snakker med ugentligt / ofte og som fylder meget i mit liv, ville ikke undvære nogle af dem.. så det er super svært at skære mere ned end 70.. men regner også med nogle afbud og så regner vi også med at lave alt selv og lave det som havefest med hjælp fra familie og venner - men dejligt at høre jeres løsninger og hvor meget i har brugt på det! det giver klart et bedre billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 10-11 begge gange... Bare den aller nærmeste familie. Vi lavede alt selv så budget var nok på 500 kr... Ikke noget særligt... Det var rart ikke at være flere så var der ro på omkring ungerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha ja - der er fordele ved at komme fra små familier :) Vi er desværre 40 når vi tæller tætte familiemedlemmer med :-/ og dertil barndomsvenner og tætte familie venner.. det løber hurtigt op (også økonomisk :/) !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme issue og har besluttet at skære helt ind til benet!

Bedsteforældre, oldeforældre, søskende og søskens kærester og børn (dem der så ingen af, børne altså, for vi de første) det ender på 16 stk (et afbud) - men nu har Laura også alle sine oldeforældre pånær en oldefar :)

Så kan vi være hjemme i stuen og selv stå for mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme issue og har besluttet at skære helt ind til benet!

Bedsteforældre, oldeforældre, søskende og søskens kærester og børn (dem der så ingen af, børne altså, for vi de første) det ender på 16 stk (et afbud) - men nu har Laura også alle sine oldeforældre pånær en oldefar :)

Så kan vi være hjemme i stuen og selv stå for mad :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at der er så store familier  :blink  :blink 70/90 personer er skisme mange og jeg forstår godt, hvis man ikke lige føler, at der kan skæres for meget. Ingen gode råd bare helt vildt "imponeret" over de store familier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 18. Det var kun nærmeste familie, der var inviteret :) og ingen venner.

:ditto

Min bror og hans familie kunne dog ikke komme (han er sømand og de bor i Sverige). Så vi var 17 ellers havde vi været 21.

Vi var kun bedsteforældre, søskende og oldeforældre (jeg har 3 søskende, min mand en).

Tror vi brugte omkring 1500kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 51 voksne og 9 børn.. vi havde 15 afbud :) kunne ikke se at vi kunne skære flere fra :P

 

Vi var i et forsamlingshus, hvor maden blev leveret udefra, og jeg havde bestilt en stor kage fra bageren :sandie

 

Vi brugte omkring 12000 kr i alt, dyrt, men det var en fantastisk dag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at der er så store familier  :blink  :blink 70/90 personer er skisme mange og jeg forstår godt, hvis man ikke lige føler, at der kan skæres for meget. Ingen gode råd bare helt vildt "imponeret" over de store familier.

 

Ja, og når jeg nævner 90 (inkl nære venner), så er der sågar familie, der er sorteret fra, fordi vi kun ses en gang om året. Men jeg må prøve at være endnu mere hård og se om ikke vi kan komme ned på omkring 65-70 stykker inkl. nære venner og så bliver det nok et fornuftigt antal, når der så sandsynligvis også kommer nogle afbud. Det er bare ikke sjovt at skære folk fra, der selv inviterer én, når de har familiebegivenheder, men logistikken er jo også nødt til at hænge sammen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snublefod: Ja det er samme dilemma vi sidder i nemlig! Dem vi har på listen nu er reelt de tætte fra familie og omgangskreds - nogle der bliver betydningsfulde for vores søn .. det er virkelig mennesker der bare skal være med og ved ikke hvordan jeg skal skære mere ned (end vi allerede har gjort, fx med familie vi ser sjælendt som du selv nævner..) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvis al familie, bonusfamilie, og lidt venner skal med og deres børn skal med ender vi på 90 - det er vi slet slet ikke interesseret i. Da vi holdt bryllup i år, skar vi hårdt en del af mandens familie og al min bonusfamilie væk og endte på ca. 65 inviterede - og det var uden børn. 

 

VI har valgt at sige at til barnedåben bliver kun vores søskende, deres børn, forældre og bedsteforældre inviteret af familie (15 stk.) og derudover bliver vores nærmeste venner og deres børn inviteret (det er trods alt dem der kommer til at omgåes os og baby mest) og det er så yderligere ca. 25 stk. - så vi ender med at invitere 40 pers. inklusiv børn - det var ret vigtigt at komme ned på max 40 da det er det antal der er plads til i det lokale vi vil leje. - der kommer helt sikkert en del sure miner fra min familie især og bonusfamilie - men ærlig talt så er jeg så ligeglad, jeg synes ikke en barnedåb skal være stor (den her bliver allerede rigeligt stor - og håber lidt på nogle afbud  :unsure ). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville bare ikke holde bryllup nr 2 sådan rent størrelsesmæssigt, så vi skar i venneflokken ved at sige, at vi kun inviterede dem, som selv havde inviteret til dåb/navngivning. Det gav en naturlig og forståelig opdeling. Vi holdt også på restaurant og hurra for Ingen oprydning! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Lises barnedåb var vi omkring 30 pers. Vi bestilte mad fra kokken og jomfruen, købte drikkevarer i Tyskland, fik min mor til at bage brød til maden og så lånte vi et festlokale gratis fra Pers arbejde. Jeg fik en veninde til at hjælpe med maden for lidt småpenge + hun var med til festen, og så fik jeg en bekendt til at lave en dåbskage, hvor hun kun tog pengene for materialerne til den. Alt ialt endte det med at koste omkinrg 3500-4000 kr.

 

Nu har vi lige afholdt Simons dåb, hvor vi blev 33 pers., og denne gang har vi "flottet" os mere. Det var ikke muligt at låne det samme lokale igen, så vi endte med at holde det på en restaurant og bestilte et koldt buffet frokostbord samt ubegrænset antal drikkevarer. Min bekendte der lavede Lises dåbskage var ude at rejse, så jeg endte med at måtte bestille dåbskage fra mere professionelle folk, der tog mere for det. Alt ialt endte det med at koste 9200 kr, men så skulle vi heller ikke røre en finger, fik sindssygt lækker mad og en fantastisk dåbskage! Det var alle pengene værd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER