Guest

Mor/mor, hvordan?

47 indlæg i dette emne

Og stort tillykke med graviditet og bryllup forresten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blander jeg mig lige men.... Er forsøgertillæg ikke kun en mulighed, hvis man er enlig forsøger? Ellers er det bare helt almindelig SU-sats og så selvfølgelig de ekstra 12 klip til dig og 6 til din partner (mener jeg)? Sådan var/er det i hvert fald for os - jeg har ikke styr på antallet af partnerens ekstra SU-klip, for J nåede lige at blive færdig inden Adam kom til verden

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.495 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.839 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.332 kr

 

Og tak  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utrolig at DK stadig er så "gammeldags" når nu det er den generelle holdning at "dobbel mødre/fædre" selvfølgelig er ok. Man skulle da tro at der på nuværende tidspunkt havde været andre igennem SU møllen!!!

Men egentlig rimelig fedt at kunne skrive i livserfaringen "De første lesbiske mødre på barsel på SU - grunden til at SU styrelsen i dag har regler på området" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at der kom en løsning :)

Og tillykke med det forestående bryllup :loveshower det kan bestemt anbefales ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.495 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.839 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.332 kr

 

Og tak  :)

 

Nemlig, derfor jeg spurgte til det med om du vil være enlig forsørger og om din kæreste også er på SU :)

Min mand er nemlig i job, så jeg har ikke kunne få noget som helst tillæg til SU.

 

Spændende, hvad de finder ud af :) Jeg tænker umiddelbart, at det jo må afhænge af, hvad statsforvaltningen ender med at konstatere "I er"? For hvis din kæreste så også er forsørger på SU, er det jo den nederste mulighed, men hvis hun først er forsørger, når hun adopterer, så må det være nr. 2 indtil da? Eller hvordan defineres en forsørger egentlig? Er det nok at I har boet sammen et vist antal år? Ej, nu blev jeg lige lidt mere forvirret :D Sorry! Haha!

 

Hvor er det vildt, at det skal være så besværligt, når I egentlig har prøvet at skabe et barn på egen hånd, såvidt muligt! I får sat nogle folk på prøve, der skal tage nogle beslutninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg aner det ikke :blink. Det vil vise sig, hvad SU-styrelsen siger, når de hører om vores "arrangement" :). Jeg tror nok, man først er forsørger, når man har adopteret, blot at have forældremyndighed giver ikke den status. Men jeg er jo ikke eneforsørger... Jeg ved det sgu´ ikke, men skal nok vende tilbage og fortælle :P.

 

Ja, vi ville gentlig bare gøre det på den nemme måde ved at inseminere derhjemme selv og så få vores baby. Nemt. More the fools us :D.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et helt andet spørgsmål - har I tænkt over hvad jeres barn skal kalde jer? Altså du bliver jo mor som en selvfølge med hvad med din kommende hustru?

Jeg har et lesbisk venindepar, hvor den ene er mor (hende der har født) den anden bliver kaldt hendes navn. Men jeg kender et andet lesbisk par, hvor begge bliver kaldt mor :)

 

Så er bare lidt nysgerrig - men ok hvis du ikke vil svare eller ikke har tænkt så langt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et helt andet spørgsmål - har I tænkt over hvad jeres barn skal kalde jer? Altså du bliver jo mor som en selvfølge med hvad med din kommende hustru?

Jeg har et lesbisk venindepar, hvor den ene er mor (hende der har født) den anden bliver kaldt hendes navn. Men jeg kender et andet lesbisk par, hvor begge bliver kaldt mor :)

 

Så er bare lidt nysgerrig - men ok hvis du ikke vil svare eller ikke har tænkt så langt endnu :)

 

Jeg har også et lesbisk vennepar, der hedder de Mor Anne og Mor Trine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et helt andet spørgsmål - har I tænkt over hvad jeres barn skal kalde jer? Altså du bliver jo mor som en selvfølge med hvad med din kommende hustru?

Jeg har et lesbisk venindepar, hvor den ene er mor (hende der har født) den anden bliver kaldt hendes navn. Men jeg kender et andet lesbisk par, hvor begge bliver kaldt mor :)

Så er bare lidt nysgerrig - men ok hvis du ikke vil svare eller ikke har tænkt så langt endnu :)

Min kusine har født drengene og bliver kaldt mor.. Hendes kone er sicilianer, så hun bliver helt naturligt kaldt mama.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine har født drengene og bliver kaldt mor.. Hendes kone er sicilianer, så hun bliver helt naturligt kaldt mama.. :)

Sådan var det også med en jeg arbejdede sammen med, hun var mor og hendes kæreste mama.

Det giver god mening synes jeg, at man for hver sin titel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved det faktisk ikke endnu :rolleyes. Jeg synes, G skal have lov at kaldes "Mor", når nu jeg er biomor. Vi har haft maaaaaaange sjove navne oppe at vende. Mama, Mammi, Mutti, Mommy, Mumi osv. Men jeg kan ikke rigtigt forholde mig til nogen af delene.

 

Måske Blybber selv finder på noget? På den anden side er det jo bedst at have et udgangspunkt. Vi havde ikke tænkt på det med Mor-B og Mor-G. Det er faktisk en god idé :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores naboer er Far og Thomas. :) (og så bor mor + hendes mand også i byen) altså et regnbuebarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi "kender" et par der bliver kaldt mor og mammi.. Og det er i og for sig helt fint... Jeg kan bare aldrig huske hvem der er hvem og klokker i det hver gang.. - nu griner de blot af det, men jeg tænker at det må være ret irriterende til sidst.

(Men det er jo min fejl)

Og stort tillykke med graviditet og bryllup.. Sikke en herlig tid at gå i møde :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

. Vi havde ikke tænkt på det med Mor-B og Mor-G. Det er faktisk en god idé :).

De er i hvert fald glade for det. Når man er etnisk dansk, så er 'mor' bare tungere/bedre/mere rigtigt end mama og alle andre måder at sige mor på. Så de kunne ikke finde ud af hvem der skulle have den gode titel, så derfor fik de den begge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved det faktisk ikke endnu :rolleyes. Jeg synes, G skal have lov at kaldes "Mor", når nu jeg er biomor. Vi har haft maaaaaaange sjove navne oppe at vende. Mama, Mammi, Mutti, Mommy, Mumi osv. Men jeg kan ikke rigtigt forholde mig til nogen af delene.

Måske Blybber selv finder på noget? På den anden side er det jo bedst at have et udgangspunkt. Vi havde ikke tænkt på det med Mor-B og Mor-G. Det er faktisk en god idé :).

Du skal nok ik regne med, at Blybber selv finder på noget før en vis alder. De små kalder os jo det, som vi selv kalder os eller som de hører andre gøre. Så når I finder det der virker for jer, så vil det være det mest naturlige for Blybber :)

Ka godt forstå det er svært at finde det "rigtige".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster er gift med en kvinde. De udført også selv inseminationen hjemme og hendes kone adopterede barnet. Faderen er dog inde i billedet, da de ønskede en kendt far, men han betaler selvfølgelig ikke børnebidrag. Fantastisk løsning som bare fungerer SÅ fint for dem alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvornår konen adopterede? Og hvornår det foregik? Reglerne bliver jo lavet om hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvornår konen adopterede? Og hvornår det foregik? Reglerne bliver jo lavet om hele tiden.

Det er 12 år siden, så reglerne er sikkert lavet om mange gange, men når baby er 3 måneder gammel skriver faderen under på at han fralægger sig rettighederne. Og så var der lidt flere dokumenter, men rent juridisk var det fuldstændig uproblematisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, gid de havde beholdt de gamle regler så. Tak for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER