Guest

SPARK :-)

43 indlæg i dette emne

Så sparkede lille Blyb for første gang, så jeg kunne mærke det! :loveshowerOg han gentog endda succesen, så Gitte kunne mærke det :7himmel. Hvor er det vildt! :kuller

 

Hvor mange af jer andre har mærket jeres lille skat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så sparkede lille Blyb for første gang, så jeg kunne mærke det! :loveshowerOg han gentog endda succesen, så Gitte kunne mærke det :7himmel. Hvor er det vildt! :kuller

 

Hvor mange af jer andre har mærket jeres lille skat?

 

Det er så dejlig en følelse :)

Er meget imponerede at du har kunne mærke det nu og så med det samme kan andre også mærke det:)

 

 

Jeg har kunne mærke Mikro i 3 ugers tid nu mener jeg, men manden har kun lykkes at mærke ham/hende 2 gange og det er inden for den sidste uge selvom jeg mærker ham/hende flere gange dagligt:).

Men er dog stadig meget uregelmæssigt hvornår, og nogen dage helt uden:) (så bliver man unødigt bekymret) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejligt med liv :loveshower

Her har jeg mærket Mini i mange uger efterhånden, men den sidste uges tid er det blevet til rigtige spark, og kan mærke når han mosler rundt.

Jeg har mærket ham udefra et par gange, men det er stadig svært at mærke, måske er jeg for polstret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg har mærket den lille siden i fredags hvor jeg var 19+6.. :) men ikke så meget udenpå endnu men kunne se maven bevægede sig og hoppede :D

Er bare spændt på md i morgen. Nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mærket noget endnu men da vi var til kønsscanning fik vi af vide at jeg har en udadvendt moderkage så der går nok lidt tid inden jeg mærker noget. Hvordan føles det når den bette sparker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mærket noget endnu men da vi var til kønsscanning fik vi af vide at jeg har en udadvendt moderkage så der går nok lidt tid inden jeg mærker noget. Hvordan føles det når den bette sparker?

 

De første par gange synes jeg det føltes som nogen kørte en finger på indersiden af maveskindet. 

 

Nu sparker/slår han/hun så meget at jeg lige mister koncentrationen om hvad jeg laver. Ikke at det direkte gør ondt, men nogen af dem føles næsten som om jeg bliver skubbet/puffet indefra og næsten får en lille mavepuster :). Er helt fantastisk og var møg irriterende i går da han/hun blev ved og jeg intet kunne koncentrerer mig om :P

Så spillede vi klassisk musik med Vivaldi og den lille blev helt stille. Om det var et tilfælde eller om musik gjorde en forskel vides jo så dog ikke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også udadvendt moderkage, men i nat var der virkelig ingen tvivl. Han lossede så hårdt, at både min kæreste og jeg kunne mærke det på én gang :). Jeg er 21+0 i dag :D.

 

Held og lykke med MD-scanning Marmik :).

 

Hvor sjovt, vi spillede også Vivaldi for ham i går :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker det meget - især aktivitet når jeg sidder i møder eller når jeg skal sove. 

Kan også mærke det udenpå nu, og har vel mærket liv hver dag og flere gange pr. dag i lidt over en uge nu. :) Meget sjovt, min søn på lidt over 3 har også mærket hende, hvortil han sagde "Mor hun kan jo ikke komme ud - hun banker på, men hvordan lukker vi op"? Vi var færdige af grin ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker det meget - især aktivitet når jeg sidder i møder eller når jeg skal sove. 

Kan også mærke det udenpå nu, og har vel mærket liv hver dag og flere gange pr. dag i lidt over en uge nu. :) Meget sjovt, min søn på lidt over 3 har også mærket hende, hvortil han sagde "Mor hun kan jo ikke komme ud - hun banker på, men hvordan lukker vi op"? Vi var færdige af grin ;)

 

Hvor er det bare en skøn kommentar fra jeres søn :) Nu kan jeg ikke stoppe med at smile:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 19+1 og har de sidste tre dage ca, mærket ham indvendigt mure rundt et par gange dagligt. Men idag har han været vild aktiv det meste af eftermiddagen og aftenen. Mærker ikke spark udenpå men mærker ham tydelig presse kroppen eller hoved ud mod maveskindet. Det føltes underligt, og samtidigt super rart:) dejligt man mærker at der er liv i maven, tror bare jeg godt kunne blive afhængig af det:) Jeg har altid sagt at jeg ikke vil være den gravide der altid går, står og ligger med hænderne på maven, men nu forstår jeg godt hvorfor :) det er jo en fantastisk følelse og man knytter sig helt til den lille der inde:) Det er en skøn tid, nyder det 100 %

Glæder mig til MD scanning på Mandag, spændende og tappen er faldet af siden sidst eller om det stadig er lille baby boy. Glæder mig til at se ham igen, sidst var i uge 16 og der havde han det godt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket spark og vendinger rimelig kraftigt i et par uger. Manden har også tydeligt kunnet mærke det uden på maven :) Men indimellem kan der gå lang tid, hvor der ikke rigtig er så meget. Jeg er nu i 23. uge og min jordemor har sagt, at fra uge 24 skal man kunne mærke liv hver dag. Så jeg håber, jeg kommer til at føle endnu mere liv flere gange om dagen i løbet af en uges tid, så jeg undgår unødige bekymringer ;-)

Har I andre også hørt det med uge 24?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, har også hørt det med uge 24 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så håber jeg, der kommer endnu mere gang i den i løbet af kort tid ;-)

Men moderkagen ligger også ud mod maven, så det har nok også en betydning.... Gider i hvert fald ikke gå hver dag og tænke, om der nu har været "nok" liv :-/ Det skal jo bare gerne nydes ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså personligt at det er vigtigst at holde øje med at det bare ikke ændrer sig for meget. Eks, hvis man har et meget aktivt barn, så skal man blive bekymret, hvis man pludselig næsten ikke mærker liv.

Man kender jo sit barns rytme og kan formentligt mærke, hvis der sker store ændringer :)

Så hvis nu dit barn bare er en rolig en af slagsen, så skal du "bare" holde øje med, at der ikke pludselig er næsten helt stille.

Det er i hvert fald mine tanker om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså personligt at det er vigtigst at holde øje med at det bare ikke ændrer sig for meget. Eks, hvis man har et meget aktivt barn, så skal man blive bekymret, hvis man pludselig næsten ikke mærker liv.

Man kender jo sit barns rytme og kan formentligt mærke, hvis der sker store ændringer :)

Så hvis nu dit barn bare er en rolig en af slagsen, så skal du "bare" holde øje med, at der ikke pludselig er næsten helt stille.

Det er i hvert fald mine tanker om det :)

 

 

Så håber jeg, der kommer endnu mere gang i den i løbet af kort tid ;-)

Men moderkagen ligger også ud mod maven, så det har nok også en betydning.... Gider i hvert fald ikke gå hver dag og tænke, om der nu har været "nok" liv :-/ Det skal jo bare gerne nydes ;-)

 

Vil jeg også tænke.

 

 

Min lille Mikro har det med at sparke om morgenen (gerne inden jeg er vågen, så ikke lige hverdag jeg opdager det) og så om aftenen når jeg prøver at sove kl 22-24. Og så stopper den lille konsekvent at sparke når manden ligger sin (kolde) hånd på min mave :) 

 

Så tænker at I andre nok har lignende mønstre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sparker han også om morgenen om morgen, oftest inden jeg vågner , eller i forb. med en af de utallige tisse-ture kl 4 om morgenen. Gab!

Og så også om aftenen. De sidste dage har han ikke været så aktiv (tror jeg) men jeg har også været på arbejde og arbejder aften, så midt i arbejdet er det ikke sikkert jeg "når" at opdage det.. :)

En aften jeg gik i seng fik jeg et ordentlig spark, det var nærmest som en Mavepuster, men manden har ikke mærket ham endnu desværre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har garanteret ret. Det handler om en rytme :-) Og jeg kan også genkende det med spark morgen og aften og stilhed om dagen.

Det er nok også fordi, at jeg i tidligere graviditet har oplevet MEGET aktivitet og så sammenligner med det. Men alle børn og også graviditeter er jo forskellige ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har garanteret ret. Det handler om en rytme :-) Og jeg kan også genkende det med spark morgen og aften og stilhed om dagen.

Det er nok også fordi, at jeg i tidligere graviditet har oplevet MEGET aktivitet og så sammenligner med det. Men alle børn og også graviditeter er jo forskellige ;-)

 

Jeg tror ihvertfald ikke at du behøver bekymre dig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle steder jeg har læst og alle personer, jeg har spurgt er svaret det samme: Uanset hvor meget den lille sparker den ene uge, kan han/hun sagtens ligge anerledes og derfor næsten ikke mærkes den næste uge. Så jeg ville ikke være bekymret. Hvis du slet ikke kan finde fred, er der jo altid en ekstra-scanning som mulighed. De koster ikke meget mere end 400 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle steder jeg har læst og alle personer, jeg har spurgt er svaret det samme: Uanset hvor meget den lille sparker den ene uge, kan han/hun sagtens ligge anerledes og derfor næsten ikke mærkes den næste uge. Så jeg ville ikke være bekymret. Hvis du slet ikke kan finde fred, er der jo altid en ekstra-scanning som mulighed. De koster ikke meget mere end 400 kr.

Her er det også meget forskelligt! Sidste uge mærkede jeg en masse, og i denne uge har jeg ikke mærket så meget. Tror han ligger med hovedet ind mod ryggen og sparker så jeg ikke kan mærke ham. Nu er det som om han har vendt sig igen for nu mærker jeg liv igen :) tror det er meget forskelligt som du siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke mærket meget de sidste par dage men nu kom der lige nogle ordentlig spark.. og manden mærkede hende for første gang.. jahhhhh.. er så glad.. dejligt og kunne begynde og dele det med ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have for de beroligende ord  :)  Det er rigtig rart at blive klogere på, hvad I andre tænker og har hørt. I dag har jeg jævnligt mærket små spark, så jeg vil lade være med at bekymre mig, men alligevel overveje den ekstra scanning.... bare for hyggens skyld  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii har mærket det første spark i dag, jeg var til masage og kranio sakral terapi i formiddags og mens jeg slappede af så mærkede jeg et bette spark.... Er i 18+5 idag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! :loveshower :loveshower. Det er så dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER