Elisamus

Bækkenløsning - hvordan føles det

6 indlæg i dette emne

Er der nogen der kan beskrive hvordan bækkenløsning føles og hvor smerterne sidder?

Jeg har ondt i mit højre lår helt oppe hvor det nærmest hæfter fast på underlivet. Det er en stikkende smerte og det gør ondt når jeg går, dog ikke hele tiden. Det begyndt i går aftes, jeg mærkede ikke noget her til formiddag men nu er smerten kommet tilbage. Men er det en overbevisning eller er det begyndende bækkenløsning, jeg er i 15+4...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som bækkenløsning, heldigvis. Måske mere noget muskeloveranstrengelser?

 

Min bækkenløsning kom listende ved at det begyndte at gøre ondt i lænden når jeg stod og gik, eller hvis jeg skulle vende mig i sengen. Det er her jeg har allerflest smerter og besvær. Så gjorde det ondt inde i mine knogler, føles det som. Jeg har læst mange steder, at det føles ligesom at have forstuvet sit bækken, og det synes jeg nu egentlig passer meget godt. Dog først som det tager til og heldigvis ikke i starten.

 

Hvis du er i tvivl, kan du gøre dig nogle forskellige forholdsregler, som ofte hjælper på smerterne, så kan du jo mærke om det gør en forskel.

Ikke sprede dine ben, og sid altid med dem samlede. Tag ikke benene over kors. Lig med en pude mellem benene og lig på siden. Tag små skridt. Sid ikke i skrædderstilling - sid altid med knæ, hæl og næse samme vej. Altså sid helt lige op og ned, hvis ikke du ligger på siden. Vrid ikke i kroppen.

 

Det er rigtigt at smerterne fra bækkenløsning kan skyde ned i lårerne, men så vidt jeg har forstået er det ikke dér det starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min startede med en ømhed i lænden, når jeg stor for længe etc, og blev på få uger til en reel smerte. Det sad i lige der, hvor nogle har "smilehuller", eller der, hvor det passede med at mine fingre kunne nå, når jeg satte hænderne i hofterne, med tommelfingeren vendt fremad.

Det var samtidig en følelse af, at mit "understel" var løst, og når jeg havde ondt, hjalp det af få tryg på mine hofter. Kan huske en dag jeg var med manden ude og handle, og han måtte gå og holde om mine hofter og mase dem lidt ind mod hinanden, for at jeg kunne gå ud til bilen, fordi det begyndte at gøre rigtig ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som smerter i lysken. Jeg ville få lægen til at undersøge dig for bækkenløsning. Jeg tør ikke rigtig udtale mig men muligheden er der desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være almindelige ligamentsmerter. Det kan virkelig gøre nas og stråle ud i lårene.

 

Ved mig startede bækkenløsning også som rigtig stor smerte i lænd og i selve bækkenet. Jeg kunne næsten ikke gå i de døgn det værst. Jeg kunne ikke sidde op mere end halv times tid af gangen, så skulle jeg ned på siden og ligge eller op og gå (selvom sidstnævnte også kunne gøre ondt). Jeg kunne ikke ligge med samlede ben på siden og måtte sove med puder imellem indtil et halv år efter min fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved lægen i dag, og det var "bare" mine symfyse ledbånd der er ved at give sig for at gøre plads til bebs.

Lægen trykkede på mig og hold da helt ferie det gjorde ondt. Han sagde det var meget normalt fra uge 14-24 (jeg er selv i 15+5)... Så jeg skal bare tage den lidt med ro og passe på mig selv.

Og så glædede han sig til at se mig igen i uge 24 hvor vi også skulle høre hjerte lyd, dejligt med en læge der kender en så godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER