Sannefm

Hvordan er det med babyens vægt, når maner gået over tid?

11 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er 40+3 og var til jordmoder her i dag, hvor den lille(i øvrigt en pige) blev skudt mellem 35-3600 g

Det fik mig til at tænke på om babyen ikke bliver ved med at vokse i maven når man går over tid?

Nogen som har erfaringer de kan dele??

Venligst Sannefm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Min nr. 2 var jeg til jordemoder samme dag 40+5 som jeg fødte og kan læse i min journal at hun skød ham til 3200g, men han vejede 4070g så det er kun et skøn de sætter og ja de vokser og vokser inde i maven :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde, der første gang fødte 3 uger EFTER termin. En lille pige på 2.900 gram. 2. gang blev hun sat igang 2 uger efter termin, da de sagde, der var mulighed for at babyen fakisk kunne tabe sig, når man gik så meget over tid. Hvordan det lige fungerer ved jeg ikke, men den anden pige var i hvert fald større, selvom søstrene ellers havde fulgt hinandens vækstkurver temmelig præcist.

Omvendt fik jeg at vide, at jeg skulle have en 2800 gram pige, og jeg fik en 3900 grams pige 1 måned før tid ;)

Stoler ikke helt på de vækstscanninger- men det er jo også bare et skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde, der første gang fødte 3 uger EFTER termin. En lille pige på 2.900 gram. 2. gang blev hun sat igang 2 uger efter termin, da de sagde, der var mulighed for at babyen fakisk kunne tabe sig, når man gik så meget over tid. Hvordan det lige fungerer ved jeg ikke, men den anden pige var i hvert fald større, selvom søstrene ellers havde fulgt hinandens vækstkurver temmelig præcist.

Omvendt fik jeg at vide, at jeg skulle have en 2800 gram pige, og jeg fik en 3900 grams pige 1 måned før tid ;)

Stoler ikke helt på de vækstscanninger- men det er jo også bare et skøn :)

Hold da helt. Så kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvorfor man så laver vægtskøn når de kan være sååå langt fra. Hvad med scanningerne på hospitalet, kan man så heller ikke regne med dem??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit at de dersens skøn er heeeelt henne i vejret..

Da jeg skulle ha min datter var jeg hos jm i uge 39, her blev hun skønnet til 3600... en uge efter blev hun født og vejede så 3620.

Så lige der passede det jo meget godt.

Men fødsels JM sagde hele tiden: "det her er et meget stort barn, ihvertfald over 4kg".

Denne gang sagde scanning i uge 20 at lillebror var i den gode ende - et stykke over gennemsnittet.

JM sagde i uge 29 det samme og skønnede ham til 1400.

Igår hos lægen i uge 33, sagde hun at han ikke er i den store ende og skønnede ham til 1800 (hvor han burde være 2kg, altså som stor baby).

Så alle de skøn synes jeg slet ikke er til at finde rundt i :wacko og tror ikke at man skal ligge for meget i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt. Så kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvorfor man så laver vægtskøn når de kan være sååå langt fra. Hvad med scanningerne på hospitalet, kan man så heller ikke regne med dem??

Jeg kunne i hvert fald ikke ;) Og jeg er endda scannet omkring 13-14 gange, da jeg fik veer i uge 29. Tror jeg vægtskøn fra de fleste scanninger. Så meget for dem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne i hvert fald ikke ;) Og jeg er endda scannet omkring 13-14 gange, da jeg fik veer i uge 29. Tror jeg vægtskøn fra de fleste scanninger. Så meget for dem :P

Okay. Tusind tak, så tror jeg at jeg lukker ørerne hvis jeg når og skal til sidste scanning i uge 41+3;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Tusind tak, så tror jeg at jeg lukker ørerne hvis jeg når og skal til sidste scanning i uge 41+3;o)

Det KAN jo også være de har ramt nogenlunde med dig :)

Men held og lykke i hvert fald. Glæder mig til at høre/se mere :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et vægtskøn ved scanning på 2800 g to dag før jeg fødte en dreng på 2700 g, så her passede det meget godt. Min jordemoder, og alle andre der mærkede mig på maven for den sags skyld, skød over med ca 4-500 g..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+3 blev gusse skønnet til 3100 g.

da jeg kom ind med veer 41+2 blev han skønnet til 3500 g..

og 3 timer sener kom en basse på 3920 g til verden..

nogle gange begynder bebs at tabe sig inde i maven til sidst, fordi moderkagen ikke virker optimalt mere.. men ellers tager de ca 200-300 g. på om ugen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea blev født 41+3 og vejede 3700...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER