Mistel

Hvordan har I fejret den første fødselsdag?

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Nu varer det ikke længe før min store lille skat fylder 1 år!!! :blink Hvordan pokker gik det lige til!?!

 

Så nu er jeg ved at planlægge fødselsdagsfest og ville så lige høre, om der er nogen, der har lyst til at fortælle, hvad de har gjort eller planlægger at gøre - som inspiration.

 

Umiddelbart er planen denne, at på selve dagen, som er en tirsdag, holder manden og jeg fri, og så skal vi til cake smash og bare hygge os sammen os 3.

 

Om lørdagen har vi så inviteret familien: Bedstemor og Bedstefar, Mormor, Onkel og kæreste, fætter og svigerfamilien - Tante + kæreste, kusine+mand og barn - altså 14 i alt med børn.

Vi inviterer til kl. 13, og så har jeg tænkt, at der skal være noget hjemmebagt rugbrød og franskbrød samt noget pålæg. Laver måske en rullepølse selv og så nogle forskellige kager. Øl, vin, vand, kaffe og te. Der bliver ikke som sådan dækket op, men man kan tage mad og drikke, som man nu har lyst, og så skal det i øvrigt foregå på Vitus OG hans lille kusine Kammas præmisser.

 

Nå ja, og så har jeg et tillægsspørgsmål. Min brors kæreste - de har været sammen ca. 2 år - har 3 børn. De er 5, 13 og 15 - og nogle søde drenge, ingen tvivl om det. Vi har mødt dem, men har ikke specielt meget med dem at gøre. F.eks. sendtevi  et beløb da den ældste blev konfirmeret - 500 kr fra mine forældre og så os. Så det er niveauet. Jeg er meget i tvivl om, jeg skal invitere dem. På en måde er dagen tænkt ret uformelt - på den anden side synes jeg godt nok vi bliver mange. Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder som en god plan!

Vi havde oprindeligt planlagt frokost med rugbrød og lækkert, lunt pålæg, men da jeg var syg dagene op til, ændrede vi det til lasagne med salat og købe-flutes. Det var noget lettere ;)

Vi var 20 (har begge store familier, så tak for mange afbud!) og inviterede til kl 12. Så kunne vi lige strække det så Noah spiste frokost med os.

Så pakkede vi gaver op og derefter var der kaffe og lagkage. En til Noah og tre til os andre ;)

Vi holdt det på dagen, da det var en lørdag. Om mandagen havde han et fad frugt med i vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver I inviteret til deres fødselsdage? Hvis I gør vil jeg invitere dem. Og dog. Vi inviterede ikke min pap-bror, selvom vi ugen efter var til fødselsdag hos to af hans børn...

Har i plads? Og lyst? Vi havde ikke plads, for ville egentlig gerne se dem, men nogen gange må man altså sætte en streg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver I inviteret til deres fødselsdage? Hvis I gør vil jeg invitere dem. Og dog. Vi inviterede ikke min pap-bror, selvom vi ugen efter var til fødselsdag hos to af hans børn...

Har i plads? Og lyst? Vi havde ikke plads, for ville egentlig gerne se dem, men nogen gange må man altså sætte en streg...

Altså, som jeg siger - det er virkelig søde, velopdragne, fornuftige børn. Men de "betyder" ikke noget for mig, nu for at sige det lige ud. Så hvis vi skulle invitere dem er det ligeså meget for min bror og kærestens skyld. For at glæde dem. Jeg har ikke noget imod, at de kommer. Men som sagt betyder det ikke noget for mig - andet end der skal være mere mad... Jeg ved det sgu ikke..

 

Lyder som en rigtig dejlig dag, I lavede i øvrigt - minder meget om det, jeg havde tænkt mig :) Jeg havde også tænkt mig, at Vitus skulle have noget frugt med i vuggestuen. Har købt sådan nogle små papbægre i blå og hvid, som vist egentlig er beregnet til softice - så kan jeg lave en lille "anretning". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt det i sommerhus med god plads udenfor, lavede kagebord og inviterede til efter frokosttid. Så var der ellers fri leg og hygge.

Jeg ville invitere børnene med, når nu du har andre børn med. Min tommelfingerregel er, at hvis man inviterer fra den ene side, så inviterer man også fra den anden side. Og når nu kusinen har mand og barn med, så synes jeg også at bror må tage kæreste og børn med. Hvis det ikke er nogle i har kontakt med og egentlig ikke gider se, så skal i selvfølgelig ikke gøre det - det er jo jeres fest, og jeres regler ;)

Vi var forresten godt 40 - C har en mega stor familie med mange børn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastians 1 års fødselsdag var en lørdag, så vi holdt det på dagen. Vi startede med morgenmad og gaver hjemme.

Vi havde inviteret gæster til eftermiddags boller/kage og så noget skrub af mad :) Vi inviterede familie og venner og var vel omkring 30- 35 mennesker.

 

Cassandras 1 års fødselsdag, der boede vi i Tyskland. Mine svigerforældre kom på selve dagen og fejrede hende og så holdt vi hendes fødselsdag for familie og venner da vi var på besøg i Dk en mdrs. tid efter. Vi holdt på samme måde som med Sebastian.

 

Jeg tror jeg ville invitere børnene med. Hvis de ser sig selv som en familie så synes jeg at børnene høre med også selvom i ikke nødvendigvis har så meget med dem at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt den en solskinslørdag, hvor familien og de allernærmeste venner var inviteret - det inkluderer en del små børn. Vi lavede et lidt casual arrangement med mad på køkkenbordet, som man kunne hente af og sætte sig ved bordet, i stuen, i havemøblerne eller på tæppe på græsset. Der var frokost (meget færdigkøbt), boller og kage, og så hotdogs til aften - man kunne så deltage i så meget, som det nu passede.

Angående brormands kærestes børn:

bor din bror og kæresten sammen?

Hos os er det ret simpelt - hvis ting ligger en dag, hvor min mands børn er hos os, så har vi dem jo med (med mindre selvfølgelig det er et ærke-voksenarrangement), men vi låner dem ikke af moderen for at medbringe dem.

Hvis din bror og kæresten bor sammen, så tænker jeg, at invitationen til en børnefødselsdag må gælde børnene også, hvis de er i hjemmet den dag. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, de bor ikke sammen. Vi var sammen allesammen nogle dage i sommerhus denne sommer. Vi ankom dagen efter en af børnenes fødselsdag - vi havde så sendt ham 100 kr, da vi nu skulle være på ferie sammen. Ellers havde vi nok ikke gjort det... Det skal heller ikke være det store drama. Måske skal jeg bare spørge min bror, om de gerne vil have vi inviterer dem. Så kan vi jo sige, at de er velkomne, hvis de har lyst, men dybest set er det jo heller ikke sikkert, at de børn gider sidde sammen med en masse voksne, som de ikke rigtig kender..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ok, den er ikke lige til højrebenet, når de ikke bor sammen.

Jeg synes, at det lyder som en god ide at høre med brormand, hvad han helst vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER