Aoife

Hvor ofte gør i rent

39 indlæg i dette emne

Du må være heldig. Hvilken alder har dine? Mine er knap 14 mdr 13 mdr 10 mdr og 9mdr. Hende på 13 er min datter, så har jeg også lige min søn på 2½ i gæste dp, siden 14 januar.

Der er mine lige en tak ældre. De er 18 mdr, 16 mdr, 14 mdr og 13 mdr.

Da min datter var i dagpleje, der havde jeg hende også hjemme i gæstedagpleje, synes faktisk det var hårdt at få sit eget barn hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg gør rent i køkkenet hver 2 dag og vi er 2 voksne og 2 børn

i resten af huset er det når det trænger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Støvsuger 2-3 gange om ugen, og vasker gulv en gang med mindre, der er spildt et eller andet fedtet.

Badeværelserne får to gange om ugen og støvet forsvinder 1 gang om ugen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver der gjort rent 1 gang om ugen.... Med alt hvad dertil hører... Og så rydder vi op løbende, hver dag :)

Vi har så ingen børn endnu, men 4 katte og en hund... (hunden fælder dog ikke)

Er spændt på hvor ofte vi synes der trænger til støvsugning når der kommer en lille i huset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør tingene når det lige synes passer ind. støvsuger vel ca. hver 2.dag.. (gad godt hver dag men det er tiden bare ikke til)

Jeg går nok kun rent hver 1½ uge.. altså sådan støvsuger osv.. og hovedrengøring er kun 1 gang om måneden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores hjem bliver der hver dag ryddet op, så her ikke ligger noget og flyder :) Ca 2-3 gange om ugen støvsuger en af os og støv bliver tørret af hver lørdag samtidig med alle gulve bliver vasket..

Jeg kan godt lide at have et rent hjem, men man må også gerne kunne se her bor mennesker :P :P :P

Ud over det så lufter vi hver dag ud i 30 minutter, for synes huset bliver så frisk af det -_- -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bliver der støvsuget 5-6 gange om ugen og så ryddet op efter behov....

resten af rengringen laves når der trænger... men det er ikke noget jeg elsker....

Kan nu bedst lide her er rent, for så har jeg det bedre, kan ligesom ikke slappe af når der er skidt på gulvet og rod i krogene....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver der gjort rent og støvsuget, når jeg ikke kan holde rodet ud mere. Jeg støvsuger stue, køkken og entre ca. En gang om ugen. Resten, tja... Jeg synes der er ting, som er SÅ meget vigtigere end et støvfrit hjem (selvom vi da overvejer rengøringshjælp, for det er jo rart, at her er rent), så så længe her ikke er ulækkert, har jeg vigtigere ting end rengøring at tage mig til - at hygge med Josse f.eks., at vaske tøj, at handle, at have mor-tid i sofaen min. 30 min hver eftermiddag, at skrive i børnenes bøger, at øve fransk osv. osv. Rengøring er et nødvendigt onde hos os, det er ikke noget nogen af os nyder - først bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tørrer støv af, støvsuger og vasker gulv hver dag og ca. hver 2.-3. uge bliver der gjort hovedrent, men har heller ikke nogen børn, så har jo masser af tid til rengøring :lol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bliver der støvsuget 5-6 gange om ugen og så ryddet op efter behov....

resten af rengringen laves når der trænger... men det er ikke noget jeg elsker....

Kan nu bedst lide her er rent, for så har jeg det bedre, kan ligesom ikke slappe af når der er skidt på gulvet og rod i krogene....

Sådan er det også her, og jeg HADER at gøre rent, men jeg gør det tit alligevel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også at der altid er rodet og snavset, men jeg rydder op hver dag og gør rent i køkkenet. Og så bliver der tørt støv af med et par dages mellemrum og afhængig af sæsonen støvsuget mellem 1-3 dage.

Synes jeg kan rydde op og gøre rent konstant. Ret trættende når man også har fuldtidsarbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mandens opgave at støvsuge... Nogen gange sker det 2 gange på en uge, men for det meste er det vist en ting han får gjort i weekenden.

Vi gør som hovedregel også rent på badeværelset hver weekend.

Aftørring af støv og gulvvask er dog slet ikke en ugentlig ting. Tror jeg tørrer støv af hver 14. dag og gulvvask er vel ca. en gang om måneden. Vi bor på 3. sal og har hverken børn eller hund, så det trænger ikke så hurtigt. Køkkenet kan dog godt få en gang imellem ekstra, hvis det trænger.

Vi synes ikke det er fedt at gøre rent, men vi er ret gode til at sige 'så er det nu' og være aktive begge to i en times tid - så er det overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi støvsuger 2 gange om ugen - eller oftere, hvis det trænger (vi har hund).

Ellers er der dømt hovedrengøring med aftørring af støv, støvsugning, vask af gulv, ordne badeværelser og pudse spejle 1 gang om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mandens opgave at støvsuge... Nogen gange sker det 2 gange på en uge, men for det meste er det vist en ting han får gjort i weekenden.

Vi gør som hovedregel også rent på badeværelset hver weekend.

Aftørring af støv og gulvvask er dog slet ikke en ugentlig ting. Tror jeg tørrer støv af hver 14. dag og gulvvask er vel ca. en gang om måneden. Vi bor på 3. sal og har hverken børn eller hund, så det trænger ikke så hurtigt. Køkkenet kan dog godt få en gang imellem ekstra, hvis det trænger.

Vi synes ikke det er fedt at gøre rent, men vi er ret gode til at sige 'så er det nu' og være aktive begge to i en times tid - så er det overstået :)

Præcis det samme hos os! ;)

Det bliver gjort, når det trænger, og det synes jeg desværre tit det gør, men det er jo nok fordi, at jeg ikke gider det. Indtil videre er vi kun os to, så det går, men når baby-tumlingen begynder at mosle rundt på gulvet, må vi nok til at svinge støvsugeren lidt oftere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER