Louisea

Lakrids - no go som gravid??

17 indlæg i dette emne

Jeg har lige sms´et lidt med en kusine og da jeg skriver at jeg vil spise lakrids is, skriver hun straks at det skal man passe på mig, hvor jeg så tænker ÅKAY?! Er gravid for 3. gang og har aldrig hørt at jeg skal holde mig fra lakrids, men det er hun ret sikker på at man skal holde sig fra.

 

Jeg tænker lidt at alt skal være med måde, men har aldrig hørt at man skal holde sig fra det??

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er noget med at lakrids kan forhøje blodtrykket, men så længe du ikke kværner 1 pose piratos hver dag, tror jeg ikke du behøver tænke mere over det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med at lakrids kan forhøje blodtrykket, men så længe du ikke kværner 1 pose piratos hver dag, tror jeg ikke du behøver tænke mere over det :)

Det er også den besked jeg har fået. Saltlakrids var det eneste der hjalp når jeg havde kvalme og det sagde lægen god for bare det ikke var ekstreme mængder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt med måde jo!  :) 
Spis du bare din lakrids is i ny og næ, sker der ikke noget ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så er det ok at nyde lakrids med måde :) Jeg kunne altså ikke overleve uden mine salte gajoler og poletter i de her uger  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay  :balloons

 

Har heller ikke haft et overdrevent forbrug, har bare købt en liter lakrids is og kan smage, at den skal nok falde i god jord med mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt med maade, ik? Sagde hende, der cravede lakrids som gravid ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste meget lakrids sidst jeg var gravid, og mit blodtryk var faktisk ofte sådan liiiiige der, hvor de ville tjekke det en ekstra gang, fordi det var i den høje ende. Men der skete ikke mere end det, og det nåede aldrig at blive for højt.

I næste graviditet, vil jeg spise lakrids, men prøve at begrænse det. :)

Men altså en liter is ville jeg overhovedet ikke være bekymret ved. (Men misundelig ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg har spist lakrids i rå mængder i både denne graviditet og i den sidste. Mit blodtryk ligger så også i den lave ende, så er slet ikke i tvivl om, at det er doctor recommended ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger: alt med måde

Lakridsis ville jeg ikke bekymre mig over. Er selv vild med Djunglevrål og har spist dem i både denne og sidste graviditet. Havde forhøjet blodtryk i slutningen (de sidste 8 uger op til termin) af sidste graviditet. Der har ikke været noget i denne graviditet indtil nu :) men det er nu langt fra hver dag eller hver uge jeg spiser lakrids :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så heller ikke spise en hel liter ad gangen :haha :haha

 

Men mit blodtryk plejer også at ligge i den lidt lave ende :-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så heller ikke spise en hel liter ad gangen :haha :haha

Men mit blodtryk plejer også at ligge i den lidt lave ende :-)))

Så må du jo lige komme ind i kampen :lol ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så heller ikke spise en hel liter ad gangen :haha :haha

 

 

Det er blot et spørgsmål om træning  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha!!

 

Jeg må øve mig, har kun en uge til termin, det kan der vel ikke nå at ske noget faretruende ved så :lol :mam :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har spist meget lakrids (ynglingsslik) og har haft meget fint blodtryk og en helt alm graviditet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså også storfan af lakrids (og har bestemt ikke holdt mig tilbage i graviditeten - dog ikke et "overdrevent" forbrug) og mit blodtryk er helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER