Barbamama

Hvor meget ventetøj har I (haft)?

27 indlæg i dette emne

Jeg lurer vældig meget på udsalg for tiden, og vil gerne købe noget ventetøj på forhånd, men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget, jeg får brug for. Jeg husker det sådan, at jeg havde lige i underkanten sidst, og der var jeg endda højgravid om sommeren = jeg havde sjældent tøj på ;)

Jeg gider ikke at bruge almindelig tanktoppe - det gjorde jeg sidst, og de blev strukket så meget, at de blev grimme + de var ubrugelige bagefter. Så vil jeg hellere have rigtige ventetoppe til at starte med. ;) Og den med bare at fortsætte med at bruge sine almindelige bukser regner jeg heller ikke med at kunne slippe afsted med ;)

Anyway, jeg søger ikke nødvendigvis en guide over antal, eller råd til hvordan man kan begrænse det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad jeres ventegarderobe har bestået af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sidste gang haft 2 par ventebukser, 1 kjole, 1 bluse og 1 pæn top... Ellers har jeg bare brugt cardigang, slåombluser og lange stropbluser... Har været højgravid om vinteren og det har fungeret fint for mig med denne mængde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke meget, er snart 38 uger og har det mega varmt, har egentlig bare købt 3 par bukser på tilbud, som jeg ikke går med mere, en blue og så ellers tøj i en str større, samt 2 kjoler i en større str end normalt, og så en maxi kjole, men i forgårs overgav jeg mig, da jeg fik nok af maxikjolen og købte en flot kjole fra H&M (dog til 250kr :O) og den går jeg nok med til jeg føder og nok har født, bare for at føle jeg ikke har smidt penge ud :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige overblik men har lige købt

1 LANG skjorte uden ærmer fra H&M - med lidt plads til mave og senere nem at amme i.

1 vente/amme top/bluse uden ærmer

2 par bukser (til den lille side men så må jeg bare holde vægten nede :p - de var billige)

2 nye (amme) BHer fra H&M

3 par vente hipsters

2 langærmede vente bluser

Og så købte jeg før graviditeten:

2 par vente leggins

1 vente/amme kjole

Og jeg ANER ikke hvad der er i sækken fra sidst :p den skal nok snart ned så kan jeg give en opdatering ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder godt :)

Tillægsspørgsmål: hvad er fidusen i ventetrusser, graviditetsbh'er og ventecardigans? Jeg havde ingen af delene sidste gang. Er jeg gået glip af noget lækkert?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, jeg lige bryder ind i din tråd.. men, køber man virkelig ventetøj så tidligt? Jeg mener, jeg er kun 6+4 og jeg har nærmest ikke nået at tænke tanken om ventetøj endnu? Hvordan ved I, hvad der kommer til at passe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, jeg lige bryder ind i din tråd.. men, køber man virkelig ventetøj så tidligt? Jeg mener, jeg er kun 6+4 og jeg har nærmest ikke nået at tænke tanken om ventetøj endnu? Hvordan ved I, hvad der kommer til at passe?

Hvis du ikke føler behov, så lader du selvfølgelig bare være :) Men i min sidste graviditet fik jeg det lynhurtigt sådan, at jeg ikke kunne holde almindelige bukser ud. Tror kun jeg var 8+ da jeg købte de første ventebukser og det var en kæmpe lettelse. Og da jeg blev så stor at jeg for alvor havde brug for mere rummeligt tøj, havde jeg bare slet ikke lyst til at shoppe, fordi jeg havde det varmt og let blev dårlig. Så jeg var glad for at have en del på forhånd og vil også have det denne gang. Og der er jo udsalg nu, så nu er det billigt ;)

Men som du kan se, er der andre i tråden, der i høj grad har klaret sig med deres almindelige tøj, og hvis man kan det, så gør man jo bare det :)

Mht hvad der passer, så går jeg ud fra min størrelse fra forrige graviditet + størrelser fra "søstermærker" (fx Vila og mamalicious der er fra samme koncern. Der bruger jeg L i Vila, så jeg har købt L og XL i mamalicious). Jeg "tør" dog kun at købe de ting, der er i str M/L/XL. Alle nummer-størrelserne, som amme-bh'er og cowboybukser udsætter jeg så lang tid som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et par bukser og en alm nederdel med elastik.

Så havde jeg 4 toppe som jeg brugte med en almindelig blazer eller cardigan over. Endelig havde jeg en langærmet bluse.

Derudover leggins og strømpebukser. Og en enkelt kjole, men den brugte jeg kun en gang.

Jeg købte også en maxi-kjole som jeg brugte til alle de fester jeg var til efter uge 25 tror jeg...

Jeg havde lidt mere, men ovenstående var det jeg brugte ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, jeg lige bryder ind i din tråd.. men, køber man virkelig ventetøj så tidligt? Jeg mener, jeg er kun 6+4 og jeg har nærmest ikke nået at tænke tanken om ventetøj endnu? Hvordan ved I, hvad der kommer til at passe?

Jeg er 23+4, og jeg har stadig ikke købt noget ventetøj  :)

 

Jeg er dog også typen, som for det meste kun går i leggins og en top, og da jeg har et højt BMI, er de fleste af mine bluser/kjoler osv, med ekstra plads til mave og bryster.

 

Så det kommer helt sikkert an på hvilket tøj du i forvejen går i  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at bruge mine alm tanktops, de er billigere end de der graviditets nogen, så det er billigere at skifte ud bagefter :D

2 par bukser (H&M)

En lang trøje fra Bilka (ej graviditets, men har haft en god pasform til det og lækker at have på).

En gravid trøje fra H&M

En tunika fra H&M

Et par leggins fra bestsellers

Så har jeg brugt cardigans, de skal jo ikke lukkes på maven :D

Fået en luftig "kjole" i en lidt str stor, og et par sommer busker også lidt størrelse stor som min mor ikke kunne passe efter hun har tabt sig, det har været guld værd de her varme dage :)

Ellers har jeg været glad for mine hummel joggingbukser :)

Køb en BH i størrelse størrer, den bliver vasket ofte, og gerne om aftenen så den kan tørre om natten :D

Har ikke købt vente trusser, det kan jeg ikke se pointen i?

Næste gang udvidder jeg nok lidt, men så skal der jo heller ikke meget til når man har lidt i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder godt :)

Tillægsspørgsmål: hvad er fidusen i ventetrusser, graviditetsbh'er og ventecardigans? Jeg havde ingen af delene sidste gang. Er jeg gået glip af noget lækkert?

Jeg købte ventetrusser fordi jeg sidst slet ikke kunne være i mine og endte med at købe de afskyeligste mormor trusser og klippe elastikken op i andre.

ELSKER dem allerede og vil have fat i flere efterhånden som maven vokser ud af mine alm. Føler mig lækker i de hipsters for de skærer ikke på maven så man får sådan en delle. Manden har endda kommenteret at de sidder ret godt - hvilket er en sjældenhed :D

Amme BH har jeg købt fordi mine babser blev enorme og LED i mine alm. BHer - sådan var det SLET ikke sidst. Nu har de dog næsten alm. Størrelse igen. Men så har jeg nogle "start" amme BHer indtil mælken falder til.

Cardigans er jo smarte hvis man bruger alm. toppe og T-shirts. Men det venter jeg lige med st se om jeg får brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, jeg lige bryder ind i din tråd.. men, køber man virkelig ventetøj så tidligt? Jeg mener, jeg er kun 6+4 og jeg har nærmest ikke nået at tænke tanken om ventetøj endnu? Hvordan ved I, hvad der kommer til at passe?

Nej det hjorde jeg ikke sidst, men denne gang vokser maven for det første vildt hurtigt :prik og så har jeg jo en ide om størrelse fra sidst.

Ved sidste graviditet købte jeg som behovet opstod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke meget, men jeg er også kjole-typen, så ejer ikke et par bukser. :)

Købte dog et par løse harrams-graviditetsbukser. Udover det havde jeg:

En nederdel

3 t-shirts

2 sommerkjoler

1 alm kjole

Leggins+strømpebukser

2 festkjoler

3-4 toppe

(Jeg var højgravid i sommeren).

Jeg begyndte først i ventetøj, da jeg var halvvejs. Indtil da kunne jeg sagtens passe mit tøj. Og efter uge 20 havde jeg også en del løse kjoler, jeg stadig kunne passe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke føler behov, så lader du selvfølgelig bare være :) Men i min sidste graviditet fik jeg det lynhurtigt sådan, at jeg ikke kunne holde almindelige bukser ud. Tror kun jeg var 8+ da jeg købte de første ventebukser og det var en kæmpe lettelse. Og da jeg blev så stor at jeg for alvor havde brug for mere rummeligt tøj, havde jeg bare slet ikke lyst til at shoppe, fordi jeg havde det varmt og let blev dårlig. Så jeg var glad for at have en del på forhånd og vil også have det denne gang. Og der er jo udsalg nu, så nu er det billigt ;)

Men som du kan se, er der andre i tråden, der i høj grad har klaret sig med deres almindelige tøj, og hvis man kan det, så gør man jo bare det :)

Mht hvad der passer, så går jeg ud fra min størrelse fra forrige graviditet + størrelser fra "søstermærker" (fx Vila og mamalicious der er fra samme koncern. Der bruger jeg L i Vila, så jeg har købt L og XL i mamalicious). Jeg "tør" dog kun at købe de ting, der er i str M/L/XL. Alle nummer-størrelserne, som amme-bh'er og cowboybukser udsætter jeg så lang tid som muligt :)

Det problem har jeg faktisk også :/ kan ikke have mine almindelige bukser på. Synes de strammer. Men tænker bare at egentlige ventebukser er så voldsomme. De skal jo kunne rumme en forholdsvis stor mave, så det virker lidt overkill til lille mig.. eller kan man få dem til forskellige "stadier" i graviditeten?

Desværre har vi kun en h&m her i byen, der sælger ventetøj :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har jeg faktisk også :/ kan ikke have mine almindelige bukser på. Synes de strammer. Men tænker bare at egentlige ventebukser er så voldsomme. De skal jo kunne rumme en forholdsvis stor mave, så det virker lidt overkill til lille mig.. eller kan man få dem til forskellige "stadier" i graviditeten?

Desværre har vi kun en h&m her i byen, der sælger ventetøj :/

De bukser i H&M sidder under maven og så med elastik op over maven så de passer "all the way" men køb dem lidt til den store side.

H&M bukser er FINE i graviditeten har ikke haft andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har jeg faktisk også :/ kan ikke have mine almindelige bukser på. Synes de strammer. Men tænker bare at egentlige ventebukser er så voldsomme. De skal jo kunne rumme en forholdsvis stor mave, så det virker lidt overkill til lille mig.. eller kan man få dem til forskellige "stadier" i graviditeten?

Desværre har vi kun en h&m her i byen, der sælger ventetøj :/

Nu har jeg ikke kigget så meget på ventebukser endnu, men sidste gang fandt jeg et par i netop h&m, som var uden det lange mavestykke, men hvor bukserne alligevel var "formet", så de ikke strammede om maven. Dem var jeg VILDT glad for. Men jeg købte også hurtigt et par med mavestykke. Det sad lidt løst i starten, men jeg husker det ikke som et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jamen så skal jeg da en tur i h&m :D ihh, det kunne virkelig være lækkert med et par bukser, der ikke strammer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama du må da en tur til Brønderslev og kigge ventetøj. De har en grossist der sælger kollektionsprøver billigt og med et stort udvalg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama du må da en tur til Brønderslev og kigge ventetøj. De har en grossist der sælger kollektionsprøver billigt og med et stort udvalg!

Uh det lyder da fristende! Men er kollektiondprøver ikke ofte str mindst? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har jeg faktisk også :/ kan ikke have mine almindelige bukser på. Synes de strammer. Men tænker bare at egentlige ventebukser er så voldsomme. De skal jo kunne rumme en forholdsvis stor mave, så det virker lidt overkill til lille mig.. eller kan man få dem til forskellige "stadier" i graviditeten?

Desværre har vi kun en h&m her i byen, der sælger ventetøj :/

syntes at det var en lettelse at hoppe i ventebukser.. Jeg købte h&m og bare i en størrelse jeg normalt brugte. I starten satte jeg det store mavestykke fast under min bh, midtvejs passede jeg bukserne fint.. Til sidst i graviditerne blev mavestykket for smalt, men foldede det så bare ned... på den måde duede det samme par hele graviditeten :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine fea H&M har duet hele vejen :)

Til at starte med var mavestykket i vejen, så der foldede jeg bare ndd, som maven voksede sad det bedre (og ikke så højt).

Helt til start når bukserne var stramme brugte jeg en hårelastik i de alm bukser i knappen, det var fantastisk løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt 5 par bukser (har egentlig mest brugt de 2 par), 2 par shorts, 2 kjoler, 1 trøje med trekvartærmer, 2 par leggins og 2 ventetoppe. Leggins har ikke været brugt endnu. Jeg har endnu 2 par shorts, som stadig kan passes, så jeg bruger mest shorts og almindelige stroptoppe, eller almindelige sommerkjoler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg havde de andre gange :rolleyes

Men denne gang er planen at jeg, udover de 3 par ventebukser jeg allerede har købt ( og taget i brug :blush ) vil have anskaffet 2-3 par venteleggins, nogle (4-5) tætsiddende basis ventetoppe med korte ærmer eller brede stropper. Og så 4-5 pænere bluser/tunikaer som ikke nødvendigvis behøver være specielle vente-udgaver, men bare som sidder godt på den voksende mave :)

Og så en vinterjakke med plads til højgravid maven, og måske et par vintervenlige sko/støvler i en større størrelse (da mine fødder vokser når jeg er gravid :rolleyes )

Hmmm..... Og så det der nu ellers måtte virke uundværligt undervejs :P (og det jeg måske har glemt at tænke på)

Edit: Og garanteret et eller andet ekstra lækkert til juledagene.... Det betyder meget at se lidt dejlig ud, når man måske ellers føler sig som begyndelsen til en hval på det tidspunkt (altså for mit vedkommende ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder da fristende! Men er kollektiondprøver ikke ofte str mindst? :unsure

Tjo det kan da godt være... Jeg er nu også lidt i tvivl om, hvorvidt det er kollektionsprøver, på deres hjemmeside læser jeg det som om at de selv fabrikerer det. Du kan læse om den her http://www.ventetoj-outlet.dk/ jeg synes I hvert fald de havde rigtig meget. Det var ikke alt de havde i alle str. (Ligesom almindelige butikker) men synes der var et fint udvalg i min str. og udvalget var vist størst i str. 36-46 Alle deres bukser koster 150-300 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med:

 

4 par vente bukser

6 vente undertrøjer (de går dejligt langt ned over maven)

4 almindelige cardigans

Nogle vente bluser

2 bh'er i en større størrelse end normalt

Graviditets vinterjakke

 

Har allerede købt 4 par graviditets leggins, 3 vente kjoler og 6 vente undertrøjer :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER