Guest baby2011

Skal vi ikke hjælpe hinanden

19 indlæg i dette emne

Jeg håber i vil skrive i den her tråd, hvis i finder eller har et super råd til at bage kager eller i støder på et rigtig godt tilbud på nettet eller i butikker :) :)

Jeg vil gerne lægge ud..

Jeg købte muffinsforme med Barbapapa i netto i dag - 60 stk for 15 kroner :balloon Synes de er så søde, så ville gerne lige dele mit fund med jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste råd er lad vær med at glemme sukkeret i mudcake.. den smager bare ikk af det samme uden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er lad vær med at glemme sukkeret i mudcake.. den smager bare ikk af det samme uden ;)

Ha ha, nej det nok ikke rigtig smart at glemme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er lad vær med at glemme sukkeret i mudcake.. den smager bare ikk af det samme uden ;)

:lolhit Må være en halv kedelig fornøjelse ^_^

Brug ikke el-pisker til fondant.. Så knækker tandhjulene indeni :o <_<

Tror måske "mine" råd, efterhånden er almen viden i de fleste køkkener, men det er nu engang sån jeg har lært det hjemmefra:

Når jeg skal bage kager, pisker jeg altid æg, smør/olie og sukker helt luftigt, før jeg tilsætter resten af ingredienserne. For så bliver kagen mere luftigt. Bruger stort set samme basisopskrift til de fleste kager, og varierer så smag/fyld osv. Fyld kun formen ½- 3/4 del op, ellers bliver kagen tør og måske også brændt på toppen og i kanten, inden den når at blive færdigbagt.

Hvis jeg skal bage boller, triller jeg dem lige som bageren, så samlingen bliver i bunden (lidt svært at forklare). Toppen af bollen er fin og rund. Bruger aldrig så meget mel som der står i opskriften, dejen skal være blank, smidig og let klistret. Pensler altid med æg, for pæneste resultat. For at tjekke om bollerne har fået nok, trykkes en prøvebolle flad. Popper den ikke op igen, er den ikke færdig. Prøvebollen kasseres og man prøver igen med en ny bolle, et par minutter senere. (Når man har bagt mange boller, lærer man efterhånden hvordan de skal se ud, før de er færdige. Bruger aldrig ur).

Nå ja; En bolledej kan varieres meget. Fx. Bruger jeg for det meste lidt kardemomme i dejen, smager skønt. Omkring juletid, kan jeg finde på at tilsætte lidt kanel, stødt nellike eller lign. Igen, bruger en basis opskrift på boller, kan så veksle fx. melet, ved at skifte lidt af hvedemelet ud med noget grovere, eller lidt havregryn eller hvad jeg nu har lyst til. Basisdejen bruger jeg også til kerneboller, rosinboller,fastelavnsboller osv. Kan fx skifte noget af vandet ud med mælk, yoghurt,fløde eller hvad jeg nu har lyst til.

Det var sån lige hvad jeg havde her og nu.. Kommer nok i tanke om mere at dele ud af, men igen, tror det er almen viden i de fleste hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da super gode råd :yay :yay Flere af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige at Lidl har silikone bageforme på tilbud i næste uge. Bla. en hjerteform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige at Lidl har silikone bageforme på tilbud i næste uge. Bla. en hjerteform.

Det kunne da godt være man lige skulle runde Lidl ;) ;) Tak for råddet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt bruge et råd omkring valg af BILLIG røremaskine.. Den må altså ikke koste særlig meget, men skal selvfølgelig kunne holde til hårde ting, som fx. fondant. Er lidt træt af at skifte el-piskere hele tiden <_<

Hvilke/n kan anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en OBH, supreme, mener den kostede 1600 på tilbud, er ret glad for den, meeen den kan altså også brokke sig nor dejen bliver for tung...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har kondenseret mælk i FAKTA i denne uge til 12 kr.

Jeg har ikke haft held med at finde det andre steder og det er tit de amerikanske opskrifter kræver det, så nu har jeg hamstret 10 dåser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har kondenseret mælk i FAKTA i denne uge til 12 kr.

Jeg har ikke haft held med at finde det andre steder og det er tit de amerikanske opskrifter kræver det, så nu har jeg hamstret 10 dåser...

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har kondenseret mælk i FAKTA i denne uge til 12 kr.

Jeg har ikke haft held med at finde det andre steder og det er tit de amerikanske opskrifter kræver det, så nu har jeg hamstret 10 dåser...

Uuuh altså hvorfor er der ingen fakta i min by... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man bager kage, er det en rigtig god ide at lægge et vådt viskestykke rundt om kageformen, når den stilles i ovnen. Så bliver kagen helt lige i stedet for at ligne et vulkanudbrud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke ne masse gode råd, der er virkelig meget af det jeg ikke anede <_< Så det er fantastisk...

Er der nogle der ved hvor man billigst kan købe en kageform, så den ligner en Barbiedukke og hvordan man gør med pynt osv.. Vil overraske vores datter til hendes 5 års fødselsdag :loveshower :loveshower

Tænker at det er bedst og lettest at lave selve kjolen af fondant og måske en chokoladekage i formen ?? Nogle andre der har lavet sådan en kage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke ne masse gode råd, der er virkelig meget af det jeg ikke anede <_< Så det er fantastisk...

Er der nogle der ved hvor man billigst kan købe en kageform, så den ligner en Barbiedukke og hvordan man gør med pynt osv.. Vil overraske vores datter til hendes 5 års fødselsdag :loveshower :loveshower

Tænker at det er bedst og lettest at lave selve kjolen af fondant og måske en chokoladekage i formen ?? Nogle andre der har lavet sådan en kage :)

Jeg har aldrig brugt formen, jeg har bagt i alminde runde og lagt sammen og skåret til... en gang lavede med chokoladekage og en gang drømmekage.. Her og Her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke ne masse gode råd, der er virkelig meget af det jeg ikke anede <_< Så det er fantastisk...

Er der nogle der ved hvor man billigst kan købe en kageform, så den ligner en Barbiedukke og hvordan man gør med pynt osv.. Vil overraske vores datter til hendes 5 års fødselsdag :loveshower :loveshower

Tænker at det er bedst og lettest at lave selve kjolen af fondant og måske en chokoladekage i formen ?? Nogle andre der har lavet sådan en kage :)

Du behøver ikke en bageform for at lave kuple formede kager. Du kan som Sandie skriver lave dem i alm runde bunde og så skære til, mn ellers kan du vælge at lave den i en skål, hvor du beklæder den med film og folie inden, og så bygger op med bunde skåret i passende stykker - og selvfølgelig fyld imellemm, hvis det er det du vil have. Lad den stå en tre timer i køleskabet og sætte sig, og så kan du vende den ud på et fad, smøre den op og overtrække den, hvis du vil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har kondenseret mælk i FAKTA i denne uge til 12 kr.

Jeg har ikke haft held med at finde det andre steder og det er tit de amerikanske opskrifter kræver det, så nu har jeg hamstret 10 dåser...

Ej øv, jeg skulle da have læst denne tråd noget før, det har jeg nemlig ledt efter så længe :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt formen, jeg har bagt i alminde runde og lagt sammen og skåret til... en gang lavede med chokoladekage og en gang drømmekage.. Her og Her

Århhh hvor er de flotte :) Det kan jeg da godt se, man ikke behøver en form til det..

Men er kjolen ( det lyserøde ) lavet af fondant og hvordan er mønstret i kjolen lavet ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh hvor er de flotte :) Det kan jeg da godt se, man ikke behøver en form til det..

Men er kjolen ( det lyserøde ) lavet af fondant og hvordan er mønstret i kjolen lavet ?? :)

Undskyld.. havde slet ikke set du havde skrevet...

Overtrækket er Sugarpaste.. jeg køber færdig.. synes andet er for besværgeligt ;) Blomsterne er også sp og streger er Royal icing..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER