TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Mine er mere sammentrækninger i musklerne over navlen, synes jeg.... Helt op til ribbenene.

Det er mine også og ja, det er plukkeveer ;) Gør de ondt? Sådan at du ska koncentrere dig om din vejrtrækning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det er hele maven, der bliver hård og jm siger, det er plukveer. Jeg spekulerede bare på om det kunne betragtes som en "forsmag" på de rigtige veer og hvordan de føles.

Vi vil have vores i vuggestue og børnehave. Har allerede fundet en integreret institution :)

De kan ikke sammenlignes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er hele maven, der bliver hård og jm siger, det er plukveer. Jeg spekulerede bare på om det kunne betragtes som en "forsmag" på de rigtige veer og hvordan de føles.

 

Vi vil have vores i vuggestue og børnehave. Har allerede fundet en integreret institution :)

 

Jep, det er plukkeveer ;)

 

Hmm... Jeg ved faktisk ikke rigtig om jeg synes man kan sige det minder om veer.... altså selvfølgelig er der en MEGET stor forskel i smertepåvirkningen ;) Plukkeveer kan irritere, tynge, gøre maven øm, og også nive lidt ind imellem og være ret ubehageligt generelt, men det gør jo (normalvis) ikke sådan direkte AV ondt.... Det gør veer ;)

Men om selve "fornemmelsen" af de muskler i livmoderen der trækker sig sammen, kan sammenlignes.... En lille smule måske... Personligt synes jeg det trækker en del mere nederst i maven og i lænden end i toppen af maven når det er veer, men selvfølgelig er det nogle af de samme muskler der bruges under fødslen, så det giver da en ide om at der er noget derinde som arbejder ;)

 

Super klart svar ik :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være, jeg bare ikke har mærket rigtige plukkeveer, men jeg synes SLET ikke, de kan sammenlignes ;)  Måske på hvor det trækker, men ikke på hvordan det gør ondt. Så synes ikke rigtig, at plukkeveer giver en forsmag på, hvad der venter.

Plukkeveer: av, av...

Rigtige veer: AAAAAAAAAAAAAAAAAAV!!!!!!!!!!!!!!!!! (Og som bare bliver værre og værre :o)

Men det er som sagt bare min oplevelse. Har prøvet én fødsel med epidural og én uden, og jeg ved godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg får muligheden denne gang  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Færdiguddannet, nu ledig i to uger og SÅ står den officielt på barsel :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt :-)

Tillykke med eksamen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Færdiguddannet, nu ledig i to uger og SÅ står den officielt på barsel :glad

Dejligt! Stort tillykke med uddannelsen! :glad

Dejligt at gå på barsel! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt! Stort tillykke med uddannelsen! :glad

Dejligt at gå på barsel! :)

Mange tak! :) Det er vist ik helt gået op for mig endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene om plukkeveer :). Jeg synes, de gør ondt, når de har varet længe, så musklerne simpelthen bliver trætte/overanstrengte. Altså ikke på åh-nej-lad-mig-besvime-måden, men sådan av, jeg vil gerne sidde ned og læne mig tilbage. Det gør sådan ondt "udenpå". Og klør lidt af og til.... Ligesom overanstrengte fødder kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Færdiguddannet, nu ledig i to uger og SÅ står den officielt på barsel :glad

 Stort tillykke  :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til sidste lægebesøg :) Godt nok lidt sent, men synes julen og alle mine ture på sygehuset med scanninger har været rigeligt.

Selve lægebesøget var fint kedeligt og intet nyt. 

 

 

Men jeg cyklede frem og tilbage :D weee jeg er helt oppe og køre over det.... der er knap 3 km hver vej, og havde regnet med at det ville blive et helved, men alternativet var at tage en bus med 1 times ventetid:S 

Og det var da hårdt, men har åbenbart en rigtig god dag i dag :) fik kun lidt plukveer og min ryg kunne jeg mærke minimalt :) Mindre end bare i nat når jeg drejede mig :P så er skønt :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lækkert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skør fornemmelse.. Idag har jeg sådan en surrealisme.. Han kan da ikke være derinde i min mave-agtigt.. Synes ikke min mave er så stor , så der kan ligge en baby derinde. Men så tænker jeg igen nåååh ja han er jo heller ikke så stor, og han er helt krøllet sammen derinde den bette.. Det er altså utroligt hvad kroppen er i stand til..

Men man bliver jo altid større i de efterfølgende graviditeter har jeg ladet mig fortælle.

Han spræller i hvert fald livlig rundt derinde :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået robotstøvsuger :yay

Søde svigerfar har sponsoreret den (mon han synes her er beskidt? :lol )

Jeg elsker den allerede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået robotstøvsuger :yay

Søde svigerfar har sponsoreret den (mon han synes her er beskidt? :lol )

Jeg elsker den allerede :D

 

Dejligt :) har vi haft i mange år og er bare en dejlig ting i hverdagen :) 

Bortset fra at vi i starten havde en som nægtede at køre på sorte/mørke gulvtæpper :S... og firmaet bag kunne da ikke finde nogen fejl :S... Men endte da i sidste ende med at få pengene tilbage og har så en anden model nu som bare virker :P  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre som har oplevet skævt sengetøj?

 

Jeg har de sidste par dage vasket alle babytekstiler igennem, og har fået et sengesæt med bambi til den lille i julegave, men det er slet ikke muligt at ligge det helt flat sammen, fordi at det er syet så skævt. Nu har jeg brugt 30 minutter på at prøve at stryge det, og det bliver jo bare mere og mere tydeligt at det er skævt :S er da virkelig irriterende :S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) har vi haft i mange år og er bare en dejlig ting i hverdagen :)

Bortset fra at vi i starten havde en som nægtede at køre på sorte/mørke gulvtæpper :S... og firmaet bag kunne da ikke finde nogen fejl :S... Men endte da i sidste ende med at få pengene tilbage og har så en anden model nu som bare virker :P

Manden har snakket om det længe. Jeg har syntes at det var for dyrt og den kan jo alligevel ikke komme ud i hjørnerne osv osv.

Men svigerfar har sponsoreret den fordi han ved at overskuddet er ret småt og at vi er kede af, at her altid er nullermænd, som er store nok til at blive bange for om aftenen (vi har langhårede katte.. skodopfindelse :P )

Den har kørt en gang her til aften og jeg elsker den allerede. Kan ikke forstå at vi ikke har fået sådan en tidligere.

Ja den var lidt dyr. Men den kommer til gengæld ret godt ind i alle kringelkrogene (og dem er der mange af). Den larmer ikke så meget i forhold til den almindelige og kattene sk*der ikke grønne grise over den, som de gør med den anden.. :D

Ihh, tænk at sådan en lille ting kan gøre så stor en forskel. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til scanning i dag og får forhåbentlig at vide, at min moderkage har flyttet sig og at jeg må føde normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kami, jeg krydser fingre for dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til scanning i dag og får forhåbentlig at vide, at min moderkage har flyttet sig og at jeg må føde normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til scanning i dag og får forhåbentlig at vide, at min moderkage har flyttet sig og at jeg må føde normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til scanning i dag og får forhåbentlig at vide, at min moderkage har flyttet sig og at jeg må føde normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER