TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Har lige været til 3. jordemoderbesøg.. min egen jordemoder var syg, så de havde fundet en gammel tudse, som vikarierede.. vi ventede i 40 min inden vi kom ind (mens vores besøg kun varede 10 min).. den tidligere gravides papirer lå spredt ud over bordet (SÅ uprofessionelt altså!)

hun spurgte hvordan det gik, og da jeg bl.a. svarede at jeg keder mig gevaldigt herhjemme sagde hun at jeg jo havde masser af tid til at lege husmor og lave mad til manden osv. Vi forklarede, at det jo mest er manden, der ordner de ting, da jeg ikke rigtig kan ret meget pga min bækkenløsning (og det har altid været manden, der har lavet mest mad).. Armen så var det jo også min egen fejl, når nu jeg åbenbart ikke gad at lave noget :(

Blev simpelthen så harm.. hvad f*nden bilder hun sig ind? Jeg laver alt det, jeg overhovedet kan, men det er altså bare ikke ret meget pga det lorte bækken..

Hun målte mit blodtryk, som var en anelse højt (det hjælper jo ikke på det, at jeg var sur på hende) og stixede min urin.. måtte selv hive ud af hende, hvad det viste.

Så kom jeg på briksen og hun konstaterede at han står med hovedet nedad (det havde jeg ikke regnet med) og målte symfyse/fundus og så satte hun sig over og skrev i vandrejournalen.. hun gav sig ikke tid til at fortælle noget som helst, så vi måtte selv spørge ind til det.

Lillemanden er skønnet til 1300g, så det er vel fint?

Så sluttede hun af med at sige, at hvis jeg blev mere stresset eller mistede modet helt måtte jeg jo ringe og aftale en ekstra tid med min egen jordemoder..

øh,jeg er så ikke stresset mere.. tak tumpe..

Øv en dum gås.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige været til 3. jordemoderbesøg.. min egen jordemoder var syg, så de havde fundet en gammel tudse, som vikarierede.. vi ventede i 40 min inden vi kom ind (mens vores besøg kun varede 10 min).. den tidligere gravides papirer lå spredt ud over bordet (SÅ uprofessionelt altså!)

hun spurgte hvordan det gik, og da jeg bl.a. svarede at jeg keder mig gevaldigt herhjemme sagde hun at jeg jo havde masser af tid til at lege husmor og lave mad til manden osv. Vi forklarede, at det jo mest er manden, der ordner de ting, da jeg ikke rigtig kan ret meget pga min bækkenløsning (og det har altid været manden, der har lavet mest mad).. Armen så var det jo også min egen fejl, når nu jeg åbenbart ikke gad at lave noget :(

Blev simpelthen så harm.. hvad f*nden bilder hun sig ind? Jeg laver alt det, jeg overhovedet kan, men det er altså bare ikke ret meget pga det lorte bækken..

Hun målte mit blodtryk, som var en anelse højt (det hjælper jo ikke på det, at jeg var sur på hende) og stixede min urin.. måtte selv hive ud af hende, hvad det viste.

Så kom jeg på briksen og hun konstaterede at han står med hovedet nedad (det havde jeg ikke regnet med) og målte symfyse/fundus og så satte hun sig over og skrev i vandrejournalen.. hun gav sig ikke tid til at fortælle noget som helst, så vi måtte selv spørge ind til det.

Lillemanden er skønnet til 1300g, så det er vel fint?

Så sluttede hun af med at sige, at hvis jeg blev mere stresset eller mistede modet helt måtte jeg jo ringe og aftale en ekstra tid med min egen jordemoder..

øh,jeg er så ikke stresset mere.. tak tumpe..

Øv en dum gås.. :(

Øv, en træls oplevelse! Hvor langt henne er du? I forhold til om 1300 gram er fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, en træls oplevelse! Hvor langt henne er du? I forhold til om 1300 gram er fint :)

Jeg er 29+5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 29+5 :)

Så er 1300 fint. Lige under gennemsnittet. Men det er jo svært at mærke præcist for JM. Da jeg var 28+2, blev baby skønnet til 1200 gram. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til 3. jordemoderbesøg.. min egen jordemoder var syg, så de havde fundet en gammel tudse, som vikarierede.. vi ventede i 40 min inden vi kom ind (mens vores besøg kun varede 10 min).. den tidligere gravides papirer lå spredt ud over bordet (SÅ uprofessionelt altså!)

hun spurgte hvordan det gik, og da jeg bl.a. svarede at jeg keder mig gevaldigt herhjemme sagde hun at jeg jo havde masser af tid til at lege husmor og lave mad til manden osv. Vi forklarede, at det jo mest er manden, der ordner de ting, da jeg ikke rigtig kan ret meget pga min bækkenløsning (og det har altid været manden, der har lavet mest mad).. Armen så var det jo også min egen fejl, når nu jeg åbenbart ikke gad at lave noget :(

Blev simpelthen så harm.. hvad f*nden bilder hun sig ind? Jeg laver alt det, jeg overhovedet kan, men det er altså bare ikke ret meget pga det lorte bækken..

Hun målte mit blodtryk, som var en anelse højt (det hjælper jo ikke på det, at jeg var sur på hende) og stixede min urin.. måtte selv hive ud af hende, hvad det viste.

Så kom jeg på briksen og hun konstaterede at han står med hovedet nedad (det havde jeg ikke regnet med) og målte symfyse/fundus og så satte hun sig over og skrev i vandrejournalen.. hun gav sig ikke tid til at fortælle noget som helst, så vi måtte selv spørge ind til det.

Lillemanden er skønnet til 1300g, så det er vel fint?

Så sluttede hun af med at sige, at hvis jeg blev mere stresset eller mistede modet helt måtte jeg jo ringe og aftale en ekstra tid med min egen jordemoder..

øh,jeg er så ikke stresset mere.. tak tumpe..

Øv en dum gås.. :(

Øv sikke en dum oplevelse :( .. Kan godt forstå du synes hun er en dum gås. Vi må da ikke håbe hun er sådan ved alle hendes vordende mødre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 1300 fint. Lige under gennemsnittet. Men det er jo svært at mærke præcist for JM. Da jeg var 28+2, blev baby skønnet til 1200 gram. :)

Okay tak :) hverken jeg eller manden var selv ret store ved fødslen, så det kommer ikke som nogen overraskelse, hvis junior ikke er den største af slagsen :) men ja, de kan jo nemt skønne forkert :)

Øv sikke en dum oplevelse :( .. Kan godt forstå du synes hun er en dum gås. Vi må da ikke håbe hun er sådan ved alle hendes vordende mødre!

Nej håber jeg godt nok heller ikke. Håber godt nok heller ikke, hun har vagt når jeg skal føde.. men så kan hun da få et velplaceret spark eller noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med hvor gode lægerne osv. er til at bedømme størrelsen på den lille? 

 

Vi har tidligere fået at vide at vores lille princesse var for lille, men nu er hun pludselig over gennemsnit. og sidste måling er gået fra -22 % til + 2 % på 3 uger, så det tvivler jeg stærkt på....

 

25+2: 14/11-14 ------ Scanning ----------------- ------------ - 20 % (fik ikke præcise tal, bare hvad de fortalte) 

27+5: 01/12-14 ------ Privat 3D scanning ----- ca. 1050 g. (hvilket skulle være meget normalt, lige under gennemsnit) (men sagde at taljemålet svingede efter præcis hvor man målte og kunne ramme 100 g. højere) 

28+1: 04/12-14 ------ Jordmoders skøn  ------ 1000-1100 g. (men kendte tallet fra den private scanning) 

29+2: 12/12-14 ------ Scanning ----------------- 1151 g -------- - 22%

32+2: 02/01-15 ------ Scanning ----------------- 2145 g (hvad skete lige her?)

 

 

 

Jeg er noget forvirret over forskellen mellem de sidste to målinger hvor hun på 3 uger skal have taget 1 kg på.... Er det muligt eller nogen som har andre forklaringer?:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med det, men hvad jeg har læst mig til, så kan de skyde pænt meget forkert.. så hvis nu de har skudt meget lavt de første gange og lidt højt sidste gang, så kunne det måske forklare den store forskel?

...

Ihh, har fået rettet lidt op på det dårlige humør fra jordemoderen. Har været til gravid-svømning for første gang i dag. Total succes! Der var tre af pigerne fra mit fødselsforberedelses hold. Dejligt at kende bare et par stykker.

det var hårdt og jeg blev mega forpustet. Og jeg er sikker på at jeg bliver åndssvagt øm i hele kroppen i morgen, men det var virkelig jordens skønneste følelse efter 6 mdr. uden den mindste form for motion :D

Så lækkert endelig at kunne gøre noget godt for mig og bebs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med det, men hvad jeg har læst mig til, så kan de skyde pænt meget forkert.. så hvis nu de har skudt meget lavt de første gange og lidt højt sidste gang, så kunne det måske forklare den store forskel?

...

Ihh, har fået rettet lidt op på det dårlige humør fra jordemoderen. Har været til gravid-svømning for første gang i dag. Total succes! Der var tre af pigerne fra mit fødselsforberedelses hold. Dejligt at kende bare et par stykker.

det var hårdt og jeg blev mega forpustet. Og jeg er sikker på at jeg bliver åndssvagt øm i hele kroppen i morgen, men det var virkelig jordens skønneste følelse efter 6 mdr. uden den mindste form for motion :D

Så lækkert endelig at kunne gøre noget godt for mig og bebs :D

 

Jeg ved det snart ikke :S Men er da forvirrerende:S

 

Dejligt at du fik en succesoplevelse efter den tur til jordmoderen :) 

 

 

---------------------------------------

 

Er i andre begyndt fødselsforberedelser?

Vi har første tid til fødselsforberedelser i dag, så bliver spændende :) Irriterende nok er det bare placeret kl 13:45... Hvad har de tænkt i planlægningen når det er til både moderen og faderen? Måske moderen er gået på barsel, men faren arbejder vel:S....

 

Heldigvis er det kun 10 minutters cykel fra min mands arbejde, og hans job er rimelig fleksibelt, men stadig skidt:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det snart ikke :S Men er da forvirrerende:S

Dejligt at du fik en succesoplevelse efter den tur til jordmoderen :)

---------------------------------------

Er i andre begyndt fødselsforberedelser?

Vi har første tid til fødselsforberedelser i dag, så bliver spændende :) Irriterende nok er det bare placeret kl 13:45... Hvad har de tænkt i planlægningen når det er til både moderen og faderen? Måske moderen er gået på barsel, men faren arbejder vel:S....

Heldigvis er det kun 10 minutters cykel fra min mands arbejde, og hans job er rimelig fleksibelt, men stadig skidt:S

Ja vi fravalgte det faktisk på præcis den grund, at min mand alligevel ikke kunne deltage. Han arbejder som håndværker, derfor er de jo tit ude ved projekter i den anden ende af landet. Pt er han i Kolding, og hvis han så skal til fødselsforberedelse lige midt på dagen? Ret skidt når han først har fri 16.15 .. Og jeg havde ikke lyst at være der alene for det føltes mere som en par-ting. Så vi blev enige om at vi ikke gad gøre noget halvt, og at vi iøvrigt begge er ret afklarede med fødslen..

Vi bor trods alt en halv times kørsel fra sygehuset..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor så heldigvis i København, så alt er rimelig tæt på (stadig 40 minutter med det offentlige til sygehuset, og har ikke bil og kan ikke cykle så langt mere)

Men på hvidovre sygehuse havde de slet ikke flere pladser til fødselsforberedelse så vi skal til vesterbro.... Hvilket så også er bedre i forhold til mandens arbejde, og jeg skal så bare modsat retning med det offentlige og så 45 minutter i stedet (og en ekstra zone)

Men synes da at det er problematisk at de ikke evt har aftenhold, weekendhold eller bare noget som startede kl 16, så det ikke var midt på dagen, og bare krævede at man gik lidt tidligere....

Officielt har min mand flekstid fra kl 15, så var også bange for om han ku komme med, men var intet problem.... Han har så bare arbejdet længere de andre dage, og må evt. arbejde lidt i aften.... Men jo ikke en mulighed i alle jobs :-w

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går hos en privat og så har jeg lige tilmeldt os rundvisning og fødselsforberedelse på sygehuset :) vi skal afsted til 2x forberedelse - en om amning og en om fødslen. De foregår begge fra kl. 16, så det passer perfekt her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går hos en privat og så har jeg lige tilmeldt os rundvisning og fødselsforberedelse på sygehuset :) vi skal afsted til 2x forberedelse - en om amning og en om fødslen. De foregår begge fra kl. 16, så det passer perfekt her :)

 

Dejligt :) Men de er jo også nød til at tilpasse det mere til "kunderne" når det er i de private hvor man betaler for det :) Ellers ville de jo ikke få nogen "kunder". 

Hvad skal I betale for fødselsforberedelser?:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Men de er jo også nød til at tilpasse det mere til "kunderne" når det er i de private hvor man betaler for det :) Ellers ville de jo ikke få nogen "kunder".

Hvad skal I betale for fødselsforberedelser?:)

Helt rigtigt. Det er så kl. 18-20, hvilket jeg synes er et skodtidspunkt i forhold til aftensmad.. men man må jo tage det, som det er :D

Vi betaler 830,- for 7 gange, hvoraf manden er med til den ene :) og så er der vist en enkelt gang efter fødslen også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er da ikke slemt prismæssigt :-) hvis jeg ikke havde ret fri kalender ku jeg sagtens have fundet på det :-)

Og er da bedre at det er i madtidspunkt end arbejdstidspunkt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er da ikke slemt prismæssigt :-) hvis jeg ikke havde ret fri kalender ku jeg sagtens have fundet på det :-)

Og er da bedre at det er i madtidspunkt end arbejdstidspunkt :-)

Synes bestemt også prisen er overkommelig :)

Og ja, maden kan man bedre rykke rundt på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med det, men hvad jeg har læst mig til, så kan de skyde pænt meget forkert.. så hvis nu de har skudt meget lavt de første gange og lidt højt sidste gang, så kunne det måske forklare den store forskel?

...

Ihh, har fået rettet lidt op på det dårlige humør fra jordemoderen. Har været til gravid-svømning for første gang i dag. Total succes! Der var tre af pigerne fra mit fødselsforberedelses hold. Dejligt at kende bare et par stykker.

det var hårdt og jeg blev mega forpustet. Og jeg er sikker på at jeg bliver åndssvagt øm i hele kroppen i morgen, men det var virkelig jordens skønneste følelse efter 6 mdr. uden den mindste form for motion :D

Så lækkert endelig at kunne gøre noget godt for mig og bebs :D

Jeg har brugt denne sidde: www.ugeforuge.dk. Der kan man følge udviklingen og en ca vægt på junior. Jeg har ikke fået målt vægten endnu og ved ikked hvor præcise de er. Jeg synes dog, at mine veninder har haft forskellige oplevelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst alle skemaer jeg ku opsnuse, men hjælper jo ikke meget på hvordan deres måling pludselig ændre sig så voldsomt ..... Lægen sagde forrige gang at de godt ku måle ca 10% forkert.... Men er jo noget mere end 10% lige nu :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt denne sidde: www.ugeforuge.dk. Der kan man følge udviklingen og en ca vægt på junior. Jeg har ikke fået målt vægten endnu og ved ikked hvor præcise de er. Jeg synes dog, at mine veninder har haft forskellige oplevelser.

Jeg bruger uge for uge på min-mave.dk :D de er meget ens kan jeg se.. :)

Jeg skal til 3D scanning på mandag. Er meget spændt på, om de vil skønne vægten der også, og om der så vil være meget forskel fra jordemoderens skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også min-mave. Hm, jeg har slet ikke hørt noget om fødselsforberedelse endnu. Er 32+3 i dag, så det forekommer mig lidt usædvanligt?

Nå, men har en aftale med min jordemoder i denne måned, det kan være hun siger noget der.

 

Fedt med gravid-svømning! Jeg gad virkelig godt, men kan ikke rigtigt tåle klor. Vi overvejer at køre ind til Bellahøj, hvor de faktisk ikke bruger klor.

 

Sikke en nedern jordemoder du var ude for. Håber ikke hun er på arbejde den dag du skal føde. Ellers kan man vel bede om en anden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også min-mave. Hm, jeg har slet ikke hørt noget om fødselsforberedelse endnu. Er 32+3 i dag, så det forekommer mig lidt usædvanligt?

Nå, men har en aftale med min jordemoder i denne måned, det kan være hun siger noget der.

Fedt med gravid-svømning! Jeg gad virkelig godt, men kan ikke rigtigt tåle klor. Vi overvejer at køre ind til Bellahøj, hvor de faktisk ikke bruger klor.

Sikke en nedern jordemoder du var ude for. Håber ikke hun er på arbejde den dag du skal føde. Ellers kan man vel bede om en anden?

Vi fik pjecen om fødselsforberedelse allerede ved første jm besøg. Det er nok forskelligt afhængigt af, hvor man er tilknyttet.

Det er virkelig også bare det bedste, jeg har gjort for mig selv (og baby) længe.. den der følelse af at kunne udfolde mig fysisk uden at det gør ondt, og at man ikke føler sig tung.. ihh, det er bare total velvære og ren lykkefølelse..

Synes bestemt du skulle tage at prøve det :D

Håber heller ikke, hun er på vagt den dag. Hvis jeg føder i dagtiden er det nok ikke et problem, at bede om en anden.. hvis det er i aften/nattetimerne kan det nok være sværere :/ men har ladet mig fortælle, at de i Nykøbing i øjeblikket har to jordemødre , som er på i stort set alle aften/nattevagter, fordi de har været på uddannelse i at undgå bristninger og skal lære de andre teknikken.. så måske man er heldig at kunne bede om en anden.. håber.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også min-mave. Hm, jeg har slet ikke hørt noget om fødselsforberedelse endnu. Er 32+3 i dag, så det forekommer mig lidt usædvanligt?

Nå, men har en aftale med min jordemoder i denne måned, det kan være hun siger noget der.

 

Fedt med gravid-svømning! Jeg gad virkelig godt, men kan ikke rigtigt tåle klor. Vi overvejer at køre ind til Bellahøj, hvor de faktisk ikke bruger klor.

 

Sikke en nedern jordemoder du var ude for. Håber ikke hun er på arbejde den dag du skal føde. Ellers kan man vel bede om en anden?

 

Du sku måske ringe til din jordmoder ang. fødselsforberedelser.... lige nu er vores hver 14. dag så sidste gang er vidst d. 19. februar, og er efter nogen har haft termin på holdet, så ikke smart... så de taler om måske at ligge tiderne oftere :) er 4 gange her :) men se sygehusets hjemmeside og ring til din jordmoder:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået købt en ekstra dyne, sengetøj, halefad og stof til at sy betræk til en ammepude af :D og om lidt bestiller jeg selve ammepuden..

Kan godt lide det her med at få købt ind til baby :$ det er bare hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der har ondt i lysken? :(

Det gør virkelig ondt i min højre side, sådan en stikkende fornemmelse.. Jeg ved ikke rigtig om det er noget jeg skal være nervøs for, eller om det er normalt.

Føles nærmest som en mens er på vej.. og så alligevel synes jeg mere det mærkes som et ledbånd eller noget...  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der har ondt i lysken? :(

Det gør virkelig ondt i min højre side, sådan en stikkende fornemmelse.. Jeg ved ikke rigtig om det er noget jeg skal være nervøs for, eller om det er normalt.

Føles nærmest som en mens er på vej.. og så alligevel synes jeg mere det mærkes som et ledbånd eller noget... :(

Kan det ikke fortsat være ligamentsmerter? Det kan netop opleves sådan stikkende og jagende. Jeg tror ikke, du behøver at være nervøs :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER