Klitgaard1990

Mærke spark og bobler

23 indlæg i dette emne

Hvornår har i kunne mærke bobler fra baby? Og hvornår kunne i mærke spark?

Og med hvilket nr barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nr1

Mærkede ikke rigtig bobler men 18+0 mærkede jeg en "aen" på indersiden af maven

Og siden har jeg mærket ham hver dag kraftigere og kraftigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nr1 et spark uge 19, ellers bobler uge 20-21 først rigtig aktivitet uge 23-24 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med nr et 14+3 mærkede jeg de første prik hvor jeg tænkte om det var bebs efter et par dage var jeg ikke i tvivl... 17+0 sparkede hun så det kunne mærkes udenpå <3

Nr. To kildede mig 11+?, Holdt så lidt pause, og mærkede først rigtig liv igen 15+ og mener jeg var omkring 18+ før han sparkede gennem skindet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nummer 1 mærkede jeg det i uge 20, nummer to i uge 18 og nummer tre i uge 15 (bobler, som hurtigt blev til spark) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nr 1

uge 17 mærkede jeg bobler som hurtigt blev til puf. Sent i uge 19 mærkede min mand det - men krævede stor tålmodighed og venten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Jeg mærkede lidt puf midt i uge 19 - og få dage efter (20+0) mærkede både min mand og jeg spark...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Maliva - efter MD scanningen.

Ved Logan - ca. ved uge 12 og jeg var helt sikker i uge 14

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne mærke ham fra uge 16 og manden fra uge 18 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne mærke bobler/kildren fra uge 12 og spark fra uge 16. Det er min første :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobler og kilden ved nr. 1 omkring uge 17-18 stykker, der var jeg ikke i tvivl. Spark omkring uge 20, på hendes fars fødselsdag :kuller

Nr. 2 mærkede helt sikkert bobler og lette strøg i sidste uge 14+0, indrømmede det overfor mig selv, at det var det, efter vi fik svar på moderkagebiopsi, forinden var jeg i benægtelse og sikker på det var luft :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar allesammen. Jeg er 3.-gangs gravid og kan mærke bobler i ny og næ selvom jeg kun er omkring 7+4 og jeg er helt sikker på at det ikke er mine tarme der bobler.

Men min terminsgruppe på facebook mener at det bestemt ikke kan være andet end mine tarme endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså også mene det er lige tidligt nok.... Mener først baby begynder at bevæge sig uge 8-9....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du være længere henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du være længere henne?

Jeg ved ikke præcis hvor langt jeg er henne fordi jeg har haft 2 blødninger i samme cyklus så jeg venter på en tidlig scanning som jeg skal til på onsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ifølge de artikler jeg finder via Google står der at fosteret begynder at bevæge sig allerede ved 7 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Ja så kan det være jeg husker forkert ;) men bliver da spændende at se hvor langt du præcis er henne, og om bebs slår kolbøtter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fosteret bevæger sig tidligt, men det er altså kun 1-1,5 cm stort i uge 8, og den størrelse kan altså ikke sparke igennem livmoderen. Jeg har selv massere luft i maven (er 7+6), og det kan altså godt føles ligesom en bebs på et tidligt stadie svarende til omkring 14 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt kende forskel fordi jeg er blevet opereret i tarmene for 14 dage siden så jeg er rigtig obs på hvad der sker i maven. Og det er ikke den slags luft. Det er kun sket 2 gange og så må folk altså kalde mig skør, men det er simpelthen IKKE mine tarme.

Og nu er jeg så også 3. Gangs gravid indenfor de sidste 4 år. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om scanningen viser du er meget længere henne end du tror

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det kan være musklerne i livmoderen der laver tics... Har i hvert fald selv mærket noget der kun kunne komme derfra tidligt både sidste gang og nu her (3. Gang, er 6+3 så ved det ikke er bebs ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også tredjegangs og min ældste bliver 3 til september ;) håber at mærke fisen fra uge 10-11 denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nr. 1 - mærkede jeg det første puf 17+

Nr. 2 - mærkede jeg "bobler/rumsteren" fra 14+ og fik første rigtige puf 15+0

Nr. 3 - var ligesom nr. 2 men med første puf 15+3

Nr. 4 - har været lidt anderledes. Jeg har mærket små sporadiske bobler fra uge 13+ og 15+4 mærkede jeg første rigtige puf. Nu er jeg 16+4 og fik her til aften et spark lige på mine fingre, da jeg mærkede på maven. Men der er ikke vild aktivitet endnu. Det kommer nok snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER