Calla

Det sk*de MMF!!

11 indlæg i dette emne

Jeg har flere gange kastet mig over hjemmelavet MMF, men HVER evig eneste gang kager det for mig..

Bruger opskriften i Troldemors tråd, og har ovenikøbet forsøgt at tilbageholde noget af flormelisen, da jeg synes det blev for tørt.

Men det hjælper bare ikke. Det knækker og sprækker, og virker slet ikke smidigt. Uanset hvor fugtig det end er under æltning, så bliver det bare ikke godt nok. Jeg kan ikke rulle det ordentligt ud, uden det falder helt fra hinanden. Ruller jeg det mon for tyndt? Eller hvad gør jeg galt?

Jeg står og skal lave til en hello kitty kage til tøsens fødselsdag, som skal holdes imorgen, så jeg er lidt desperat pt..

Kageguruer, HJÆLP :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mi første tanke er at ælte noget mere olie i (evt. en smule palmin, hvis du har det). Olien skulle give mere smidighed til MMF'en, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har oplevet problemer med min MMF, så har ikke prøvet at skulle redde det.

Håber det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke skumfiduser bruger du? Jeg har ladet mig fortælle, at der er stor forskel på hvilket mærke du bruger.

Jeg har brugt nedenstående, og har aldrig haft problemer. Første gang lod jeg det blive for koldt (stod utildækket for lang tid) og der havde jeg lidt problemer med at rulle det tyndt nok ud, men hvis jeg begynder at arbejde med det mens det er halvlunken, så har det gået som en leg!

post-36952-1276968473.jpg

Jeg har ikke lige set den opskrift Troldemor har skrevet ind, men jeg smeltede ca en pose skumfiduser over vandbad sammen med 1 spsk vand og 1 spsk olie. Derefter brugte jeg dejpindene på min røremaskine og tilsatte flormelis indtil det havde en modellervoks-agtig konsistens (ca 500 g flormelis mener jeg, kan dog ikke huske det). Jeg har sagtens kunne tilsætte lidt mere olie, hvis det blev for tørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke skumfiduser bruger du? Jeg har ladet mig fortælle, at der er stor forskel på hvilket mærke du bruger.

Jeg har brugt nedenstående, og har aldrig haft problemer. Første gang lod jeg det blive for koldt (stod utildækket for lang tid) og der havde jeg lidt problemer med at rulle det tyndt nok ud, men hvis jeg begynder at arbejde med det mens det er halvlunken, så har det gået som en leg!

post-36952-1276968473.jpg

Jeg har ikke lige set den opskrift Troldemor har skrevet ind, men jeg smeltede ca en pose skumfiduser over vandbad sammen med 1 spsk vand og 1 spsk olie. Derefter brugte jeg dejpindene på min røremaskine og tilsatte flormelis indtil det havde en modellervoks-agtig konsistens (ca 500 g flormelis mener jeg, kan dog ikke huske det). Jeg har sagtens kunne tilsætte lidt mere olie, hvis det blev for tørt.

Det lyder meget som den opskrift jeg bruger.

MarshMallowsFondant

15 marshmallows

2 spsk. olie (fx. rapsolie)

4 spsk. vand

Ca. 1½ pk. flormelis (heller for lidt en for meget :-) )

Marshmallows, olie og vand kommes i en skål. Det varmes i en microbølgeovn ell. over vandbad. Marshmallows skal smelte, men ikke blive brune.

Det tages ud, og der blandes flormelis i lidt efter lidt. Du kan enten røre med en ske, ell. som jeg med en elpisker med dejkroge. Du blander flormelis i, til det er sejt, og hverken ske ell. dejkroge kan mere. Så tages det ud på bordet og æltes med flormelis, til det er, som modellervoks. Det skal gerne klister lidt til sidst, da det giver det bedste resultat. Jeg laver det gerne dagen inden brug. Men det kan sagtens opbevares længe i en tætlukket frysepose i køkkenskabet.

De skumfiduser du viser, kender jeg ikke. Jeg har en rema1000,fakta,superbrugsen og superspar til rådighed.. Er der nogen fiduser derfra, der kan anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså af MEGET vand i mine ører. Jeg bruger en pose fra Netto, 1 spsk olie og 2 spsk vand. Og der er langt mere end 15 skumfiduser i sådan en pakke. Og så bruger jeg lidt mere end en pakke flormelis...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså af MEGET vand i mine ører. Jeg bruger en pose fra Netto, 1 spsk olie og 2 spsk vand. Og der er langt mere end 15 skumfiduser i sådan en pakke. Og så bruger jeg lidt mere end en pakke flormelis...

Men hvis det var for meget vand, så ville dejen vel blive klistret istedet for tør?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger skumfiduser fra Haribo

meeen jeg vil til hver en tid bruge købt fondant..... er ikke selv ret glad for MMF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger skumfiduser fra Haribo

meeen jeg vil til hver en tid bruge købt fondant..... er ikke selv ret glad for MMF

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300g marshmallows, hvide fra Super Brugsen (navnet kommer senere).

1 spsk vand

1 spsk Olie.

1½ pk. flormelis.

= PERFEKT fondant! :glad :glad :glad

Hold da op den var dejlig at arbejde med, og smagen kan jo ændres ved at tilsætte lidt smagstoffer, men den natural, smager ganske okay :) Elastisk i konsistensen, og knækkede ikke én eneste gang :loveshower

Så det er helt klart den opskrift jeg bruger fremover !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300g marshmallows, hvide fra Super Brugsen (navnet kommer senere).

1 spsk vand

1 spsk Olie.

1½ pk. flormelis.

= PERFEKT fondant! :glad :glad :glad

Hold da op den var dejlig at arbejde med, og smagen kan jo ændres ved at tilsætte lidt smagstoffer, men den natural, smager ganske okay :) Elastisk i konsistensen, og knækkede ikke én eneste gang :loveshower

Så det er helt klart den opskrift jeg bruger fremover !

Den skal jeg lige huske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De hedder Coop Marshmallow barbecue, og der er 250g i en pose til en 20'er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER