Guest

Majsens gravid vægttråd: farvel ferie kilo!

46 indlæg i dette emne

jeg tror at elevatorvægt er helt normalt når man vejer sig så ofte. Men indtil videre ser det da rigtig godt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er det for en app du bruger? :-) Ser da ud som om du følger den meget godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en app du bruger? :-) Ser da ud som om du følger den meget godt :-)

Hov havde total overset din besked :oops undskyld!

Det er en app der hedder "pregnancy pounds"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg LED ved min vægt nu!!! 65,3 :shooter :prik :gal :sm det er IKKE ok Maja - IKKE ok!!!

Det er hovedsageligt ferien der har sat sig og det er :numse for en uge med kvalme, svingende blodsukker og "spis hvad du KAN" princippet har virkelig sat sig! Og så har vi spist ude flere gange i sidste uge!

Jeg har ikke en eneste dag i sidste uge nået de 10.000 skridt som jeg ellers på hverdage når mellem 14.30 og 15.30 + cykelturen til og fra arbejde!!! Det positive er at jeg er FYLDT OP af kage, slik, brød og alverdens tomme kulhydrater jeg KAN ikke mere!

Kroppen HIGER efter at røre sig og i dag har jeg cyklet en god tur på 5 km hvilket var VILDT godt mod kvalme og træthed og hjalp vildt meget på humøret!!! Så VIL ud og gå de næste mange dage!

Jeg HÅBER vægten allerede viser et bedre tal imorgen! Planen er i hvert fald en god salat til middag! At købe gulerødder og lave en STOR skål gulerods salat til de næste 2-3 dage og indføre madplanen igen! Man kan jo sagten lave lækkert SUND mad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og her er så mit lille diagram med en rød streg på vej mod himlen :boo

WmaCkIC.png

STRAM OP BLEV DER SAGT :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok gå Maja!

Min vægt er absolut også røget i vejret her i ferien og det er da helt naturligt! :kram2

men det lyder som om at du er på vej tilbage på sporet :super

Du er en sej kvinde, husk det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok gå Maja!

Min vægt er absolut også røget i vejret her i ferien og det er da helt naturligt! :kram2

men det lyder som om at du er på vej tilbage på sporet :super

Du er en sej kvinde, husk det!

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå 64,7 sagde vægten i morges altså -600 g :blink elevator vægt!!!

Jeg har virkelig taget mig sammen - i dag gik vi ned og handlede i netto - er ikke helt klar over hvor langt der er men et godt bud er et par km og så x2 - da Mie var puttet til lur gik jeg op til bageren (der er ikke så langt) og købte en salat til mig og en sandwich til Anders! Og min krop siger fysisk tak :p sikke en indre "ahhhh" :7himmel fornemmelse

I aften skal vi have rugbrød og i morgen skal vi have mexicanske pandekager.

De næste 3 dage vil manden grille og jeg er i gang med at finde på SUNDE grill retter og lækre salater

Jeg har faktisk haft meget kvalme i dag, men det eneste jeg KUNNE tænkt på var grøntsager og vand! Selv min ellers så elskede pepsi max giver mig en dum fornemmelse! Og gåturene har hjulpet. Da vi stod i netto og kvalmen var værst virkede det ellers som verdens dårligste ide jeg havde fået, men 500m fra butikken var kvalmen næsten væk! Så det der motion ER bare godt for mig!!!

Jeg syntes faktisk det er rigtig rigtig svært at se og mærke kroppen forandre sig :( især når vægten stiger og maven buler! Det er ikke sjovt når man har kæmpet sig 19 kilo ned :( jeg VAR lige tilfreds med min krop - faktisk stolt! mit BMI VAR normalt og nu er alting bare bløb og bulet!!! :( kan godt mærke at jeg skal arbejde rigtig meget med selvværdet her i graviditeten, ikke forbinde det med tal på vægten og målebåndet og definere mig selv ud fra det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det er rigtig svært, det har jo også været et langt vægttabsforløb, som du nærmest lige har afsluttet, men prøv ar vende det om:

1. Du er totalt sej, du har tabt 19 kg

2. Du startede din graviditet som normalvægtig

3. Du er opmærksom på din kost og din motion i denne graviditet, det giver dig et fantastisk udgangspunkt for ikke at blive så stor igen.

4. Maven buler af en grund: i skal have endnu en fantastisk bebs

5. Du har vist at du har motivationen til at gøre det, så du skal nok komme derned igen efter at du har født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det er rigtig svært, det har jo også været et langt vægttabsforløb, som du nærmest lige har afsluttet, men prøv ar vende det om:

1. Du er totalt sej, du har tabt 19 kg

2. Du startede din graviditet som normalvægtig

3. Du er opmærksom på din kost og din motion i denne graviditet, det giver dig et fantastisk udgangspunkt for ikke at blive så stor igen.

4. Maven buler af en grund: i skal have endnu en fantastisk bebs

5. Du har vist at du har motivationen til at gøre det, så du skal nok komme derned igen efter at du har født.

Hvor er det godt skrevet!! Mangler en like knap, og tilslutter mig dine ord :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det er rigtig svært, det har jo også været et langt vægttabsforløb, som du nærmest lige har afsluttet, men prøv ar vende det om:

1. Du er totalt sej, du har tabt 19 kg

2. Du startede din graviditet som normalvægtig

3. Du er opmærksom på din kost og din motion i denne graviditet, det giver dig et fantastisk udgangspunkt for ikke at blive så stor igen.

4. Maven buler af en grund: i skal have endnu en fantastisk bebs

5. Du har vist at du har motivationen til at gøre det, så du skal nok komme derned igen efter at du har født.

Ja det er rigtigt! Forsøger at se det positivt! Det bliver nok også lettere når maven ikke længere bare ser tyk ud men ligner det det er: en baby hule!!!

Har KÆMPET en kamp i dag som jeg ikke rigtig har haft overskud til - men jeg ER sej nu! Ikke noget med at synke ned i "så er det hele ligemeget" hullet. Det NÆGTER jeg :sm

Har nået mine 10.000+ skridt i dag :yay har lavet mine "oh baby workout" :yay og det eneste usunde jeg har spist i dag er en kanel kiks (ad aldrig mere) og en chokolade kiks! Ellers har min kost bestået af alm sund/fornuftig mad! Satser på at det fortsætter i hvert fald ugen ud :goodluck næste uge skal vi i sommerhus så der bliver det sværere. Men må give det et forsøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå i får lige mavens udvikling:

Min mave fra siden:

7t9Qniu.jpg

OXzBNIR.jpg

XCfqBtn.jpg

1E44DnR.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, der er jo allerede sket meget!

Men ok, 5+5 her og om aftenen er jeg viiiildt oppustet <_< og ser meget gravid ud.

PS: jeg synes du er sej med vægten - OG du ser godt ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, der er jo allerede sket meget!

Men ok, 5+5 her og om aftenen er jeg viiiildt oppustet <_< og ser meget gravid ud.

PS: jeg synes du er sej med vægten - OG du ser godt ud!

Det er også morgen maven - efter toilet besøg, før morgenmad ;) allerede efter morgenmaden er maven svær at skjule og til aften skal jeg have noget MEGET løst siddende på for at kunne skjule bulen!!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi tilbage på sporet kan ikke få armene ned :yay 64,3

UzUCDKx.png

Og jeg er tilbage i det lyserøde felt!!! Mit mål!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er tilbage på sporet :)

 

Jeg tør slet ikke prøve at veje mig, men får da målt mig, og det går okay så det holder jeg mig til :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10+1

Igår var mavens omfang 90cm

I dag sagde vægten 65.0 mod 65,5 for 2 dage siden så nu er hverdagen igen igang og i og med at kvalmen letter er det lettere at spise fornuftigt. Nu kæmper jeg kun med madlede (bortset fra i dag hvor jeg har hovedpine og kvalme men det er ikke ligesom gravid kvalme så det er vist "god" gammeldags sygdom).

Som i kan se er det ikke helt godt nok endnu - vil gerne ind omkring "midten" at ligge. Behøver ikke tabe mig meget, men bare holde vægten længst muligt :) kunne være fedt at slutte 1 trimester indenfor "målet" på 63,8 og 65,3 og det er jeg sikker på at jeg gør! De ferie + kvalme kilo skal jeg nok få bugt med :)

Ferien har været noget af det mest inaktive! Jeg går normalt 10000+ skridt 5 dage om ugen, cykler ca 5 km 5 dage om ugen og så alt det løse. I ferien har jeg haft lange kvalmefyldte dage, spist ude, spist usundt, spist slik og chips.

Så ikke noget under vægten gik opad :rolleyes

Jeg vejer nu i uge 11 præcis det jeg vejede før jeg blev gravid med Mie - klapper derfor (trods alt) mig selv på skulderen :)

M75ErtF.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da så meget tilbage på sporet. Masser af hep herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da så meget tilbage på sporet. Masser af hep herfra.

Tak og ja helt klart tilbage! Det skal nok gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER