Guest

Majsens gravid vægttråd: farvel ferie kilo!

46 indlæg i dette emne

Jeg laver lige en ny tråd, vægten behøver jo ikke gå ned, bare ikke alt for meget op :)

Start vægt er 63,3 kg

Taljemål (målt henover navlen for nemhedens skyld) 84 cm

EDIT: mit vægt mål er at holde mig under 77 kg i graviditeten!

Så har jeg det som mål efter graviditeten :)

Jeg har hentet en app med øvelser til hver uge i graviditeten håber det kan holde mig igang fysisk. Jeg har også fundet et fødselsforberedelses hold i vand jeg vil melde mig til i efteråret. Jeg går ca 10.000 skridt i hverdagene (mellem 8000 og 13.000) og så lidt mindre i weekenden. Jeg cykler MINDST 4 km alle hverdage. Det skal jeg også når vikariatet stopper.

Målet er egentlig ikke andet end at jeg skal holde mig i gang - det der sofa-hi er ikke noget jeg ynder at praktisere igen! Kvalme ugerne undtaget skal jeg røre mig, gå ture og lege aktivt med Mie HVER DAG - OG lave de der baby fitness øvelser de gange i ugen der står man skal det :)

Selvom jeg har været fuldstændig smadret af træthed i dag har jeg alligevel fået bakset mig op på cyklen med Mie og cyklet 2+ km og leget aktivt med hende. Jeg har så store intentioner om at klaske sammen når hun sover her om lidt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er så cool Maja! :respekt

Her skal jeg også følge med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så cool Maja! :respekt

Her skal jeg også følge med!

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sød BKer fandt dette link til mig:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Så nu har jeg i min woman log pregmancy indtastet et notat om hvor meget mit mål er at veje under de uger man kan se i skemaet.

Jeg vil helst holde mig under 77 kg (som gravid) hvorimod jeg efter fødslen med Mie vejede 82 :prik! Tør ikke tænke på hvad jeg vejede lige før fødslen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sød BKer fandt dette link til mig:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Så nu har jeg i min woman log pregmancy indtastet et notat om hvor meget mit mål er at veje under de uger man kan se i skemaet.

Jeg vil helst holde mig under 77 kg (som gravid) hvorimod jeg efter fødslen med Mie vejede 82 :prik! Tør ikke tænke på hvad jeg vejede lige før fødslen!

Har lige regnet ud for mig.... Og den passer fint ifht. Mine forventninger!

Jeg skal min. Veje 95,8kg og max veje 101,x kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige regnet ud for mig.... Og den passer fint ifht. Mine forventninger!

Jeg skal min. Veje 95,8kg og max veje 101,x kg.

 

Syntes det er rart lige at kunne holde øje med vægten - ikke følge det fanatisk (vand i kroppen kan vi jo ikke holde for) men have et mål for øje. 

Her starter det i hvert fald godt - udgangspunktet er 63,3 hvorimod det med Mie var 65. Og modet på at holde mig igang er NOGET bedre end sidst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det er rart lige at kunne holde øje med vægten - ikke følge det fanatisk (vand i kroppen kan vi jo ikke holde for) men have et mål for øje.

Her starter det i hvert fald godt - udgangspunktet er 63,3 hvorimod det med Mie var 65. Og modet på at holde mig igang er NOGET bedre end sidst.

krydser virkelig for at du ikke skal kæmpe med alt det vand, den her gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

krydser virkelig for at du ikke skal kæmpe med alt det vand, den her gang!

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik  igår nogle dejlige komplimenter fra et vennepar - uafhængigt af hinanden roste de mit vægttab og fortalte at jeg så godt ud, at jeg så sund ud og at det var skide godt gået.

Jeg tror det er ca et år siden vi var sammen, så der ER jo sket meget kan man sige. Men det giver også bare blod på tanden for at opretholde en sund livsstil og forblive en SUND gravid! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh møj!!! Træthed og manglende overskud + øget sult er unægtelig lig med + på vægten!!! MÅ tage mig sammen!

Vægt status 64,4 kg :( det er IKKE meningen!!!

Jeg tror et projekt kan blive at lave en madplan for næste uge. Det vil helt sikkert hjælpe at få styr på hoved måltiderne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh møj!!! Træthed og manglende overskud + øget sult er unægtelig lig med + på vægten!!! MÅ tage mig sammen!

Vægt status 64,4 kg :( det er IKKE meningen!!!

Jeg tror et projekt kan blive at lave en madplan for næste uge. Det vil helt sikkert hjælpe at få styr på hoved måltiderne!

 

:kram2

 

Madplaner er altid gode, og den første periode med træthed er bare så hård, så ér sikker på at du nok skal genvinde kontrollen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Madplaner er altid gode, og den første periode med træthed er bare så hård, så ér sikker på at du nok skal genvinde kontrollen!

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ER bare minus på overskudskontoen i starten.... Det skal nok vende igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - i dag har været lettere men sov også næsten 10 timer i nat :blink

Madplanen er lavet for næste uge! Det er stadig nemt mad men sundere end McD og andre tommekalorier vi har fyldt os med.

Vi fik gullasch suppe til aften - sådan en fra mou.

imorgen bliver det noget kylling på kartoffelbund fra kvicklys køledisk.

Tirsdag skal vi have lasagne spækket med ekstra grønt.

Onsdag skal vi have chili con carne fra fryseren, også spækket med grønt.

Torsdag skal vi have Cabonara - fordi jeg craver :blush

Fredag æggekage med broccoli, tomat og bacon + rugbrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en lækker madplan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lavet en "grund princip" madplan:

Mandag: ris (blomkåls ris i mange tilfælde)

Tirsdag: pasta (squash pasta i mange tilfælde)

Onsdag: grønt

Torsdag: fisk

Fredag: kød

Lørdag: fjerkræ

Dvs at vi:

-mandage skal have retter med ris: chili con carne, boller i karry, kotteletter i fad, sammenkogt ret osv.

-tirsdage skal have retter med pasta: lasagne, pasta m. Alverdens Kødsovs, pasta salat, friske pasta retter osv.

-onsdage skal vi have retter hvor grøntsager er hoved bestanddelen fx salater, supper, kogte-, stegte-, bagte grøntsager, wok osv.

-Torsdage skal vi have retter med fisk, hvilket nok oftest bliver rugbrød med fiskepålæg og retter med tun: tun salat, tun mousse, tun pizza.

-fredage skal vi have retter med kød: bøffer, frikadeller (det er vel også kød selvom det er fars ik ;) ), mørbrad, stege osv

- lørdage er det så retter med fjerkræ: kylling, kalkun og and

(Søndag bliver en "joker" evt rester)

Det fungerede så fint da vi holdte os til det sidst, lige nu får vi jo pasta hver og hveranden dag, pommes en gang i ugen osv. Ikke lige det smarteste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lavet en "grund princip" madplan:

Mandag: ris (blomkåls ris i mange tilfælde)

Tirsdag: pasta (squash pasta i mange tilfælde)

Onsdag: grønt

Torsdag: fisk

Fredag: kød

Lørdag: fjerkræ

Dvs at vi:

-mandage skal have retter med ris: chili con carne, boller i karry, kotteletter i fad, sammenkogt ret osv.

-tirsdage skal have retter med pasta: lasagne, pasta m. Alverdens Kødsovs, pasta salat, friske pasta retter osv.

-onsdage skal vi have retter hvor grøntsager er hoved bestanddelen fx salater, supper, kogte-, stegte-, bagte grøntsager, wok osv.

-Torsdage skal vi have retter med fisk, hvilket nok oftest bliver rugbrød med fiskepålæg og retter med tun: tun salat, tun mousse, tun pizza.

-fredage skal vi have retter med kød: bøffer, frikadeller (det er vel også kød selvom det er fars ik ;) ), mørbrad, stege osv

- lørdage er det så retter med fjerkræ: kylling, kalkun og and

(Søndag bliver en "joker" evt rester)

Det fungerede så fint da vi holdte os til det sidst, lige nu får vi jo pasta hver og hveranden dag, pommes en gang i ugen osv. Ikke lige det smarteste!

Lyder som en lækker plan, herhjemme har vi en rugbrødsdag, en af de dage Simon får varm med i vs, det var måske også en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nogle spørgsmål:

Må man egentlig lave sit-ups og i så fald hvor længe? Jeg har egentlig lavet 15 2 gange i denne uge sammen med mine øvelser fra "oh baby" Appen men kom i tanke om at mavemusklerne jo skiller :unsure

Jeg kan ikke lide det med at vægten stiger :( en veninde viste mig en app hvor man kunne taste vægten ind og så viser den på et diagram hvordan man ligger i forhold til mest og mindst "normal" vægtøgning under graviditeten. Så bliver det MEGET visuelt og lettere at kapere + man kan stramme op hvis det hele flyder lidt.

Desværre var den app hun viste kun tilgængelig på android MEN fandt en tilsvarende i AppStore :yay så nu taster jeg ind HVER gang jeg vejer mig, hvilket nogle gange er hver dag :oops men det går mig på!!!

Det svinger lidt lige nu, gætter på en vægt på omkring 64 i gennemsnit.

Jeg går i gennemsnit ca 10.000 skridt dagligt, cykler mindst 4 km i hverdagene, er påbegyndt "oh baby" og forsøger virkelig at holde mig aktiv :goodluck

Så udgangspunktet er uden tvivl bedre end sidst og jeg gør da noget ved det, men puh det er svært!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en lækker plan, herhjemme har vi en rugbrødsdag, en af de dage Simon får varm med i vs, det var måske også en mulighed.

Det var på sidst, men Mie får rugbrød i DP + når hun ikke vil have det vi får. Sidst havde jeg det på, men fordi fiskeretter = rugbrødsmadder 50% af tiden så giver det ikke mening. Så spiser vi rugbrød hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var på sidst, men Mie får rugbrød i DP + når hun ikke vil have det

vi får. Sidst havde jeg det på, men fordi fiskeretter = rugbrødsmadder

50% af tiden så giver det ikke mening. Så spiser vi rugbrød hele tiden

:D

det kan jeg godt forstå. men må i øvrigt lave situps så længe man kan og det ikke føles ubehageligt. jeg fik at vide sidst at det var en skrøne at man ikke må træne mavemusklerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

det kan jeg godt forstå. men må i øvrigt lave situps så længe man kan og det ikke føles ubehageligt. jeg fik at vide sidst at det var en skrøne at man ikke må træne mavemusklerne.

Ok cool - jeg tænker jo også at det er smart i forhold til fødslen :p

Jeg fortsætter med det, jeg kan jo altid skifte til maverulninger hvis det er for hårdt! Og 15 er jo ikke mange, bare lige lidt til at "holde mig i gang" i maveregionen :) alt er bedre end sidst :D og lidt er bedre end ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I får lige et billede af det "fine" diagram jeg har!

a5KphtK.png

Som i kan se har jeg voldsom elevator vægt :( men jeg vejer mig stort set hver dag så måske er det derfor.

Min vægt har også altid haft et "spænd" på ca et kilo så det er der ikke noget nyt i.

Jeg vil RIGTIG gerne holde mig indenfor det lyserøde område hele graviditeten igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave fra siden:

7t9Qniu.jpg

OXzBNIR.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forfra:

kIfFPEv.jpg

84tEZZM.jpg

Start: 84 cm

Status: 87 cm

Start vægt: 63,3

Status: 63,9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER