Tops

Barnevogn - overvejelser

17 indlæg i dette emne

Håber det er ok at jeg opretter det her emne som sit eget, da barnevognen jo er en ret stor ting. Det er det i hvert fald for mig :)

Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring mærke etc.?

Startede ud med at ville have en Odder, men jeg er færdig med uddannelse lige om lidt og kommer på dagpenge og min kæreste er i voksenlære, så jeg synes det er for mange penge at bruge, selvom det er kvalitet.

Så vi har været ved at kigge rundt, undersøge og gennemtrævle internettet.

Vores barnevogn skal kunne klare grusveje, en tur i skoven og skal kunne passe i en Citroën C3.

Vi har kigget meget på Trille, da de har gode testresultater og en god pris.

Jeg faldt så lige over denne i dag http://www.flip-flap.dk/MILANO , som er en kombivogn, men med normalt stel. Den har et lidt mindre liggemål end Trille, men virker egentlig til at være ok, af hvad jeg har læst mig frem til. Dog er autostolen til den vist ikke noget at råbe hurra for. Men den er virkelig billig. Meen hænger prisen og kvaliteten så sammen i dette tilfælde? De reklamerer godt nok med at have fjernet den dyre mellemmand, men 3600 lyder næsten for godt til at være sandt.

Emmaljunga er også et fedt mærke, men nogle har vist problemer med rust i stellet.

Brio laver nogle lækre vogne, men stellet eller affjedringen er vist ret hård, så det er nok ikke så sjovt at gå en tur på grus eller i skov med den.

Jeg vil helst gerne have en barnevogn, der kan holde til noget og ikke ser for spinkel ud i stellet, og så må den også gerne være pæn. Kan få i både pose og sæk? Og så måske endda stadig få en ny barnevogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke den helt store forstand på det, men vi går nok efter en odder eller emmaljunga her, og vi er nok for nærrige til at købe en fra ny. Vi går efter en med letvægtsstel, der egner sig til at blive klappet sammen og puttet ind i en lille bil. Man burde kunne få dem til omkring 5000-6000 hvis man vil have dem i meget god stand brugt. Jeg tror dog også, at Trille er god, og der kan man vel få en ny til pris. Personligt går jeg efter et langt liggemål, men det er fordi den lille kommer til at skulle sove lur udenfor i den så længe som muligt og fordi vi traditionelt ikke laver små børn i familien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en Odder vogn. Det er bestemt helt fra starten. Tror så bare vi køber en brugt, da vi nok ikke skal have flere børn, efter hende her. Så synes ikke der er grund til at købe en ny.

Ved min den ældste testede jeg om pris og kvalitet hang sammen og det gjorde det!! I høj grad ( eller også var jeg bare uheldig). Denne her gang går jeg i hvert fald ikke på kompromis med noget. Jeg er sikker på man godt kan finde en god vogn til billigere penge, men man tror man skal være en smule kritisk overfor de "alt" for billige vogne. Det er i hvert fald min erfaring..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner også med Odder vogn, men det er kun fordi min veninde har 2 stående ;)

 

Ellers er jeg ret sikker på at vi havde valgt en anden og lidt billigere slags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige overskriften, og blander mig lige, håber at det er ok.

Vi købte en brio sport, da vi ventede Simon, vi købte "sidste års model" og fik den for 3995 inkl. Lift, pusletaske og regnovertræk.

Vi har været så glade for den, fantastisk at køre med og nem at klappe sammen, og med at godt langt liggemål.

Vi har brugt vores i byen og i skoven, og synes altid at den har kørt godt.

Bare et lille pip fra mig, held og lykke med valget, for det er en stor beslutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for input.

Jeg kan lidt høre på det at kvalitet og pris hænger sammen, så skal man gøre sig selv en tjeneste, skal man nok købe brugt, hvis man gerne vil holde budgettet nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige overskriften, og blander mig lige, håber at det er ok.

Vi købte en brio sport, da vi ventede Simon, vi købte "sidste års model" og fik den for 3995 inkl. Lift, pusletaske og regnovertræk.

Vi har været så glade for den, fantastisk at køre med og nem at klappe sammen, og med at godt langt liggemål.

Vi har brugt vores i byen og i skoven, og synes altid at den har kørt godt.

Bare et lille pip fra mig, held og lykke med valget, for det er en stor beslutning.

Mange tak for input leras, jeg har også kigget en smule på brio, men efter jeg læste det om den hårde affjedring blev jeg lidt usikker. Men hvis I også har brugt den i skoven, så burde den da ikke være helt galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en emmaljunga Big Star supreme brugt. Vi gav 4200 kr. Det er fantastisk barnevogn og den er rigtig flot og velholdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige nævne, at jeg er medlem af "Tænk" og de har lige i dag offentliggjort en barnevognstest, hvor de har testet 7 vogne i forhold til holdbarhed, funktionalitet og skadelige kemikalier. Testvinderen blev Emmaljunga Big Star Supreme, og Bason Nordic Lux, Odder Zip og Scandia Run dumpede. Især var kemikalier et problem. Babytrold Xcellent og Trille Xtrem fik en delt 2.plads i testen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander mig også lige, selvom jeg ikke hører til her :)

Mht at den skal kunne klare grus og skov, så tror jeg på at stort set alle kan klare det.

Jeg har en Emmaljunga nitro City klapvogn med svinghjul som så godt som er umulig at køre i skov med (ifølge ekspedienter og folk, der har off-road barnevogne). Men jeg har været glad for min, og har gået meget i skov med den.

Jovist er off-road barnevogne helt sikkert bedre i skov end min city-klapvogn - min pointe er bare at jeg har gået meget i skov med min og det fungerer fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige nævne, at jeg er medlem af "Tænk" og de har lige i dag offentliggjort en barnevognstest, hvor de har testet 7 vogne i forhold til holdbarhed, funktionalitet og skadelige kemikalier. Testvinderen blev Emmaljunga Big Star Supreme, og Bason Nordic Lux, Odder Zip og Scandia Run dumpede. Især var kemikalier et problem. Babytrold Xcellent og Trille Xtrem fik en delt 2.plads i testen...

What, dumpede Odder zip? Sådan en har vi købt til I :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Skræmmende læsning. Er der nogen der kan lægge selve testen ind, så vi andre kan se den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg paster lige ind, hvad de havde af anmærkninger til Odder Zip (de øvrige ting i testen klareden den fint): 

"I skummet i forlæderet på denne vogn fandt vi flammehæmmeren TCEP, der står på EU's liste over særligt problematiske stoffer. TCEP er for nylig blevet forbudt i legetøj til små børn under 3 år, og Forbrugerrådet Tænk mener heller ikke, at stoffet bør findes i andet babyudstyr, som børnene er i tæt kontakt med, såsom overlæderet på en barnevogn. Derfor opnår barnevognen fra Odder en dårlig bedømmelse.

Oddervognen kunne heller ikke holde til vores ekstra holdbarhedstest, hvor vognen kørte yderligere 200 kilometer oven i de 200 kilometer, som standarden kræver. Nitterne i bunden af kassen blev slidt, så barnevognskassen ikke længere kunne sættes ordentlig fast på stellet."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg paster lige ind, hvad de havde af anmærkninger til Odder Zip (de øvrige ting i testen klareden den fint): 

"I skummet i forlæderet på denne vogn fandt vi flammehæmmeren TCEP, der står på EU's liste over særligt problematiske stoffer. TCEP er for nylig blevet forbudt i legetøj til små børn under 3 år, og Forbrugerrådet Tænk mener heller ikke, at stoffet bør findes i andet babyudstyr, som børnene er i tæt kontakt med, såsom overlæderet på en barnevogn. Derfor opnår barnevognen fra Odder en dårlig bedømmelse.

Oddervognen kunne heller ikke holde til vores ekstra holdbarhedstest, hvor vognen kørte yderligere 200 kilometer oven i de 200 kilometer, som standarden kræver. Nitterne i bunden af kassen blev slidt, så barnevognskassen ikke længere kunne sættes ordentlig fast på stellet."

Tak for det Snublefod!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder har skrevet en kommentar til Tænks test her og hvis jeg kort skal opsummere, så skifter de et flammehæmmende stof ud, der er under mistanke, med et, der er økotex-mærket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået af vide både af familie og venner at man skal købe en barnevogn med stort liggemål da de hurtigt vokser fra dem med små :)

Derudover synes jeg det er vigtigt at finde en god kvalitets barnevogn da den jo for mit vedkommende helst skal du til flere børn men også for at få en vogn der ikke bare mister farven, klapper sammen i stellet, går nemt i stykker osv - og der har jeg også forhørt mig omkring og har været ude og føle og mærke - for selvom kvalitetsbarnevogne er dyre så får man mere for pengene og jeg synes personligt de er lækre i designet - så selvom mig og min kæreste ikke har en masse penge vil jeg hellere prioritere at spare penge sammen så vi kan få den barnevogn vi ønsker og i vires tilfælde er det en emmaljunge - men jeg kan sagtens "nøjes" med en sidste års model/ udstillingsmodel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER