190987

Maven er sunket, mindre liv?

14 indlæg i dette emne

I lørdags sank min mave helt tydeligt og jeg synes at jeg mærker mindre liv nu, har i også prøvet det? Jeg er 37+3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærkede liv meget forskelligt hele graviditeten igennem. Og var jævnligt i vild panik! ;) Men altså, hvis du mærker mindre liv end du plejer, så synes jeg lige, du skal ringe. Jeg har dog hørt masser af fortællinger om, at der var mindre liv at mærke, når fødslen nærmede sig, så der er helt sikkert ikke noget at bekymre sig om, men altså, ring... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal mærke minimum 10 spark hver dag, er det mindre skal du ringe til jordmoder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også mærket men det er bare ikke nær så meget og kraftigt som det plejer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mave sank sidste gang ændrede sparkene sig også. Den lille kommer til at lægge anerleders og det kan være den lille ikke lægger så yderligt mere. Men hvis du er nervøs og ikke mærker ca de 10 spark så ville jeg da lige give fødegangen et kald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når maven synker er det jo fordi barnet trænger længere ned i bækkenet, og som Lone Engel skriver, så betyder det ofte at spark og bevægelser ændrer sig - barnet har ganske enkelt ikke samme bevægelsesfrihed mere. Derudover kan den lille jo have drejet sig, så spark nu er ind mod din ryg, og derfor ikke så tydelige.

Men, jeg tilslutter mig at hvis du er bekymret skal du ringe til jdm/fødegang og tale med dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket en tydlig ændring af deres bevægelsesmøsnster når jeg nærmede mig termin. Langt færre spark- laaaange søvnperioder hvor de slet ikke bevæger sig og når de så gør, så er det mere sådan en "moslen" end deciderede spark.

 

Jeg har født 3 fuldstændig sunde og raske børn og er gået 1-2 uger over tid hver gang. Det har været de sidste 3-4 uger af graviditeten at mønsteret har ændret sig, og prøvede i en af graviditeterne at have nedsunken mave helt fra uge 33 :rolleyes

 

- Jeg har altid fået afvide, at jeg kun skulle bekymre mig hvis jeg ikke kunne vække barnet. Dvs, hvis jeg ikke fik den til at bevæge sig af at jeg drak noget iskoldt og sukkersødt, lagde mig ned og slappede af og puffede til den. Det kan godt tage 10 min før baby vågner- men min erfaring er, at de vågner. Ellers skal man bare være ond og smække med en dør- så bliver de forskrækkede.. hihi - ej, det er så kun sket ved et uheld- men det var nu lidt morsomt alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige været til jordmor og alt så fint ud men vi fik HELDIGVIS en tid til mulig igangsættelse på tirsdag pga mit bækken.. Puha der er længe til tirsdag nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt alt var godt - og Ih hvor spændende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt at høre. Og nøj hvor spændende! Jeg krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det bliver super spændene men tæller nærmest timer nu, tror det bliver de længste dage i vores liv.. Håber virkelig virkelig meget de vil sætte mig igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha hvor spændende! Men det kunne da være fedt, hvis du gik i fødsel af dig selv inden da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ville være så dejligt, har bestilt tid til gravid massage igen på fredag så må vi se om det kan sætte gang i mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER