Karlottapohlent

Mørkeræd???

15 indlæg i dette emne

Hej mødre :)

Jeg tror at lille Lukas er mørkeræd.. Efter jeg har siddet og ammet ham hvor han er faldet i søvn og ligger ham i sengen og slukker lyset, vågner han og skriger indtil jeg tænder lyset igen.. Engang i mellem skal jeg tage ham op til mig i sengen og sove med ham der, da han ellers nægter at sove :( det skal lige siges at han er 20 dage gammel nu og at det ikke er hver evig eneste gang at han gør sådan.

Er der nogle der ved hvorfor han reagere sådan? Og nogle der evt. Har nogle tips?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores baby var også mørkerad de første 3 mdr, hvor vi sov med lyset tændt. En aften prøvede vi så at slukke lyset (har hun været omkring 3 mdr), og det gik fint, og lige siden har der ikke været noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han falder i søvn hos dig og du ligger ham i sengen, kan det ligeså vel være fordi, han vågner og bliver forvirret og ked af det over hvor han er og hvor du er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han har ikke gjort det hele tiden :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i starten var der ingenting og han vidste at når han blev lagt i sengen så skulle han sove :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blir jo mere bevidst nu, så det kan godt ændrer sig til at han blir utryg nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle måder jeg kan forebygge det på? Altså så han ikke bliver forskrækket/bange? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at lade han sove din t-shirt et tørklæde eller lignende. simon havde en lang periode hvor han kun kunne sove alene om natten, hvis han havde noget der duftede af mig i sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Put med den trøje du har haft på - det har altid virket helt vildt godt på min søn..

Og fint evt en vågelampe, så man kan se lidt..

Jeg talte med min SP om det da min dreng var ca 5 uger. Hun forklarede det med bevidstheden om at han "burde" kunne se. Og når man så vågner alene og ikke kan se noget, så bliver man utryg.

- måske hænger det også lidt sammen med optakt til en springperiode. Hvor han også bliver mere bevist om alt det han kan de.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med en trøje har desværre ikke hjulpet.. :(

Han bliver virkelig arrig nu når vi prøver at lægge ham i sengen. Han skriger så meget at han lukker af for luften så sur bliver han :(

Han er desværre også blevet forkælet og har fået øjnebetændelse. Kan det have noget at gøre med hans opførelsel? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det med en trøje har desværre ikke hjulpet.. :(

Han bliver virkelig arrig nu når vi prøver at lægge ham i sengen. Han skriger så meget at han lukker af for luften så sur bliver han :(

Han er desværre også blevet forkælet og har fået øjnebetændelse. Kan det have noget at gøre med hans opførelsel? :(

Det Ian helt klart hænge sammen.. Dels kræver han måske mere tryghed og Mortid,. Og dels kan det være svært at få luft når man ligger ned og er forkølet..

Når han er så lille, ville jeg lade ham sove hvor han vil, og så prøve igen når han er helt frisk..

- når han bliver større og er forkølet, kan det være en stor hjælp at ligge en voksen pude nedover hovedeenden af madrassen, så han "sidder" lidt mere op..

Hvis han stopper til i næsen, kan man på apoteket få en snotsuger og saltvands dråber. Som man drypper i hvert næsebor, for at få den til at løbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm...

Ingen forklejnelse overhovedet af hvad der sker, når lyset slukkes... Der er jeg fuldt på linje med at jeres lille Lukas oplever utryghed.

Men jeg tror ikke at en baby kan være mørkeræd. Den kender jo ikke historierne om bøhmanden ;-)

Men jeres dreng vågner helt sikkert op og er forvirret over hvor han er og måske netop det der med at han før så noget tåget noget og nu ingenting ser.

Jeg ville da bare havee t ikke generende vågelys i soveværelset.

I øvrigt har vi rigtig god erfaring med at vuggen er en lille smule skrå ved at have sat en bog under benene på den i hovedenden. Vores datter sover meget mere roligt, med færre knirkelyde. Især hvis jeres barn er forkølet eller har mellemørebetændelse vil det være en god ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har åbenbart bare være en lille fase. Han ligger og sover lige så fint i sin egen seng igen. Men tusind tak for rådende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER