blomst27

Grill mad til tumling

12 indlæg i dette emne

Grillsæsonen er startet og jeg vil rigtig gerne have at Cecilia kan spise det samme ( i noget omfang) som os.

 

Vi plejer at spise en del salat og så noget forskelligt kød.

 

Det jeg ved hun kan spise og lide er

 

Kylling

pølser

alt hakket kød, f,eks små hakkebøffer, spyde med hakket kød etc.

grøntsager, f.eks gulerødder, kartoffler, søde og normale

 

Men er i tvivl om majskolber? :blink

 

Og hvad ellers kunne man lave, enten på grillen eller tilbehør som er tumlinge-venlig?

 

:mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved Påskesens Olivia er tosset med majskolber så det har vi talt omVigga skal prøve næste gang vi griller. Så det tror jeg bestemt Cecilia og kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva med en kartoffel salat.....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja kold kartoffelsalat er kæmpe hit her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved Påskesens Olivia er tosset med majskolber så det har vi talt omVigga skal prøve næste gang vi griller. Så det tror jeg bestemt Cecilia og kan :)

 

Haha ja O elsker altså de majskolber og kan sidde i lang tid og bide/sutte på dem ;) Bønner i bacon har også været et hit :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går grillede vi, der fik William: grillmedister, hakkebøf, gnave grønt (squash, agurk, tomat), og noget fuldkornsburgerbolle at gnave (vi fik burger, men det princip forstår han ikke endnu).

William elsker majs, men jeg begrænser hans indtag lidt fordi han ikke fordøjer majsene = de kommer ud hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går grillede vi, der fik William: grillmedister, hakkebøf, gnave grønt (squash, agurk, tomat), og noget fuldkornsburgerbolle at gnave (vi fik burger, men det princip forstår han ikke endnu).

William elsker majs, men jeg begrænser hans indtag lidt fordi han ikke fordøjer majsene = de kommer ud hele.

Der er vist ingen der kan fordøje majs. Mener at have læst engang at de vil komme ufordøjede ud pga et enzym som vi mangler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi griller ofte fisk, fx en hel lakseside. Nu har jeg ikke tumlinger endnu, men tænker da, det er ret tumlingevenligt. Der er jo ingen ben eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tips piger!

vil prøve at se om hun kan spise lidt majskolbe, hun kan sagtens spise æble, så det burde hun kunne...men skal nok huske det der med at begrænse det ;)

Og ellers tænkte jeg også pastasalat? lavet med fuldkornspasta, kogte grøntsager som ærter, gulerødder, etc. og lidt rå pebberfrugt, og så en dressing på hytteost, citron, krydderurter? eller en karry dressing...det må prøves. Hun eeeeelsker grill medister --OMG men det er jo ikke verdens sundeste mad, i hvert fald ikke hver dag..selvom man køber gode pølser.

Nogle der har erfaringer med fiske eller kyllinge fars på en grill? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor laver nogen gange nogle kyllingebøffer med krydderi...de smager sindssygt godt og er børnevenlige også....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den pastasalat lyder som en rigtig god ide! W eeeelsker hytteost og pasta, hehe.

Kyllingefars bøffer kan man i hvert fald godt. Fiskefars har jeg ikke prøvet, men fisk i sølvpapirs pakker fungerer rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver nogle gange kartoffelsalat med kartoffel, hytteost, avokado og purløg - det er et hit! 

Da Karla var mindre kunne hun godt spise grillpølser, hvor vi bare pillede skindet af. Så var de ret tumlingevenlige. 

 

Måske kunne i prøve med en fars på spyd, hvor I fjerner spydet inden hun skal spise det. I kan jo lave dem som minifrikadeller :)

 

Grillede grøntsager var også en succes, gerne i gnavestørrelse. Fx peberfrugt, avokado, asparges etc. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER