Marianne1983

Tabte hovedet

8 indlæg i dette emne

Forleden tabte min baby hovedet bagover/til siden da han græd meget og jeg ikke støttede hovedet. Har det dårligt over det og tænker om der kan være sket noget ved det? Og hvad kan der ske ved ikke at støtte hovedet? Han er 2,5 måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af hvad jeg ved, så kan de få et piskesmæld eller i værste fald brække nakken :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

 

Virker han veltilpas? Er der noget aendret ved ham siden? Hvis du er utryg, saa kan du maaske kontakte din SP. Det kan ske og du er ikke en daarlig mor af den grund :) 

 

Jeg kradsede engang Noah i ansigtet om natten, fordi jeg ragede rundt i liften efter hans sut :( Han faldt ogsaa ud af autostolen, fordi jeg ikke havde spaendt ham fast og den roeg af led, da jeg loeftede den op i et omklaedningsrum - han faldt lige ned paa et flisegulv. Shit, man kan faa det daarligt indeni, altsaa, men sket er sket og saa blev man det klogere og mere opmaerksom  ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han har det fint nu, så synes jeg ikke du skal tænke mere over det..

Det er svært at støtte hele tiden og her er det også sket en gang eller to. Jeg spurgte faktisk min SP den gang. Som sagde hun synes jeg skulle tænke på hvor hårdt det er for den lille krop at blive født og hevet i. De kan holde til rigtig meget..

Hvis du synes der er noget anerledes og er utryg, så ring til din SP og få en snak :)

Er sikker på alt er fint - trøste kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror alle kommer ud for at skade deres barn på en eller anden måde, helt utilsigtet. Jeg har også prøvet at slå min datters hovede mod kanten af puslebordet fordi jeg fejlbedømte afstanden, jeg har på lignende måde slået hendes hovede ind i en dørkarm og så sent som i lørdags havde jeg fat i giftlinien fordi hun havde spist vaskepulver, som jeg havde glemt at stille væk.

Så det sker for alle ;)

Det vigtigste er at se om deres almentilstand er god. Gråd er som regel et godt tegn, stilhed eller slaphed er mere alarmerende. Hvis gråden forsætter for længe, er det selvfølgelig ikke godt.

Men lyt til din mavefornemmelse, den har som regel ret. Hvis dit barn virker til at have det fint, reagerer på lyde, holder øjenkontakt etc, så ville jeg ikke være bekymret. Men hvis du fornemmer at noget er galt, så ring hellere en gang for meget end en gang for lidt til lægen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at det må være lidt ligesom hvis vi andre lige får "slynget" hovedet en tand for kraftigt, ligesom hvis man f.eks. er i en vild rutchebane. Selvfølgelig kan man komme til skade, men oftest tror jeg "bare" at det gør nas :kram Og den slags sker for alle, det er bare uheld :kram2

Som de andre siger, hvis du er bekymret, så spørg din sp. Eller evt en kiropraktor, jeg tænker at de kan tjekke om der er nogle spændinger eller noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej... Hvor har jeg ondt af dig :( :kram

 

Nogen gange får man altså gjort noget (også ved uheld) som bare ikke er smart, og man føler sig bare SÅ rådden bagefter.. Min førstefødte trillede ned ad sofaen 2! gange som 5 og 7 uger gammel, med ansigtet lige ned i gulvet :( Ringede HYLENDE til vagtlægen, som forsikrede mig om at det var ok.. Følte mig som den mest latterlige mor. Så jeg vil egentlig bare give dig et lille kram, og sige at du ikke er alene i at have gjort noget "dumt"...

 

Når det så er sagt, har du så ikke snakket med en læge?

Jeg ville umiddelbart have det bedst med at få det tjekket hos lægen med det samme, selvom jeg godt ved du sikkert er flov og har ondt i maven over det. Jeg synes altid det er så svært at vide hvornår det er noget man bare selv kan vurderer og hvornår det skal tilses af en professionel. Jeg har i min 8 årige karierre som mor haft fat i vagtlægen maaange gang- bare ringet derind til en "sludder", hvis jeg har været i tvivl om noget og ikke lige vidst hvordan jeg skulle forholde mig. Det har de altid taget pænt imod, og jeg er aldrig blevet overfust eller følt at jeg var til besvær (som nogen desværre har oplevet).

 

Jeg tænker umiddelbart at hvis dit barn efterfølgende opfører sig normalt, reagerer normalt som han plejer- så er der ikke sket noget. Men der kan være sket ting og sager inde i nakken, som enten lægen og kiropraktoren skal tage stilling til- så er han ikke ligesom han plejer, så synes jeg du skal tage det alvorligt og få kontaktet lægen hurtigst muligt. Og her mener jeg sef. udover den umiddelbare reaktion han giver fordi det sef. gør rigtig ondt :(

 

Stort kram til dig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men 2,5 måned gammel er jo ikke langt fra et tidspunkt, hvor de begynder at kunne holde hovedet mere selv.

Min datter på en måned kan jo da ligge på maven og dreje hovedet fra side til side allerede.

Jeg ville ikke være bekymret hvis ikke han reagerer meget atypisk med gråd fx eller alet ikke vil dreje hovedet lige pludselig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER