TL89

Gennemskylning af æggeledere

26 indlæg i dette emne

Hej piger :) 

 

Jeg har haft en profil herinde i noget tid, men har ikke rigtig brugt den så meget. :)

 

Nu er vi så kommet dertil hvor vi selv har prøvet i over et år og har haft kontakt til lægen. Min kæreste har fået tjekket sædkvalitet, som var helt normal og vi var til første samtale ved en gynækolog den 1 april, som sagde at jeg skal have en gennemskylning af mine æggeledere, for at se om der er fri passage. 

Jeg er lidt nervøs for den, men jeg håber virkelig at det kan hjælpe..  

 

Er der nogle der har erfaringer med en gennemskylning af æggelederne ? 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger :)

Jeg har haft en profil herinde i noget tid, men har ikke rigtig brugt den så meget. :)

Nu er vi så kommet dertil hvor vi selv har prøvet i over et år og har haft kontakt til lægen. Min kæreste har fået tjekket sædkvalitet, som var helt normal og vi var til første samtale ved en gynækolog den 1 april, som sagde at jeg skal have en gennemskylning af mine æggeledere, for at se om der er fri passage.

Jeg er lidt nervøs for den, men jeg håber virkelig at det kan hjælpe..

Er der nogle der har erfaringer med en gennemskylning af æggelederne ?

Nope kan desværre ikke hjælpe dig meget da jeg selv venter på og skulle have gennemskylningen..

Har dog hårdt det gør lidt ondt.. Lidt som når man har mens kramper.. Jeg har så fået tilsendt noget smertestillende jeg skal tage inden.. Ved ikke om du også har det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :)

 

Jeg har haft en profil herinde i noget tid, men har ikke rigtig brugt den så meget. :)

 

Nu er vi så kommet dertil hvor vi selv har prøvet i over et år og har haft kontakt til lægen. Min kæreste har fået tjekket sædkvalitet, som var helt normal og vi var til første samtale ved en gynækolog den 1 april, som sagde at jeg skal have en gennemskylning af mine æggeledere, for at se om der er fri passage. 

Jeg er lidt nervøs for den, men jeg håber virkelig at det kan hjælpe..  

 

Er der nogle der har erfaringer med en gennemskylning af æggelederne ? 

Det var ikke noget særligt synes jeg, måske fordi der var fin gennemgang, men jeg tror ikke du skal være nervøs  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lonimus: Nej jeg har ikke fået noget smertestillende, men jeg regner med lige at tage et par pamol en times tid inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lonimus: Nej jeg har ikke fået noget smertestillende, men jeg regner med lige at tage et par pamol en times tid inden :)

jeg tog heller ikke smertstillende men 1 g pamol en time inden er da udemærket 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det gjorde ondt og fik lagt en smertestillende stikpiller op bagefter. Var glad for at jeg havde en hjemmearbejdsdag den dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart meget forskelligt så.. Jeg har ikke bare fået en smertestillende men ligefrem en morfin pille til inden..

Ved nu ikke om jeg vil tage den.. Tror måske bare jeg tager to alm smertestillende inden.. Synes det andet virker ret voldsomt..

Ved du hvornår du skal til skanningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, det var noget særligt. Jeg mindes ikke, jeg behøvede at tage noget smertestillende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus: Ja det virker da os lige drastisk nok med en morfin pille.. Jeg skal derind på onsdag, så det er jo lige om snart (føles det hvert fald som) :) Men jeg håber da det kan hjælpe til at jeg måske nemmere kan blive gravid :) Hvornår skal du have den lavet ?

AnitaFH: Jeg er også glad for jeg bare kan tage direkte hjem og slappe af bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet det to gange og synes det gør ret ondt. Tog to panodiler inden anden gang. Begge gange er jeg blevet gravid lige efter, naturligt. Efter lang tid hvor vi selv havde prøvet inden skyldning, og lige før insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Solvej80: Hvor dejligt at høre du blev gravid lige efter en skylning og så endda to gange, men selvfølgelig træls med smerterne. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus: Ja det virker da os lige drastisk nok med en morfin pille.. Jeg skal derind på onsdag, så det er jo lige om snart (føles det hvert fald som) :) Men jeg håber da det kan hjælpe til at jeg måske nemmere kan blive gravid :) Hvornår skal du have den lavet ?

AnitaFH: Jeg er også glad for jeg bare kan tage direkte hjem og slappe af bagefter :)

Uhhh ja det er da lige om snart :) det bliver spændende.. jeg skulle gerne få mens her denne weekend vi kommer til og så regner jeg med og få vandskanningen næste uge forhåbentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh ja det er da lige om snart :) det bliver spændende.. jeg skulle gerne få mens her denne weekend vi kommer til og så regner jeg med og få vandskanningen næste uge forhåbentligt :)

Den tid du skal vente før du kan komme til den går nok os hurtig :) Jeg synes hvert fald de dage siden jeg fik min mens er gået hurtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tid du skal vente før du kan komme til den går nok os hurtig :) Jeg synes hvert fald de dage siden jeg fik min mens er gået hurtige :)

Ja det er jeg os sikker på.. Nu har jeg ventet 2 mdr snart fordi min mens self ikke dukkede op sidst efter en ellers meget stabil cyklus og så blev jeg smidt på p-piller og dem er jeg færdige med onsdag..

Så har vendt mig til al ventetiden..

Men er lidt nervøs for hvad skanningen siger da jeg har været igennem 3 operationer i underlivet og det kan have givet nogle sammenvoksningen.. Og første gang jeg blev opereret prøvede de om der var gennemgang og det var der men min venstre var en smule langsom i det og det er nu 3 år siden jeg blev opereret første gang.. Så er ret nervøs for resultatet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er jeg os sikker på.. Nu har jeg ventet 2 mdr snart fordi min mens self ikke dukkede op sidst efter en ellers meget stabil cyklus og så blev jeg smidt på p-piller og dem er jeg færdige med onsdag..

Så har vendt mig til al ventetiden..

Men er lidt nervøs for hvad skanningen siger da jeg har været igennem 3 operationer i underlivet og det kan have givet nogle sammenvoksningen.. Og første gang jeg blev opereret prøvede de om der var gennemgang og det var der men min venstre var en smule langsom i det og det er nu 3 år siden jeg blev opereret første gang.. Så er ret nervøs for resultatet

Ja man kan vel ligeså godt vænne sig til al ventetiden :D 

Det kan jeg godt forstå du er nervøs for.. Men håber da det bedste for dig og at det også kan hjælpe at få den skylning :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan vel ligeså godt vænne sig til al ventetiden :D

Det kan jeg godt forstå du er nervøs for.. Men håber da det bedste for dig og at det også kan hjælpe at få den skylning :)

Hehe præcis.. Men tror ikke den hjælper meget hvis der slet ikke er passage.. Har i nogen ide om hvorfor det ikke er lykkes jer endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe præcis.. Men tror ikke den hjælper meget hvis der slet ikke er passage.. Har i nogen ide om hvorfor det ikke er lykkes jer endnu?

Det er ikke sikkert nej.. 

Nej vi har ingen ide. Min kæreste fik tjekket sædkvaliteten som viste sig at være helt normal, så nu vil gynækologen så lave den gennemskylning og så tage det derfra :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet det og synes slet ikke det var slemt. Fik overhovedet ikke noget smertestillende og synes mest bare det spændte og var ubehageligt i 10-15 sek. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet det og synes slet ikke det var slemt. Fik overhovedet ikke noget smertestillende og synes mest bare det spændte og var ubehageligt i 10-15 sek. :)

Hvor er det dejligt at høre :) Blev du gravid efter sådan en skylning ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre :) Blev du gravid efter sådan en skylning ? :)

Ikke umiddelbart efter, men i 3. cyklus derefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke umiddelbart efter, men i 3. cyklus derefter :)

Jeg håber virkelig bare sådan at det hjælper ved mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet undersøgelsen. :) jeg kunne overhovedet ikke mærke noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet undersøgelsen. :) jeg kunne overhovedet ikke mærke noget :)

Betryggende at hører :) var alt så ok? Hvornår skal i så videre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betryggende at hører :) var alt så ok? Hvornår skal i så videre?

Ja jeg havde os "frygtet" lidt at have ondt bagefter, men jeg har slet ikke mærket noget som helst :) Ja alt var helt som det skulle være. Planen er nu at vi selv skal prøve hen over sommeren fordi de oplever at man har nemmere ved selv at blive gravid efter sådan en undersøgelse, men sker det ikke så skal vi i gang med behandling til august. Så vi må bare håbe at vi selv kan klare det nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg havde os "frygtet" lidt at have ondt bagefter, men jeg har slet ikke mærket noget som helst :) Ja alt var helt som det skulle være. Planen er nu at vi selv skal prøve hen over sommeren fordi de oplever at man har nemmere ved selv at blive gravid efter sådan en undersøgelse, men sker det ikke så skal vi i gang med behandling til august. Så vi må bare håbe at vi selv kan klare det nu :D

Årh hvor dejligt og hører :) det var da bare en super dejlig nyhed :) så er det bare på manden og krydse for at det lykkes.. Der er da heller ingen grund til bare og springe ud i det hvis gennemskylningen kan klare det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER