Guest Markat

Markats nørklerier i natten

60 indlæg i dette emne

Her er lige lidt kreativt fra mig :) Det er enormt blandet hvad jeg går rundt og laver, men her kommer nogle af de nyeste ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min smukke datter i perler :)

Originalen

23sywxt.jpg

Perlebilledet

dvloc8.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håndtegnede modeller af familiens fastelavnskostumer 2011 som er under udarbejdning

Min mand som klovn

34pzzup.jpg

Mig som bi

2n9ym4j.jpg

Katrine som fisk

20ifj8y.jpg

Simon som slikpose

xcn7ro.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thats all for now folks - much much more 2 come :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er det perlebillede af din datter flot!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wau - hvor sjovt med de skåle :super

Hvordan gør du det?? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wau - hvor sjovt med de skåle :super

Hvordan gør du det?? :huh

Tillader mig lige at svare ;)

Du kommer et lag perler i en ildfast skål og så i ovnen :) Alt det med grader osv ved jeg dog intet om, da jeg ik selv har prøvet det endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at svare ;)

Du kommer et lag perler i en ildfast skål og så i ovnen :) Alt det med grader osv ved jeg dog intet om, da jeg ik selv har prøvet det endnu :)

Hvordan undgår man at perlerne glider ned? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow du godt nok kreativ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ejj de der perleskåle er altså bare for fede!!

Sikke en kreativ sjæl du er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WHAU de skåle, som har "spidse" kanter er altså super fede!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er det perlebillede af din datter flot!

1000 tak :) Jeg synes faktisk også det er blevet ok fedt - selv om jeg ikke er heeeelt tilfreds, men hey - det er 1. forsøg :)

Tillader mig lige at svare ;)

Du kommer et lag perler i en ildfast skål og så i ovnen :) Alt det med grader osv ved jeg dog intet om, da jeg ik selv har prøvet det endnu :)

Det er helt rigtigt :) Jeg sætter ovnen på 200grader varmluft og holder så øje med perlerne og tager dem ud når jeg synes det ser fedt ud :) De har fået alt mellem 6 og 19min. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan undgår man at perlerne glider ned? :huh

Når jeg laver rigtig høje kanter smører jeg skålen med olie, så glider de ikke ned - ved mindre kanter er jeg bare forsigtig ;)

Wow du godt nok kreativ :)

:tak:

ejj de der perleskåle er altså bare for fede!!

Sikke en kreativ sjæl du er!

:tak: hvor er du sød :kiss:

WHAU de skåle, som har "spidse" kanter er altså super fede!!!

:tak: Ja dem er jeg også selv gladest for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hælder du eller lægger du perlerne i skålen?

Og de spidse kanter, er det tilfældigt eller er der et snedigt kneb?

(ja jeg er forelsket :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hælder du eller lægger du perlerne i skålen?

Og de spidse kanter, er det tilfældigt eller er der et snedigt kneb?

(ja jeg er forelsket :lol )

Jeg hælder lidt perler i bunden af skålen, trykker dem flade/sørger for at de kun ligger i 1 lag. Så hælder jeg flere i efter behov og trykker dem ned igen :)

De spidse kanter kommer af sig selv når jeg ikke laver kanterne helt op til skålens kant, man kan se hvornår de kommer når man holder øje med det i ovnen :)

Jeg ved ikke om du også huserer på BX, men det er derinde jeg har fået ideen fra og der er rigtig mange flotte skåle vist derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow hvor er de perleskåle flotte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow hvor er de perleskåle flotte..

Taaak :kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gude Gittes Godte fad

Jeg har længe ønsket at lave et fad som min veninde Gittes med teksten "Led os ikke i fristelse" og så slik på, så da jeg en dag var i rodebutikken i IKEA og fandt 2 skønne nedsatte porcelænsfade, blev de med det samme stoppet i vognen - MEN, så kom det næste problem, for jeg har ALDRIG prøvet at male porcelæn før men jeg smuttede forbi Panduro et par uger senere, for at finde de der skønne nemme porcelænstusser Gitte har snakket om. :o Jeg var liiiiiiige ved at få et hjerte stop da jeg så prisen.. Det hjalp heller ikke noget blot at købe en sort eller købe det i bøtter, for der fandtes kun sort i et sæt med 4 farver til 100kr og det var det til pensel, som jeg jo slet ikke vidste om jeg kunne finde ud af at bruge

Nå, så var gode råd dyre og jeg blev stående ved hylden nærmest som i trance og ventede på at priserne skulle dale Det skete dog ikke, men til gengæld fik jeg pludselig øje på noget inde bagved - aller bagerst på hylden..

Det var et sæt med små plastik beholdere, som dem man får med når man køber de der "paint by numbers" billeder, blot lidt større OG DE VAR TIL PORCELÆN Der var 10 farver mener jeg det var, for 60kr og ku denne ene pakke tilbage, så den røg i kurven

I dag nåede jeg så endelig til at få fundet mine pensler frem, så jeg kunne få afprøvet mine evner. Det er som sagt mit første forsøg EVER med porcelænsmaling og det er IKKE med tusch, men med pensel.. Jeg synes det er blevet OK og lige nu sår det og hygger sig i ovnen

Jeg har længe ønsket at lave et fad som Gittes med teksten "Led os ikke i fristelse" og så slik på, så da jeg en dag var i rodebutikken i IKEA og fandt 2 skønne nedsatte porcelænsfade, blev de med det samme stoppet i vognen - MEN, så kom det næste problem, for jeg har ALDRIG prøvet at male porcelæn før men jeg smuttede forbi Panduro et par uger senere, for at finde de der skønne nemme porcelænstusser Gitte har snakket om. :o Jeg var liiiiiiige ved at få et hjerte stop da jeg så prisen.. Det hjalp heller ikke noget blot at købe en sort eller købe det i bøtter, for der fandtes kun sort i et sæt med 4 farver til 100kr og det var det til pensel, som jeg jo slet ikke vidste om jeg kunne finde ud af at bruge

Nå, så var gode råd dyre og jeg blev stående ved hylden nærmest som i trance og ventede på at priserne skulle dale Det skete dog ikke, men til gengæld fik jeg pludselig øje på noget inde bagved - aller bagerst på hylden..

Det var et sæt med små plastik beholdere, som dem man får med når man køber de der "paint by numbers" billeder, blot lidt større OG DE VAR TIL PORCELÆN Der var 10 farver mener jeg det var, for 60kr og ku denne ene pakke tilbage, så den røg i kurven

I dag nåede jeg så endelig til at få fundet mine pensler frem, så jeg kunne få afprøvet mine evner. Det er som sagt mit første forsøg EVER med porcelænsmaling og det er IKKE med tusch, men med pensel.. Jeg synes det er blevet OK og lige nu sår det og hygger sig i ovnen

255lv2q.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FINT fad søde... :)

Psst. Du har sat teksten ind gange 2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M&M's skål med indhold

En af mine perleskåle er blevet givet som gave. Med det samme den kom ud af ovnen, døbte jeg den M&M's skålen, da farverne (uden at det var planlagt) bare lignede en pose M&M's. Jeg gav den naturligvis væk med en pose M%M's i - det ser lidt fedt ud, så det skal I se :)

24e83zp.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M&M's skål med indhold

En af mine perleskåle er blevet givet som gave. Med det samme den kom ud af ovnen, døbte jeg den M&M's skålen, da farverne (uden at det var planlagt) bare lignede en pose M&M's. Jeg gav den naturligvis væk med en pose M%M's i - det ser lidt fedt ud, så det skal I se :)

24e83zp.jpg

Nøøøøøøøøøøj hvor ser det cool ud :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøøøøøøøøj hvor ser det cool ud :yay

Taaak søde - jeg synes faktisk også selv det er blevet super fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Broget blomstereng

Jeg fandt disse små metal spande i 3 størrelser til ingen penge i IKEA

rihklg.jpg

Jeg kunne simpelthen ikke stå for dem og vidste straks at de skulle males, men kom først senere til at tænke på om jeg mon skulle ud at købe specialmaling :blush:

Her i weekenden lavede jeg så en lille test med den ene og ganske almindelig akrylmaling, som det jeg bruger når jeg maler på lærred :)

Her er resultatet :)

10zn30j.jpg

2qwlq9t.jpg

309tzc6.jpg

rizp1j.jpg

Og da nu malergrejet var fremme, blev det også lige til et lille billede ;)

sbn2xc.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da ret godt det du laver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER